اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت عزت‌ الله انتظامی از پدرسالار


آقای بازیگر با اشاره به شخصیت تکرار ناپذیر محمدعلی کشاورز در عرصه بازیگری او را هنرمندی دانست که زمان ایفای نقش به اندازه‌ای به گونه‌ای کار می‌کند که مخاطب سال‌ها با آن شخصیت زندگی می‌کند.

خبرآنلاین: آقای بازیگر با اشاره به شخصیت تکرار ناپذیر محمدعلی کشاورز در عرصه بازیگری او را هنرمندی دانست که زمان ایفای نقش به اندازه‌ای به گونه‌ای کار می‌کند که مخاطب سال‌ها با آن شخصیت زندگی می‌کند.

عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما با بیان اینکه بازیگر باید بتواند با مخاطب ارتباط بسیار نزدیک برقرار کند گفت: «تمام هنرمندان ماندگار نیستند و تکرار در بازیگران جوان امروزی بسیار زیاد است.»

او ادامه داد: «بازیگر باید با نقش خود زندگی کند تا مخاطب آن را هیچگاه فراموش نکند.» این پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه بازیگران زیادی از نظر ظاهری شباهت به کشاورز داشتند اما نتوانستند مانند او بازی کنند تاکید کرد: «زیبایی ظاهری به هیچ وجه مهم نیست چراکه بازیگران زیادی وارد عرصه بازیگری شدند که از نظر ظاهری فوق العاده هستند اما خوش ندرخشیدند.»

بازیگر «اجاره نشین‌ها» تصریح کرد: «بازیگران تازه وارد تنها زیبایی ظاهری را ملاک موفقیت می دانند در حالی که بازیگر باید با حرکاتی در چهره خود به تماشاگر نزدیک شود و با آن انس بگیرد.»

استاد انتظامی به بازی بی نظیر کشاورز در فیلم های مادر، روز واقعه، زیر درختان زیتون، دلشدگان اشاره کرد و افزود: «کشاورز در سریال و فیلم های متعددی نقش آفرینی کرده که بازی های وی در سریال های تلویزیونی پدرسالار و سربداران و فیلم های سینمایی دلشدگان، ناصرالدین شاه آکتور سینما و ... کاملا متفاوت بود و هیچ بازیگری نمی توانست به جای او بازی کند و چنین بازی ای هیچ گاه تکرار نشد و هیچ هنرپیشه ای نتوانست در سطح کشاورز باشد چراکه هنرمند باید مخاطب را در مسیر فیلم به همراه خود بکشاند.»

بازیگر با سابقه تئاتر و سینمای ایران با اشاره به نقش هایی که بازی کرده است گفت: «تا به حال در 22 فیلم بازی کرده ام و هیچگاه از بازی خود پشیمان نشده ام چراکه نقش خود را به خوبی انتخاب کردم و از تمام توان خود را برای هر چه بهتر شدن اثر کمک گرفتم.»

محمدعلی کشاورز برای بازی در فیلم «مادر» ساختۀ علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد همچنین در طول بیش از 50 سال فعالیت مؤثر در عرصه هنر در بیش از 47 فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده است. کشاورز در سال 1389 به عنوان چهره ماندگار بازیگری کشور معرفی و نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

این پیشکسوت فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌هایی چون «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «جعفرخان از فرنگ برگشته»، «گل سرخ»، «آتش بدون دود»، «هزاردستان»، «سربداران»، «سلطان و شبان»، «گرگ‌ها» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.


ویدیو مرتبط :
عزت الله انتظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت عزت‌الله انتظامی از بازی در یک فیلم/ این روزها به شدت مریض هستم



اخبار,اخبار فرهنگی ,عزت‌الله انتظامی

عزت‌الله انتظامی که در بخش‌هایی از فیلم «شب» رسول صدرعاملی در حرم امام رضا(ع) بازی کرده، از این فیلم به عنوان یکی از بهترین تجربه‌هایش یاد کرد.

 او گفت: فیلم قصه قشنگی داشت و خیلی آن را دوست داشتم و کاری حسی بود.

آقای بازیگر  با یادآوری خاطرات حضورش در این فیلم اظهار کرد: «شب» آخرین همکاری‌ام با خسرو شکیبایی بود و این بازیگر با وجود اینکه در زمان بازی در این فیلم، بیمار بود اما از همه ما بهتر کار می‌کرد.

وی ادامه داد: زمان فیلمبرداری، خسرو در شرایط بد بیماری بود و من می‌ترسیدم جواب ندهد اما از همه ما بهتر کار می‌کرد و معرکه بود و در واقعه یکی از زیباترین کارهایش را در این فیلم به یادگار گذاشت، من کارهای زیادی در کنار خسرو داشتم و این فیلم هم افتخاری بود تا بار دیگر برای آخرین‌بار در کنار هم باشیم.

عزت‌الله انتظامی در ادامه درباره این روزهایش به ایسنا گفت: به شدت مریض هستم و حال خوبی ندارم.

داستان فیلم «شب» که در سال 1386 ساخته شد در مشهد می‌گذرد و در بخش‌هایی نیز شاهد حضور شخصیت‌های فیلم در حرم مطهر امام رضا (ع) و تحول شخصیتی آن‌ها هستیم.

گروهبان جوان با بازی امین حیایی که در آستانه ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش است باید خلافکار باسابقه و فراری با بازی عزت‌الله انتظامی را به زندان بازگرداند، اما بارش شدید برف، نقل و انتقال را با اشکال مواجه و یا متوقف کرده است. گروهبان چاره‌ای ندارد تا صبح روز بعد را با زندانی‌اش در مشهد بگذارند، او به سختی جایی را برای اقامت در یک میهمان‌پذیر پیدا می‌کند. در ادامه شب اما گروهبان مسموم و توسط مالک میهمانخانه با بازی زنده‌یاد خسرو شکیبایی به بیمارستان منتقل می‌شود، مهمانخانه‌چی که مرد میانسال پاکدلی است به خلافکار پیر اعتماد می‌کند تا او بتواند پیرزنی را که مشتاق سلامتی همسر بستری‌اش در بیمارستان است، به زیارت امام رضا (ع)ببرد. پیرمرد باز می‌گردد اما از زندانی خبری نمی‌شود. گروهبان و میهمان‌خانه‌چی در اوج پریشانی و ناامیدی به بارگاه امام پناه می‌برند تا آرامش بگیرند. اما زندانی نیز تحت تأثیر زیارت خود از فرار منصرف و بازمی‌گردد.

اخبار فرهنگی - ایسنا