اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت واشنگتن پست از نگهداری هواپیمای احمدی نژاد در پایگاه "اندروز " واشنگتن



روایت واشنگتن پست از نگهداری هواپیمای احمدی نژاد در پایگاه "اندروز " واشنگتن

این هواپیما با آرم " ایران ایر " روز چهارشنبه در پایگاه هوایی اندروز پارک بود یعنی همان روزی که اوباما از همین پایگاه برای انجام دو سفر انتخاباتی به اوهایو رفت و از مقابل هواپیمای پارک شده احمدی نژاد گذشت.روزنامه واشنگتن پست می نویسد هواپیمای بویینگ 747 " ایران ایر " که حامل احمدی نژاد و تیم همراهش برای سفر اخیر وی به نیویورک بود ، در طول مدت اقامت وی در آمریکا در پایگاه هوایی " اندروز " نگهداری شد.

به گزارش عصر ایران پایگاه هوایی اندروز در ایالت مریلند ( نزدیک واشنگتن ) قرار دارد و هواپیمای مخصوص رییس جمهوری آمریکا ( ( AIR FORCE ONE نیز در این پایگاه نگهداری می شود.

واشنگتن پست می نویسد :  یافتن یک پارکینگ مجانی برای هواپیما در شهر واشنگتن بسیار سخت است اما نه ظاهرا برای هواپیمای بویینگ 747 حامل محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران.

 

هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور ایران در پایگاه هوایی اندروز واشنگتن

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این روزنامه در ادامه می نویسد:" این هواپیما با آرم  " ایران ایر " روز چهارشنبه در پایگاه هوایی اندروز پارک بود یعنی همان روزی که اوباما از همین پایگاه برای انجام دو سفر انتخاباتی به اوهایو رفت و از مقابل هواپیمای پارک شده احمدی نژاد گذشت.

سرگرد " میشل لای " یکی از سخنگویان نیروی هوایی آمریکا به واشنگتن پست می گوید : این رسم معمولی است که هواپیماهای رهبرانی که از آمریکا دیدار می کنند تا زمان بازگشت شان ، در پایگاه هوایی اندروز نگهداری شود.

وی می افزاید : " تا کنون در اجلاس های مربوط به سازمان ملل هواپیماهای مختلف رهبران جهان در این پایگاه نگهداری شده اند.

این مقام آمریکایی می افزاید : " معمولا چنین است که هواپیماها مقامات را در شهر مقصد پیاده می کنند و سپس برای نگهداری در پارکینگ به پایگاه اندروز در مریلند منتقل می شوند.

خانم لای افزود:" دلایل این مساله بیشتر امنیتی است ، چون تامین امنیت هواپیماها در پایگاه هوایی اندروز راحت تر از دیگر فرودگاه های تجاری و عادی است. از سوی دیگر فرودگاه های تجاری به صورت مجانی سرویس پارکینگ نمی دهند و دولت آمریکا نیز بودجه ای برای تامین کرایه و هزینه نگهداری هواپیماهای سران خارجی تخصیص نداده و از این جهت برای نگهداری، این هواپیماها به پایگاه اندروز منتقل می شوند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
اعتراض واشنگتن پست به مسابقه کاریکاتور ترامپ در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن پست: سوءظن به هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد/احمدی نژاد همچنان برای مشاورش لابی می کند



هاشمی خاتمی احمدی نژاد,انتخابات ریاست جمهوری ایران

ایران در استانه ی قدم نهاندن در دوره ای مهم؛

واشنگتن پست: سوءظن به هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد/ بعید است خاتمی خود را در معرض خطرات مبارزات سیاسی قرار دهد/ احمدی نژاد همچنان برای مشاورش لابی می کند

در کنار لیستی از کاندیداهای اصولگرا که هر روز پربار تر می شود، نامزدهای احتمالی دیگر وجود دارند که شامل علی اکبر هاشمی رفسنجانی و خاتمی می شود. در درون حاکمیت ایران، به این دو به عنوان اصلاح طلب نگریسته می شود./در همین خلال، احمدی نژاد به مانند فردی عمل می کند که قصد حفظ نقشی قدرتمند در سیاست ایران پس از پایان دوره اش دارد.

انتخاب :  واشنگتن پست نوشت: ایران در استانه ی قدم نهاندن در دوره ای مهم است که در آن با چالش هایی مواجه است. چالش هایی که در پس از انقلاب بی سابقه است.

از اواسط ماه مارس، ایرانیان اکثرا به مسافرت رفتند و پایتخت پر از هرج و مرج را به مکانی ارام مبدل ساختند.تمام این آرامش چندین روز پیش با بازگشت کارمندان نگران از وضعیت اقتصادی سیاسی بر سر محل کارشان به پایان رسید.

به نوشته ی واشنگتن پست، در زمینه ی مذاکرات هسته ای باید متذکر شویم که هر توافق هسته ای با ایران تا زمان مشخص شدن رئیس جمهور آینده این کشور بعید است.

با وجود آنکه مبارزات رسمی انتخاباتی تا اوائل ماه مه اغاز نمی شود، تاکنون 20 نفر اعلام کاندیداتوری کردند و تمام نشانه ها حکایت از آن دارد که فصل انتخاباتی، فصلی بی ثبات است.

در کنار لیستی از کاندیداهای اصولگرا که هر روز پربار تر می شود، نامزدهای احتمالی دیگر وجود دارند که شامل علی اکبر هاشمی رفسنجانی و خاتمی می شود. در درون حاکمیت ایران، به این دو به عنوان اصلاح طلب نگریسته می شود.

درست به مانند احمدی نژاد ،به این دو (هاشم یو خاتمی) با سوءظن، نگاه می کنند و این دو را تهدیدی برای خود می دانند.

با این حال خاتمی شناخته شده ترین عضو اردوگاه اصلاح طلبان است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که پس از پایان ناامید کننده دو دوره ی ریاس جمهوری خاتمی در سال 2005 بعید است که او مجددا خود را در معرض خطرات مبارزات سیاسی قرار دهد.

در همین حال، احمدی نژاد به مانند فردی عمل می کند که قصد حفظ نقشی قدرتمند در سیاست ایران پس از پایان دوره اش را دارد.

او به شدت در حال لابی کردن در راستای نشاندن مشاور ارشدش رحیم مشایی بر صندلی ریاست جمهوری است.

تایید صلاحیت یک اصلاح طلب یا حتی مشایی برای کاندیداتوری در انتخابات از سوی شورای نگهبان همچنان مشخص نیست.

بنابرادعای واشنگتن پست، ایران در دوره ی رفسنجانی و خاتمی شاهد دور شدن از ایدئولوژی ضد غربی بود.

دورنمای حضور گسترده تر کاندیداها در رقابتی که بسیاری از ناظران تنها حضور اصولگرایان را  در آن متصور می شدند انتخابات را بسیار جذاب و در نتیجه به آن روح و جان بخشیده است.

کوین هریس جامعه شناسی دانشگاه پرینستون امریکا که به طور منظم به ایران سفر می کند و بر روی اقتصاد این کشور پژوهش می کند می گوید: انچه در استانه ی انتخابات در حال وقوع است، برهم زدن اتحادها و دشمنی ها در مقیاسی بزرگ بین طیف وسیعی از سیاسیون است.

وی افزود: این اتفاق بسیار گسترده تر از انچه غربی ها سه ماه پیش آن را تحلیل کرده اند، است.

هر کس که برنده ی میدان انتخابات باشد، وارث مجموعه ای از چالش ها و فرصت هایی است که روسای جمهوری پیشین با آن مواجه نبوده اند.

روز دوشنبه، دولت ایران امار اقتصادی کشور را منتشر کرد که بر اساس آن نرخ تورم 31.5 در صد اعلام شد.

واشنگتن پست در ادامه به واریز 20 دلار به حساب هر ایرانی در استانه ی عید اشاره می کند و می نویسد: درحالیکه بسیاری این پول را رد نکردند اما نگرانی هایی در میان ایرانیان مبنی بر افزایش تورم در نتیجه این اقدامات وجود دارد.

نازیلا 53 ساله که ساکن تهران است می گوید: من اقتصاددان نیسم، ولی اگر قرار است قیمت ها بالاتر رود، واریز این پول چه تفاوتی در زندگی ما ایجاد می کند؟/انتخاب