اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت پسر ۱۵ ساله از جنایت خیابانی



حوادث,جنایت خیابانی

روایت پسر ۱۵ ساله از جنایت خیابانی

یک پسر نوجوان که برادر همکلاسی‌اش را در دعوای خیابانی از پا درآورده بود، دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش فرهیختگان، عصر پنجم بهمن ۱۳۹۱ تلفن کلانتری ۱۵۲ «خانی‌آبادنو» به‌ صدا درآمد و به افسر نگهبان خبر رسید پسر ۱۷ساله‌ای به نام «رامین- ع» در جدال خیابانی کاردآجین شده و بر اثر پارگی شریان حیاتی، روی تخت بیمارستان جان سپرده است.

همان موقع کشیک وقت دادسرای ناحیه ۲۷ پایتخت و افسران دایره دهم اداره آگاهی مرکز به بیمارستان مورد نظر رفتند و با دیدن پیکر «رامین» رسیدگی به ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند. در آن بین پسر ۱۵ ساله‌ای به نام «علیرضا- الف» که همراه «رامین» به بیمارستان رفته بود تحت بازجویی قرار گرفت و به آدمکشی کینه‌جویانه اعتراف کرد.

پس از بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در نشست رسیدگی به این ماجرا که دیروز به ریاست قاضی «محمدسلطان همتیار» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان تهران، کیفرخواست را خواند.«فتاحی» اظهار داشت: با توجه به مدرک‌های موجود و تقاضای اولیای دم، برای «علیرضا» اشد مجازات می‌خواهم.

سپس مادر «رامین» در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: نمی‌دانم «علیرضا» به چه دلیلی پسرم را کشت. این داغ هرگز از دلم برداشته نخواهد شد.

نوبت دفاع به «علیرضا» که رسید، گفت: من و برادر کوچک «رامین» به نام «افشین» همکلاس بودیم. عصر پنجم بهمن پارسال من و «افشین» قرار گذاشته بودیم تا به خرید برویم. آن روز «افشین» با سر و وضع آشفته بر سر قرار آمد. دوستم می‌گفت با برادر بزرگش درگیر شده و اعصابش به هم ریخته است. با «افشین» صحبت کردم که کمی آرام شد.

همان موقع «رامین» سر رسید و برادرش را به باد کتک گرفت که به او اعتراض کردم. «رامین» هم که هیکلش درشت‌تر از من بود ناسزا گفت و حمله کرد. در آن گیر و دار از شدت ترس، چاقویی را که در جیبم داشتم بیرون کشیدم. باور کنید اما نمی‌دانم چطور چاقو به گردن «رامین» خورد.

پسر عصیانگر در حالی که سرش را پایین انداخته بود ادامه داد: باور کنید هیچ خصومتی با «رامین» نداشتم. وقتی متوجه شدم چاقو به گردنش خورده خودم او را به بیمارستان رساندم اما کار از کار گذشته بود.

قاضی: چرا در جیبت چاقو گذاشته بودی؟

مجرم: چاقو را از پارک پیدا کرده بودم اما می‌ترسیدم آن را به خانه ببرم. درست است که چاقو را در جیبم پنهان کرده بودم اما نمی‌خواستم از آن استفاده کنم.

پدر «رامین» با شنیدن حرف‌های «علیرضا» از روی صندلی برخاست و گفت: پسر بزرگم نمی‌خواست «افشین» با «علیرضا» رفاقت کند. به همین دلیل «رامین» با «افشین» درگیر شده بود. شنیده‌ام «علیرضا» به خاطر کینه‌ای که از پسر بزرگم به دل داشت تهدید کرده بود بالاخره «رامین» را می‌زند.

در پایان این نشست، هیات قضایی با اعلام تنفس وارد شور شد تا رای صادر کند./فرهیختگان

 

 


ویدیو مرتبط :
جنایت وحشیانه - قتل پسر 10 ساله کرد توسط پلیس ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از دوستی خیابانی دختر و پسر ۱۷ ساله تا...



 

باا طرح ادعای دختری نوجوان در دادسرای امور جنایی تهران مبنی بر تجاوز به وی توسط پسری ۱۷ ساله ، پرونده از سوی دادیار جنایی به دادگاه كیفری استان ارجاع شد.



روز ۱۲ دی ماه سال جاری دختری ۱۷ ساله به نام مژگان با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران نزد قاضی صفر خاكی دادیار شعبه‌ی سوم دادسرا به طرح شكایتی پرداخت و گفت: حدود شش ماه قبل با یك پسر هم سن خود به نام آرش در راه مدرسه آشنا شدم و از همان موقع چون وعده داده بود با هم ازدواج می‌كنیم ارتباط‌مان بیشتر شد.



بعد از مدتی كه هر روز با هم بیرون می‌رفتیم، پیشنهاد داد به خانه‌شان برویم و گفت كسی در خانه نیست. من قبول نكردم اما او با زور مرا به خانه برد. بعد گفت كه باید با او ارتباط برقرار كنم وگرنه به نحوی خانواده‌ام را در جریان این ارتباط می‌گذارد.



با اینكه خیلی می‌ترسیدم خانواده‌ام از این موضوع باخبر شوند اما باز هم قبول نكردم. با اینحال او را به زمین انداخت و سپس با زور شروع به تجاوز كرد.



=بعد از این كار، موبایلم را گرفت و مرا از خانه بیرون انداخت.



به دنبال ادعاهای این دختر دانش‌آموز، دادیار جنایی دستور بازداشت متهم را صادر كرد و ماموران موفق شدند چند روز بعد وی را دستگیر كنند.



آرش در جریان بازجویی‌ها به برقراری رابطه با مژگان اعتراف كرد و با پذیرش سرقت گوشی تلفن او گفت: من قبول دارم كه با هم به خانه رفتیم و ارتباط برقرار كردیم اما هیچ اجباری در كار نبود و مژگان با میل خود به این كار تن داد. قصد من هم از دوستی و رابطه، ازدواج با او بود.



پس از بازجویی از این نوجوان، تحقیقات دادیار جنایی مبنی بر بررسی تماس‌ها و پیامك‌های رد و بدل شده بین او و مژگان نشان داد كه ادعاهای آرش به واقعیت نزدیك‌تر است اما با این حال، دادیار جنایی به اتهام سرقت تلفن همراه برای او قرار مجرمیت صادر كرد و صبح امروز (یكشنبه) پرونده این متهم را برای بررسی‌های بیشتر پیرامون ادعای تجاوز به عنف به دادگاه كیفری استان تهران ارسال كرد.



قاضی خاكی با هشدار به خانواده‌ها مبنی بر كنترل روابط فرزندان‌شان به ایسنا، گفت: متاسفانه مهارت‌های لازم در خصوص كنترل روابط و دوستی با افراد به نوجوانان آموزش داده نمی‌شود و این مساله باعث می‌شود كه یك دختر ۱۷ ساله با وعده ازدواج توسط پسری همسن و سال خود اغفال شود و آبروی خود و خانواده‌اش را به خطر بیندازد؛ در حالیكه اگر والدین با فرزندان خود ارتباطی صمیمی داشته باشند و روابط بیرون از منزل آنها را مدیریت كنند، از وقوع بسیاری از این حوادث جلوگیری می‌شود.