اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی از رئیس جمهور غنا استقبال کرد


رئیس جمهور کشورمان به طور رسمی، از همتای غنایی خود در تهران استقبال کرد.

خبرگزاری مهر:  مراسم استقال رسمی از «درامانی ماهاتا» رئیس جمهور غنا، دقایقی پیش با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد تهران انجام شد.

دو طرف درادامه به گفتگوی دوجانبه خواهند پرداخت.

ماهاتا شامگاه امروز شنبه با استقبال وزیر جهاد کشاورزی وارد تهران شد.

قرار است در این سفر، علاوه بر بیانیه مشترک، اسنادی در زمینه همکاری در حوزه کشاورزی، استاندارد، نفت و انرژی، معاضدت قضایی و انرژی‌های تجدیدپذیر به امضای دو طرف برسد.


ویدیو مرتبط :
مراسم استقبال دکتر روحانی از رئیس جمهور قرقیزستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو اظهارات رئیس جمهور ایران را «فریبکارانه» خواند/استقبال دبیر کل سازمان ناتو از سخنان اخیر روحانی



نتانیاهو اظهارات رئیس جمهور ایران را «فریبکارانه» خواند

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی با صدور بیانه‌ای اظهارات «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکا را «فریبکارانه» قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه العهد، دفتر «بنیامین نتانیاهو» بیانیه‌ای صادر و طی آن تاکید کرد که اظهارات روحانی در مصاحبه با شبکه تلویزیون آمریکا که گفته بود تهران هرگز سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد، «تلاشی برای فریب جهانیان» است.

در این بیانیه آمده است که انسان نباید فریب سخنان گمراه‌کننده رئیس جمهور ایران را بخورد.

در این بیانیه همچنین با اشاره به غنی‌سازی اورانیوم ادعا شده است: ایرانی‌ها در رسانه‌های خبری [مردم] را فریب می‌دهند تا سیستم‌های سانتریفیوژ ایران همچنان به کار خود ادامه دهند.

 

 

استقبال راسموسن از سخنان اخیر روحانی


استقبال راسموسن از سخنان اخیر روحانی

دبیر کل سازمان ناتو دیگر مقام غربی بود که با استقبال از سخنان اخیر رئیس‌جمهور ایران آن را دلگرم‌کننده ارزیابی کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «گلوبال‌پست»، «آندرس فوگ‌راسموسن» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)  از سخنان اخیر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران استقبال کرد و گفت: «اینکه ایران تمایلی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای ندارد را بسیار دلگرم‌کننده می‌دانم.» وی گفت که چنین روشی در راستای بهترین منافع ایران است و اگر این همان چیزی است که ایران به دنبال آن است، وی از آن حمایت می‌کند.

راسموسن در عین حال تاکید کرد که ایران باید نگرانی‌های جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای خود را برطرف کند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز از اظهارات اخیر روحانی مبنی بر اینکه کشورش تمایلی برای ساخت تسلیحات اتمی ندارد، استقبال کرد و آنها را بسیار مثبت ارزیابی کرد. اما در عین حال گفت که هر موضوعی را باید مورد آزمایش قرار داد.

حجت‌الاسلام روحانی در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» آمریکا ضمن پاسخ به طیف گسترده‌ای از پرسش ها گفت که ایران هرگز به دنبال ساخت بمب اتمی نیست و او از اختیار تام برای حل پرونده هسته‌ای ایران برخوردار است.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران افزود: «در خصوص برنامه هسته‌ای، دولت ایران با تمام قدرت خود وارد شده و اختیارات کامل دارد. تحت هیچ شرایطی ما به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم، از جمله تسلیحات هسته‌ای.»

روحانی قرار است سه‌شنبه آینده در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شود.
فارس