اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روبیو: توافق با ایران را لغو می کنم


مارک روبیو نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ابانماه آمریکا گفت: اگر رئیس جمهور آمریکا شوم در نخستین روز حضورم در این مقام توافق اتمی اوباما با ایران را ملغی خواهم کرد.

خبرگزاری میزان: مارک روبیو نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ابانماه آمریکا گفت: اگر رئیس جمهور آمریکا شوم در نخستین روز حضورم در این مقام توافق اتمی اوباما با ایران را ملغی خواهم کرد.

مارک روبیو گفت: اگر دمکرات ها برای چهار سال دیگر به قدرت برسند آنگاه خیانت به هم پیمانانمان و از جمله اسرائیل ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: من به عنوان یک سناتور تلاش های زیادی کرده ام که تحریم های بیشتری علیه حزب الله که طرفدار ایران است و به اسرائیل حمله می کند،وضع کنم.آنها هم اکنون از نظر منابع مالی در شرایط سختی قرار دارند زیرا ما قانونی را تصویب کردیم که این وضعیت دشوار را برای آنها به وجود آورده است.

این نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر به مقام ریاست جمهوری برسم در نخستین روز تمامی دستورات اجرایی غیرقانونی باراک اوباما را ملغی اعلام خواهم کرد. رئیس جمهور کنونی آمریکا در فرماندهی نیروی نظامی کشور بسیار ضعیف و بد عمل کرده است. در دوران ریاست جمهوری وی جهان بسیار خطرناک شده است. کره شمالی تسلیحات اتمی و موشک های بالستیک دارد. چینی ها دریای چین جنوبی را به اشغال خود درآورده اند و ولادیمیر پوتین از این موضوع بهره برداری کرده است و با مسخره کردن اوباما  به دنبال بی ثباتی در اروپا و  خاورمیانه(غرب آسیا) است.

روبیو گفت: ایران  به خاطر توافقی که با اوباما داشته است به صدها میلیارد دلار رسیده است.آنها قصد ندارند که با این پولها یتیم خانه احداث کنند آنها می خواهند ارتش خود را تقویت کنند و از تروریسم حمایت کنند و زمانی که آنها یک سلاح اتمی خریداری کنند آنگاه همگان را به گروگان خواهند گرفت و آنگاه عناصر جهادی افراطی اسلام گرا از جمله داعش  سراسر جهان را فرا خواهند گرفت.

وی افزود: در حال حاضر این گروه در دهها کشور طرفدار دارد و این به خاطر این است که اوباما ما را با کوچکترین ارتش از زمان پایان جنگ جهانی دوم هدایت کرده است.او کوچکترین نیروی دریایی را در یکصد سال اخیر ایجاد کرده است.ما شاهد وجود کوچکترین نیروی هوایی در تاریخ آمریکا هستیم.اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم آنگاه شیوه ریگان را در تقویت ارتش آمریکا در پیش خواهم گرفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم آنگاه روابط خود را متحدانمان و به طور ویژه با اسرائیل تقویت خواهم کرد.آنها تنها طرفداران آمریکا و دارای دمکراسی آزاد و قابل تحسین در سراسر خاورمیانه(غرب آسیا)هستند. این در حالیست که رئیس جمهور اوباما با احترام کمتری نسبت به آیت الله ها در تهران با نتانیاهو رفتار کرد. اگر به مقام ریاست جمهوری برسم در نخستین روز حضورم در این مقام توافق اتمی اوباما با ایران را ملغی اعلام خواهم کرد.


ویدیو مرتبط :
توافق برای لغو تحریم ها چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مارک روبیو : اگر لازم باشد برای لغو توافق هسته ای با ایران، جلوی متحدان اروپایی خود می ایستیم



اخبار,اخبارسیاست خارجی, توافق هسته ای با ایران

من از جایگاه امریکا در صحنه جهانی استفاده خواهم کرد تا باقی کشورها را تشویق به انجام اقدامی مشابه کنم.

مارک روبیو کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که او اگر لازم باشد جلوی متحدان اروپایی آمریکا می ایستد و توافقنامه که از اوباما به ارث مانده است را لغو می کند.

به گزارش «انتخاب»، روبیو گفت: رئیس جمهور بعدی آمریکا نباید به خاطر توافق اوباما با ایران دچار محدودیت شود، حتی اگر اروپایی ها پشت آن توافق باشند.

وی افزود: امریکا  می تواند به طور یکجانبه تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

روبیو اضافه کرد: من از جایگاه امریکا در صحنه جهانی استفاده خواهم کرد تا باقی کشورها را تشویق به انجام اقدامی مشابه کنم.

سناتور روبیو جزء 47 سناتوری است که نامه هفته گذشته به سران ایران را امضا کردند و هشدار دادند که کنگره می‌تواند هرگونه توافق با ایران را تغییر دهد.

روبیو در سخنانش از این نامه نیز فراتر رفته و تدابیری را که در صورت رئیس جمهور شدن و در برابر شرکای آمریکا در مذاکرات هسته ای اتخاذ خواهد کرد تشریح کرده است.

روبیو گفت: تنها توافق ممکن که وی خواهد پذیرفت توافقی است که ایران را به طور کامل از ظرفیت غنی سازی منع کند. توافقی که در حال شکل گیری است ظرفیت غنی سازی ایران و دیگر فعالیتهای هسته ای این کشور را برای دستکم یک دهه محدود می‌کند اما این محدودیتها به آرامی طی چند سال برداشته خواهند شد.


  اخبار سیاست  خارجی  - انتخاب