اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت «NBC» از لذت سفر خارجی ها به ایران


«در حالیکه بسیاری در جهان ایران را کشوری تاریک و حتی بعضا خطرناک برای مسافرت می‌بینند، اما آمریکایی‌ها ایران را فرصتی مناسب برای گذراندن تعطیلات قلمداد می‌کنند.»

خبرگزاری ایسنا: «در حالیکه بسیاری در جهان ایران را کشوری تاریک و حتی بعضا خطرناک برای مسافرت می‌بینند، اما آمریکایی‌ها ایران را فرصتی مناسب برای گذراندن تعطیلات قلمداد می‌کنند.»

شبکه خبری NBC آمریکا در گزارشی پیرامون پیشرفت صنعت گردشگری ایران نوشت: مقامات ایران از ورود اولین قطار خصوصی گردشگری به ایران از مبدا اروپا، به عنوان پیامی برای توسعه گردشگری ایران بهره برده‌اند.

به نوشته این شبکه آمریکایی، در حالیکه بلیت‌های این قطار حتی تا 40 هزار دلار نیز فروخته شده، مشخص نیست چه تعداد گردشگر عزم سفر به ایران کنند.

مسئولان قطار گردشگری لوکس که نام «عقاب طلایی دانوب» بر روی آن گذاشته شده، از این مسئله که بسیاری از مسافران این قطار آمریکایی هستند ابراز شگفتی می‌کنند.

«مارنی شولتز»، شهروند اهل کانزاس و از مسافران اولین قطار گردشگری به ایران گفت: بسیاری از دوستانم از تصمیم‌ام برای سفر به کشوری که به آمریکا "شیطان بزرگ" می‌گوید تعجب کردند.

وی که هنگام توقف قطار در اصفهان با خبرنگار NBC صحبت می‌کرد افزود: آن‌ها فکر می‌کنند من واقعا دیوانه‌ام. اما هیچ دلیلی برای نیامدن به ایران وجود ندارد، نباید اجازه دهید آنچه سایرین می‌پندارند، شما را در خانه محبوس کند.

مقامات شرکت قطارهای لوکس «عقاب طلایی» که در انگلیس واقع شده، اذعان داشته‌اند که میزان استقبال گردشگران آمریکایی برای سفر به ایران آنها را شگفت‌زده کرده است. از میان 109 مسافری که در سفر دو هفته‌ای به ایران آمدند، 26 نفر شهروند آمریکا بودند و برای هشت سفری که در سال آینده قرار است به ایران انجام شود و بلیت‌های آنها نیز تقریبا پیش‌فروش شده، حدود 45 درصد از مسافران آمریکایی خواهند بود.

«ناتاشا باکر»، از مدیران این شرکت می‌گوید: این میزان استقبال آمریکایی‌ها کمی تعجب‌برانگیز بود. ما به دنبال مشتریانی از آمریکا بودیم، اما به خاطر سابقه (رابطه میان ایران و آمریکا) منتظر ماندیم چه پیش خواهد آمد.

وی اظهار کرد: بطور کلی مسافران ما می‌خواهند ماجراجویی کرده و خوش بگذرانند، البته که با جیب‌های پر پول به سفر می‌روند.

در گزارش این شبکه آمریکایی آمده است: سفر 14 روزه و چهار هزار مایلی قطار لوکس «عقاب طلایی» از بوداپست مجارستان آغاز می‌شود و با عبور از رومانی، بلغارستان و ترکیه وارد ایران می‌شود که برای مسیر بازگشت این مسیر بالعکس تکرار خواهد شد. توقف گردشگران در ایران شامل بازار بزرگ تهران، حرم امام‌رضا (ع) در مشهد و شهر تاریخی اصفهان خواهد بود که تا سال 1722 میلادی پایتخت ایران بود.

قطار گردشگری «عقاب طلایی» با کوپه‌های لوکس که الهام‌گرفته از قطارهای قرن نوزدهم "اورینت اکسپرس" هستند، با بلیت‌هایی از 14 هزار تا 40 هزار دلار برای هر نفر تجربه سفری به یادماندنی را برای مسافران رقم می‌زند؛ جاییکه در رستوران آن غذاهای مجاری و ایرانی سرو می‌شود و البته تا قبل از ورود به مرز ایران، مسافران می‌توانند انواع نوشیدنی‌ها را مصرف کنند.

به نوشته NBC، محاسبه میزان توسعه گردشگری ایران بعد از پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری دشوار است، اما طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری، تعداد گردشگران خارجی ایران از سال 2009 بیش از دو برابر شده است، بطوریکه از 2.1 میلیون نفر به 4.7 میلیون گردشگر در سال 2013 رسیده است. همچنین در این دوره زمانی، به‌طور متوسط سالانه حدود 1500 گردشگر آمریکایی از ایران بازدید کرده‌اند.

«جوزف چیونز»، گردشگر آمریکایی اهل هوستون که همراه با همسرش به ایران سفر کرده بود می‌گوید: دوستانش از تصمیم او برای سفر به ایران با قطار «عقاب طلایی» شوکه شدند.

وی حتی ایمیلی از یکی از دوستانش دریافت کرد مبنی بر این‌که "شما به مقصد خطرناکی سفر می‌کنید" که البته وی در پاسخ به آن نوشت: نه، ایران خطرناک نیست.

وی با اذعان به برخی تفاوت‌های فرهنگی می‌گوید، ایران خیلی با آنچه در داخل کشور (آمریکا) نشان می‌دهند، متفاوت است و مردم بسیار صمیمی دارد.


ویدیو مرتبط :
یک روز کاری رئیس جمهور ایران به روایت خبرنگار NBC

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینجا ایران است (1) / لذت مدیر شدن! / از سفر مکه و کربلا تا شمال و شاید آنتالیا !



اینجا ایران است (1) / لذت مدیر شدن! / از سفر مکه و کربلا تا شمال و شاید آنتالیا !

"مشخص است چرا همه در به در دنبال مدیر شدن هستند" ؛ این سخنی است که گاه و بیگاه از زبان مردم کوچه و بازار شنیده می شود، آنان معتقدند مواهب مدیر شدن به حدی است که برای رسیدن به آن، می توان از هر سدی گذشت!

 انتخاب  :

"مشخص است چرا همه در به در دنبال مدیر شدن هستند" ؛ این سخنی است که گاه و بیگاه از زبان مردم کوچه و بازار شنیده می شود، آنان معتقدند مواهب مدیر شدن به حدی است که برای رسیدن به آن، می توان از هر سدی گذشت!

فلان مدیر ارشد اداره که همین 10 روز پیش از مرخصی دوماه اش استفاده کرده و دو ماه تمام در محل کارش حاضر نمی شده، احتمالاً با توجه به اینکه سفرهای مذهبی، ربطی به مرخصی ندارد ، سه روز پس از حضور در محل کار، راهی کربلا شد و الحمدالله پریروز ، صحیح و سالم به اداره رسید. چون من به عنوان ارباب رجوع، بیش از حد به اداره مذکور رفته بودم تا آخرین امضا را از جناب رییس بگیرم و شر را کم کنم، کارمندی از همان اداره که به خاطر رفت و آمدها مکرر توفیق دوستی با او را یافتم، تماس گرفت و اطلاع داد که جناب رییس، ان شالله امروز (که همان دیروز باشد) ، خداوند طلبیده و عصر همان روز راهی مکه هستند، اگر کاری داری بیا که جناب رییس، دارند حلالیت می طلبند!

اگر بگذریم از آنکه تا رسیدیم، جناب رییس را دم اتوموبیل دیدم، نامه را نشانش دارد و با عصبانیت گفت "اینجا که نمی شود، ان شالله پس از سفر"، نگاهی به روزهای آینده نشان می دهد کار من و امثال من حالاحالا ها برای گرفتن امضا طول می کشد. یک حساب سر انگشتی نشان می دهد که:

* جناب رییس برگردند، حداقل دو هفته زمان می برد، پس از آن هم یک هفته دید و بازدید و خستگی سفر

* ماه رمضان نزدیک است، ماه رمضان هم که کار نمی کنند، یادم می آید صحبت آن کارمند اداره مذکور که در دفاع از دوستش در ماه رمضان سال قبل گفت، "مرد حسابی! چقدر می ری میای؟ مگر نمی بینی روزه است؟!!!، خب برو بعد از رمضان بیا"

* پس از رمضان، فضا آماده است برای یک سفر عالی به شمال کشور جهت رفع خستکی ایام رمضان و مشقت های روزه داری! اگر هم آب و هوای شمال با طبع مبارک ناسازگار بود، خانواده را می فرستیم شمال و خودمان می رویم آنتالیا تا در صورت امکان، شعبه ای تاسیس کنیم.

* از آنجا که جناب مدیر اساساً فاقد سابقه اجرایی هستند و از مدیریت، چیز زیادی نمی دانند، قرار است در سفری یک ماه راهی کیش و قشم شوند تا آنجا آموزش های لازم جهت اداره ی "اداره" به ایشان داده شود!

.... و این داستان ادامه دارد!

بعد بگو چرا فلانی برای مدیر شدن اینگونه سر و دست می شکند؟! تازه بگذریم از مواهب دیگری که شاید در آیندده به آن بپردازم!

همه که سرنوشت آقای "همساده" را ندارند که در وقت و بی وقت، با قطار و هواپیما و کشتی و اتوموبیل و .... سفر کنند و بیچاره شوند! بخندند و در عین حال "لهٍ له" باشند!

* توضیح: البته این مطلب ، قطعاً شامل همه مدیران کشور نمی شوند، طبعاً هستند بسیاری مدیران که پا به پای مردم کار می کنند و تلاش هایشان، گاه با بی مهری مواجه می شود./انتخاب