اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی، درباره 18تیر: آقای قالیباف، گفتید اجازه دهید با دانشجوها گاز انبری برخورد کنیم



روحانی، درباره 18تیر: آقای قالیباف، گفتید اجازه دهید با دانشجوها گاز انبری برخورد کنیم

حسن روحانی و محمدباقر قالیباف درباره مسائل سیاسی مختلف بحث های متفاوتی را مطرح کردند.

 

مناظره سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه مناظره سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی در پاسخ نقدها و نظرات 7 نامزد دیگر گفت: نکته ای که آقای حداد در مورد کدخدا گفتند سوال این بود که مذاکره با آمریکا یا اروپا راحت تر است؟ گفتم آمریکا راحت تر است چون اروپایی ها یک کدخدا دارند و گفتم با کدخدا بهتر است. احتمالا شما خبر سایتهای مغرض را خوانده اید! 

وی ادامه داد: آقای جلیلی گفت بحث ممانعت از جنگ برای سال 82 است و موضوعی که شما گفتید برای سال 84 است و البرادعی می گوید متاسفم که 3 کشور راه چانه زنی را ارائه کرده اند و تندترین جواب را هم ما به آن جواب دادیم نامه را هم به آژانس نوشته بودیم و نباید تاریخ ها بهم بریزد.

روحانی تاکید کرد: از آقای قالیباف خیلی تعجب میکنم! درست است باید رقابت کنیم ولی نه اینجوری. آقای قالیباف! دلم نمیخواست بگم؛ آنجا بحث این بود شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم. ما می گفتیم راه این است که مجوز بدهیم و دستگیر کنیم. من راجع چند کلانتری به شما گزارش دادم. شما چی گفتید؟! نمیخواهم بازگوکنم.

وی افزود: گفتید کل آدم های سالم من این تعداد است. برنگردید به بحث های آن زمان، این سینه من پر است از مسائل فراوان. حرف برای گفتن زیاد داریم. بگذارید رقابتمان سالم و درست باشد. شورای عالی امنیت ملی هم مدافع اقوام بوده به این شورا اتهام نزنید! از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم. جزو افرادی هستم که حقوق  خواندم، من سرهنگ نیستم! حقوقدان هستم. حواسمان باشد چگونه حرف میزنیم. هرچه اطلاعات لازم باشد در ذهنم دارم که بگویم. همیشه روبروی افراطیون ایستادم و طرفدار آزادی بیان و مخالف افراط و تفریط بوده‌ام. چرا اینطوری بحث میکنید؟ اگر بنا به این باشد که حرف زیاد برای گفتن داریم.

قالیباف در پاسخ به روحانی گفت: در رابطه با اقوام من گفتم در رابطه با آزادی باید یکنواخت بود و نگفتم دیدگاه شما اینگونه است ولی امروز اقوام مختلف در حوزه امنیت ملی حقوقشان تحقق پیدا نکرده است. بنده این بحث را نگفتم.

روحانی نیز گفت: ما در این زمینه مصوبه گذراندیم.

قالیباف در پاسخ به روحانی گفت: آقای عارف جلسه قبل گفت بهترین رابطه و ارتباط بین پلیس و دانشجو در زمان بنده بوده است. حرکت گاز انبری نبوده است و دولت اصلاحات این را تایید می کند و بنده در مقابل لباس شخصی ها استادم. حرف بنده این است که دفتر تحکیم وحدت اجازه دهیم تا کار خود را کند. شما گفتید دردسر است دو روز بعد تمام می شود.

روحانی نیز گفت: این بود؟! گفتم اگر می خواهیم گاز انبری کار کنیم این کار را نکنیم. من نیت خوانی بلد نیستم.

قالیباف نیز در پاسخ مجدد به روحانی گفت: نماینده رسمی تحکیم بعد از آن جلسه که با اصرار من موافقت شد به آن گفتم قانون احزاب به شما اجازه میدهد سخنران و محل را اعلام کن من امنیتش را تامین میکنم. من شما را بعنوان فرد معتدل می شناسم. ولی شما فکر میکنید ما پادگانی هستیم. ما افتخار رزمندگی و دفاع از کشور داریم. ما گاز انبری عمل نکردیم اتفاقا ایستادیم و از دانشجویان دفاع کردیم.

غرضی نیز در سخنانی گفت: این بحث ها به مردم کمک می کند؟ این مسائل به درد مردم نمی خورد. امکان ندارد از این بحث ها کسی سود ببرد. باید برنامه ها را ارائه کنیم و هیچ فردی برنامه فیزیکی نمی دهد و همه برنامه های عرفانی و ادبیاتی می دهند.

روحانی اعلام کرد: به ملت بزرگوار می گویم من شیوه تخریب را نمی پسندم و حاضر نیستم رقیبم را تخریب کنم و حاضر نیستم اسناد سری را اینجا افشا کنم و اینجا جملات را بالا و پایین کنم همانطور که آقای قالیباف گفتند و من نگفتم و بحث من پلیس نیست و شیوه قالیباف است.

روحانی درباره اظهارات رضایی گفت: آقای رضایی طوری می گویند که نظرات دقیق داشتند و اجرا نشد. در جنگ کفتید شورای امنیت بهتر از شورای حکام است و چرا روحانی جلوی رفتن پرونده به شورای امنیت را گرفته است. اولین جلسه سری را کدام سایت افشا کرد؟ نگذارید خیلی از حرف ها که نباید گفته شود را بگوییم. باید رقابت سالم داشته باشیم. با این لحن که این غلط و آن نیز غلط بوده است به نتیجه نمی رسیم. امروز هم باید این پرونده که ظالمانه به شورای امنیت رفته به شورای حکام باز گردد.

رضایی در پاسخ به روحانی گفت: حرف اساسی من این بود که می خواهیم اطلاعاتی به مردم بدهیم که برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند. معنای این حرف این است که اگر یکی از شما رئیس جمهور شوید می خواهید با وضع قدیم کشور را اداره کنید؟ شما می گویید آن مذاکرات منجر به این شد که جنگ مشود و حرکت های روحانی و جلیلی را کنترل می کند. اگر روحانی بخواهد با این عصبانیت سکان کشور را به دست بگیرد خدا باید به خیر کند.

روحانی در واکنش به محسن رضایی که او را عصبانی خوانده بود گفت: من عصبانی و ناراحت نشدم البته با صدای رسا باید جواب می دادم./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
آقای روحانی نمی توانید پاسخ دهید، شکایت می کنید؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عباس عبدی: "آقای روحانی" مال "شما" اما اجازه دهید، اقتصاد رونق بگیرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عباس عبدی: "آقای روحانی" مال "شما" اما اجازه دهید، اقتصاد رونق بگیرد

اگر آقای روحانی اصولگرا که هیچ، عضو انصار حزب الله هم باشد، کیهانی باشد یا عضو موسسه آقای مصباح یزدی باشد برای من مهم نیست؛ مهم این است که آنچه که گفتند انجام دهند، اتفاقا باعث خوشحالی است که فردی اصولگرا باشد و این حرفها را بزند و اجرا کند. بنده به اصولگرایان می گویم اصلا آقای روحانی مال شما، اما اجازه دهید قیمت ارز پایین بیاید، اقتصاد رونق پیدا کند، تحریم‌ها تعدیل شود، تنش خارجی کم شود، تورم کنترل شود، فرزندانمان شغل پیدا کنند، تنش‌های داخلی کاهش یابد و همه اینها اگر شد افتخارش برای شما.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «باید نگاه کرد که چه چیزی به نفع کشور است. بنده دنبال رای آوری نیستم. اصلاح طلبان اگر یک فرد متوسط هم معرفی می کردند می توانستند پیروز شوند چون مشکلی برای رای آوردن ندارند. چنانکه رای آقای روحانی هم فقط در دو روز ایجاد شد و اگر از دو هفته قبل شروع می کردند که اساسا یک جریان دیگر راه می افتاد.»

 

با پایان انتخابات ریاست جمهوری میان دو جناح اصلی کشور این اختلاف بروز کرده که کدام یک پیروز انتخابات بود و کدام یک در این رقابت شکست خورد. اصولگرایان معتقدند از آنجا که خاستگاه اصلی روحانی جامعه روحانیت مبارز می باشد، بنابراین وی اصولگرا است و در انتخابات هم گفتمان اصولگرایی پیروز شده است. اما اصلاح طلبان معتقدند با حمایت خاتمی و هاشمی از روحانی بود که وی توانست در انتخابات پیروز شود و بنابراین پیروز این رقابت اصلاح طلبان بودند.

 

مهندس عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «کشوری که نتواند روی این مسئله‌ی روشن که پیروز انتخابات چه گروهی است، به تفاهم برسد قرار است روی چه مسئله ای به تفاهم برسد؟! برای رسیدن به این پاسخ می‌توان مواضع طرفین در قبل از انتخابات را مطالعه کرد تا متوجه شد هر جریان به سمت کدام نامزد گرایش داشت.»

وی ادامه داد: «اما به نظر من این سوال که کدام جریان در انتخابات پیروز شد در درجه دوم اهمیت است. به این دلیل که اصلاح طلبان نامزد خاص خود را در انتخابات نداشتند که حالا به آن معنای موردنظر بتوان گفت پیروز شدند یا شکست خوردند.»

 

وی افزود: «انگار که مثلا مسابقه‌ای جهانی برگزار شود و به هر دلیل اجازه حضور به تیم یک کشور را ندهند. بنابراین وقتی در مسابقات حضور ندارد نمی تواند مسابقه دهد که بعد گفته شود پیروز شده یا شکست خورده است. اما اگر اجازه حضور می دادند آن وقت معلوم می شد که چه کسی شکست خورده و چه کسی پیروز شده است.»

عبدی در پاسخ به این سوال که آیا جنابعالی آقای عارف را نامزد اصلاح طلبان نمی دانستید؟، گفت: «آقای عارف اگرچه اصلاح طلب است اما با تصمیم شخصی وارد انتخابات شد؛ در حالی که نامزد یک جریان باید توسط همان جریان معرفی شود.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: «کسی نمی تواند برای جریانی تعیین تکلیف کند و اصلاح طلبان اگر بخواهند خود می توانستند نامزد معرفی کنند.»

وی افزود: «می‌توان این سوال را مطرح کرد که اگر مثلا افراد دیگری هم که جزو اصلاح‌طلبان شناخته می‌شوند در انتخابات حاضر بودند و عنوان می کردند اصلاح طلب هستند آیا ایشان هم نامزد اصلاح طلبان تلقی می شدند؟ جواب مثبت نیست؛ و لذا اصلاح طلبان خود باید نامزد موردنظر خود را معرفی می‌کردند، تا معلوم شود رای دارند یا نه.»

 

عبدی درباره این ادعای اصولگرایان که می گویند اصلاح طلبان چون از امکان رای آوری عارف ناامید بودند از آقای روحانی حمایت کردند گفت: «این سخن حرف بی ربطی است و کسی به قضیه اینطور نگاه نمی کند و اگر می خواستند کاری کنند که آقای عارف رای بیاورد برای آنها کار سختی نبود؛ ولی شاید چنین فرآیندی به نفع انتخابات نبود.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر این مسئله، مسئله اصلی نیست. باید نگاه کرد که چه چیزی به نفع کشور است. بنده دنبال رای آوری نیستم. اطلاح طلبان اگر یک فرد متوسط هم معرفی می کردند می توانستند پیروز شوند چون مشکلی برای رای آوردن ندارند. چنانکه رای آقای روحانی هم فقط در دو روز ایجاد شد و اگر از دو هفته قبل شروع می کردند که اساسا یک جریان دیگر راه می افتاد.»

وی تصریح کرد: «بنابراین وقتی اصلاح طلبان نخواستند یا نتوانستند نامزد خاص خود را معرفی کنند این مسئله که میزان رای‌آوری آنان چقدر است قابل سنجش نیست و بلاموضوع است.»

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: «به نظرم اصلا مهم نیست کدام جریان در انتخابات پیروز شده؛ مهم این است که فعلاً آقای روحانی انتخاب شده است. اولا معلوم است که چه کسانی در جریان انتخابات از ایشان حمایت کردند و در ستادهای ایشان بودند و دوم اینکه باید پرسید آقای روحانی چطور اصولگرایی است که وقتی اصولگرایان احساس کردند ایشان رای می‌آورد و نامزدهای خودشان رای نمی آورند در روزهای آخر سعی داشتند ائتلاف کنند تا آقای روحانی پیروز نشود؟»

 

وی ادامه داد: «اما حرف بنده این است که خیلی راحت این بحث ها را کنار بگذاریم و ببینیم آقای روحانی چه گفتند که پیروز شدند و مردم چرا رای دادند و بعد تلاش شود که همان حرف ها اجرا شود. نه اینکه الان گفته شود آقای روحانی اصولگرا است و بعد بگویند آن حرف هایی که زدی را کنار بگذار و حرف های ما را بیان و اجرا کن چون جزو ما هستی!»

وی افزود: «لذا اگر آقای روحانی اصولگرا که هیچ، عضو انصار حزب الله هم باشد، کیهانی باشد یا عضو موسسه آقای مصباح یزدی باشد برای من مهم نیست؛ مهم این است که آنچه که گفتند انجام دهند، اتفاقا باعث خوشحالی است که فردی اصولگرا باشد و این حرفها را بزند و اجرا کند.»

 

وی تاکید کرد: «یعنی ما می گوییم اصلا آقای روحانی عضو موسسه آقای مصباح یزدی است اما این حرف ها را بیان کرده و قول داده و ما هم از او حمایت کردیم و اگر شخص آقای مصباح هم این حرف ها را بیان می کرد ما از ایشان هم حمایت می‌کردیم و می‌گفتیم بفرمایید اجرا کنید.»

عبدی در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار هستید که حرف های آقای روحانی به مرحله اجرا درآید؟، گفت: «بحث فقط این نیست که ایشان چکار می کند و چکار نمی کند. بحث این است که حتما ضرورت هایی وجود داشته که مردم به ایشان رای دادند و بر اساس این ضرورتها باید این قول‌ها انجام شود.»

 

وی ادامه داد: «وقتی دلار طی چند روز از 3600 تومان به 3000 تومان می رسد حتما مردم احساسی دارند و امیدی به آینده دارند؛ چون آقای روحانی که هنوز اقدامی انجام نداده اند. این امید مردم هم فقط به خاطر شخص آقای روحانی نیست؛ بلکه امید به چیزهایی است که ضمیمه ایشان است و اگر انجام شود همه سود می برند.»

وی افزود: «قبلا هم گفته ام که در انتخابات اخیر اصلاح طلبان برنده سوم بودند. برنده اول ملت بود که فارغ از همه گرایشهای سیاسی در انتخابات شرکت و بهترین انتخاب را کرد. برنده دوم نظام بود که تا دیروز تحت فشارهای مختلف بود و امروز با حداقل هزینه به دلیل یک تصمیم درست به این نقطه به نسبت امن رسیده است.»

وی ادامه داد: «اصلاح طلبان برنده سوم و اصولگرایان برنده چهارم انتخابات بودند و حتی تندروها هم این وسط منتفع شدند، چون وقتی کشور رو به راه باشد آنها هم سود می برند.»

عبدی تصریح کرد: «لذا بنده به اصولگرایان می گویم اصلا آقای روحانی مال شما، اما اجازه دهید قیمت ارز پایین بیاید، اقتصاد رونق پیدا کند، تحریم‌ها تعدیل شود، تنش خارجی کم شود، تورم کنترل شود، فرزندانمان شغل پیدا کنند، تنش‌های داخلی کاهش یابد و همه اینها اگر شد افتخارش برای شما.»

 

وی با بیان اینکه اگر آقای احمدی نژاد هم این کارها را می کرد ما ناراحت نبودیم بلکه خوشحال هم می‌شدیم گفت: «این چه رئیس جمهور اصولگرایی است که همه از رفتن وی خوشحال هستند. اصولگرایان که همه بطور کامل و دربست و از ابتدا پشت آقای احمدی نژاد بودند اکنون عنوان می کنند احمدی نژاد اصولگرا نیست و اتهام انحرافی را هم به برخی زده‌اند؛ اما آقای روحانی که اصلاح‌طلبان حامی اصلی‌اش بودند را اکنون عنوان می کنند اصولگرا است؟»

 

عبدی در پاسخ به این سوال که چرا آقای روحانی همه مقامات را در محل کار خود پذیرفتند اما آقای خاتمی را در منزل خود پذیرایی کردند و درباره آقای هاشمی خود به دیدار ایشان رفتند؟، گفت: «این اقدام به روشنی نشان دهنده نوعی نماد است. برای اینکه نگاه آقای روحانی به جایگاه این افراد و رفاقتی که با ایشان دارد و روابطی که با آنها در گذشته داشته و نقشی که در آینده خواهند داشت با دیگران متفاوت است.»/عصرایران