اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت صریح «لیلا اوتادی» از فیلم شیطانی


ازآنجایی‌ كه آقای كاسه‌ساز خیلی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی برخورد كرد. من به ایشان اجازه دادم كه به نام خودش برای این فیلم پروانه ساخت بگیرد كه البته تا به حال هم پروانه ساخت نگرفته و فقط موافقت اصولی فیلمنامه را گرفته‌اند. بحث غیراخلاقی زمانی اتفاق افتاد كه من اسپانسر را به ایشان معرفی كردم تا با هم صحبت كنند.

کافه سینما: حبیب الله کاسه‌ساز از صدور رای شورای داوری اتحادیه تهیه‌کنندگان درباره مالکیت «شیطان شلوار لی می‌پوشد» به نفع خودش خبر داد.

کاسه‌ساز گفت: «رای شورای داوری اتحادیه تهیه‌کنندگان به گونه‌ای اعلام شد که ما می‌توانیم «شیطان شلوار لی می‌پوشد» را بسازیم. حتی 20 روز هم حق اعتراض گذاشتند اما قرار شد ما پول فیلمنامه را پرداخت کنیم تا بتوانیم پروانه ساخت بگیریم. هنوز تصمیم نگرفته‌ام که در برنامه کاری امسالم ساخت این فیلم را بگنجانم یا خیر.».

سال گذشته فیلمنامه «شیطان شلوار لی می‌پوشد» قرار بود به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی کاسه‌ساز ساخته شود که پس از انتشار این خبر لیلا اوتادی بازیگر سینما مدعی شد که مالکیت فیلمنامه به وی تعلق دارد. از این رو شورای داوری اتحادیه تهیه‌کنندگان مدارک طرفین را در اختیار گرفت تا این مشکل برطرف شود.

البته مشکل این فیلم به این مساله منحصر نشد و حمید اعتباریان تهیه‌کننده نیز اختلافی بر سر این ساخت فیلم داشت. وی نیز مدعی شده بود که درخواست پروانه ساخت این فیلمنامه را داده است. اعتباریان اسفند سال گذشته اعلام کرد که رای اتحادیه تهیه‌کنندگان به نفع وی صادر شده است.




اما امروز لیلا اوتادی از زوایای دیگر این ماجرا پرده برداشته است:

- این روزها صحبت‌هایی از طرف افراد درگیر با این ماجرا می‌شنویم اما شما به عنوان یكی از طرف‌های درگیر صحبتی نكرده‌اید؟

معمولا رویكرد من به افرادی كه حرفهای واهی می‌زنند و چنین شایعاتی را منتشر می‌كنند سكوت است. من سعی كردم از روش‌ها و كانال‌های قانونی كارم را پیگیری و تا جایی كه می‌توانم از صحبت‌های حاشیه‌ساز پرهیز كنم اما هر روز صحبت‌هایی از طرف دوستان می‌شنوم كه مجبورم می‌كند آنچه را كه باید بگویم و اجازه ندهم از این سكوت من سوء استفاده كنند.

- از همان اول شروع كنیم: «فیلم‌نامه». پیمان عباسی فیلم‌نامه این كار را نوشته در یك مصاحبه گفته (عین عبارت را نقل می‌كنم): در ادامه روندی که در سینمای ایران به جهت همکاری با سوپراستارهای سینما پیش گرفتم، حدود سه سال قبل به درخواست لیلا اوتادی، فیلمنامه «شیطان شلوار لی می‌پوشد» را به وی فروختم اما در توافق این بازیگر با تهیه کننده در مورد یکی از بندهای قرارداد من صحبتی مطرح نشده بود.». همكاری با پیمان عباسی چگونه اتفاق افتاد؟

وقتی خواستم این كار را شروع كنم، سعی كردم خیلی حرفه‌ای وارد شوم، بنابراین با آقای عباسی برای نوشتن این فیلم‌نامه قرارداد بستم. ایشان این فیلنامه را در موعد مقرر تحویل نداد و بهانه‌اش بیماری یكی از افراد خانواده‌اش بود و من هم صبر كردم. چندین ماه تاخیر كرد تا بالاخره فیلمنامه را داد كه البته همان موقع هم كامل نبود.

چیزی در حدود سیناپس را داد اما از من تقاضای كل مبلغ قرارداد را كرد و قول تكمیل فیلم‌نامه در بازنویسی نهایی را به من داد. من هم در همان خانه سینمای قدیم كه ایشان را مجاب كرده بودند طبق قراردادش عمل كند، با ایشان تسویه حساب كردم اما متاسفانه ایشان با همكاری آقای عطشانی در بازنویسی نهایی نقش من را كم كردند و نقش مرد فیلم را پررنگ كردند كه بتواند به یكی از دوستانشان نقش را بفروشند .


-مبلغ قرارداشان چقدر بود؟

ده میلیون تومان. من با ایشان حرفه‌ای قرارداد بستم اما ایشان اینقدر غیرحرفه‌ای برخورد كرد اما حالا می‌رود این حرف‌ها را می‌زند و طوری برخورد می‌كند كه انگار من مقصر بودم.

-ماجرای پاداش برای فروش بالاتر از یك میلیارد چیست؟

من فیلمنامه را نخریده بودم كه آن را به یك تهیه‌كننده بفروشم. می خواستم تا انتهای ساخت آن به عنوان یك سرمایه‌گذار حضور داشته باشم. فیلنمامه روند و قصه‌ای دارد كه به نظر می‌رسد بالاتر از میلیارد می‌فروشد و اقای عباسی هم این نظر را داشت و می‌خواست دراین صورت حقش فراموش نشود، بنابر این توافق كردیم كه اگر چنین اتفاقی افتاد او هم در آن سهم داشته باشد و مبلغی را به عنوان پاداش دریافت كند.

 حضور جناب كاسه‌ساز هم كه فقط به دلیل استفاده از كارت تهیه‌كنندگی‌شان بود. بنابر این دلیلی نداشت كه راجع به آن بند از صحبت با آقای عباسی حرفی بزنم چون من می‌خواستم آن را پرداخت كنم نه ایشان. در ضمنا هنوز هم كه هنوز است بین من و آقای كاسه‌ساز قراردادی منعقد نشده است كه لازم باشد ایشان در جریان این موضوع قرار بگیرند.


-یعنی خودتان می‌خواستید اینقدر سرمایه بگذارید؟

خودم با همكاری یك نفر دیگر.

-یعنی قرار بود یك نفر در قالب شریك تهیه‌كننده ظاهر شود؟

نه، اسپانسر داشتم. قرار شد اسپانسر برای این كار یك میلیارد سرمایه بگذارد، من در نقش اصلی زن بازی كنم و از كارت تهیه‌كنندگی آقای كاسه‌ساز استفاده كنیم و این فیلم را بسازیم.

-مشكل از كجا شروع شد؟


ازآنجایی‌ كه آقای كاسه‌ساز خیلی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی برخورد كرد. من به ایشان اجازه دادم كه به نام خودش برای این فیلم پروانه ساخت بگیرد كه البته تا به حال هم پروانه ساخت نگرفته و فقط موافقت اصولی فیلمنامه را گرفته‌اند. بحث غیراخلاقی زمانی اتفاق افتاد كه من اسپانسر را به ایشان معرفی كردم تا با هم صحبت كنند. ایشان به اسپانسر گفتند كه برای فیلم‌های پسرهایش سرمایه بگذارند و فیلم مرا كنار بگذارد. در ضمن ایشان به اسپانسر گفته بود كه شما یك میلیارد سرمایه بگذار اما من ممكن است با پانصد میلیون كار را تمام كنم و تونسبت به بقیه پول هم حقی نداری. اینجا بود كه من واقعا ناراحت شدم وقتی این برخورد غیر حرفه‌ای و غیراخلاقی را دیدم.

-بعد صحبت از آقای اعتباریان شد.

از اول هم صحبت از آقای اعتباریان بود كه به مدت حدودا دو سال انجام مراحل اولیه كارمان با ایشان به طول انجامید و توسط ایشان به تعویق می‌افتاد. بعد از درخواست پروانه ساخت به نام ایشان متوجه شدم كه در كار قبلی‌شان با كارگردان به مشكل برخورده بودند و هنوز هم مشكل حل نشده بود و متاسفانه اعلام كردند كه به ایشان پروانه ساخت نخواهدند داد تا مشكل حل شود كه بعد از آن به دلیل عجله‌ای كه برای ساخت كار داشتیم آقای عطشانی با آقای كاسه‌ساز صحبت كرد و به نتیجه رسید.

-بخشی از این حرف‌ها را در برنامه هفت هم گفته‌اید.

بله. به من زنگ زدند و گفتند كه آنها در باره این كارمصاحبه كرده‌اند و شما هم اگر حرفی داری بگو. من در شمال سر یك كار بودم. یك روزه از آنجا به تهران آمدم مصاحبه كردم و برگشتم. دیدم دارند از سكوت من سوء استفاده می‌كنند. الان هم این حرف‌ها را می‌زنم چون می‌بینم كه هنوز مدام دارند مصاحبه می كنند و حرف می‌زنند در حالی كه اتحادیه رای را به صورتی داده كه ایشان موظفند كل پول فیلمنامه را به قیمت روز به من پرداخت كنند و تنها با حضور من به عنوان بازیگر نقش شیطان می‌توانند فیلنمامه را بسازند. رای شورا حی و حاضر در دست من و قابل انتشار است.

دوستان من از اقصی نقاط جهان به من زنگ و ایمیل می‌زنند كه ماجرا چیست و من باید توضیح بدهم تا همه بدانند. آقایی كه كاندید شورای شهر شده تا از حقوق مردم محافظت كند اما به حق خودش قانع نیست. صاحب آن فیلم‌نامه من هستم و اسپانسر را هم من معرفی كردم اما حالا ایشان بدون اینكه سرمایه تولید این فیلم را داشته باشد، با اسپانسری كه من آوردم آن گونه برخورد می‌كند و فیلمی كه من می‌خواستم كار كنم را می‌خواباند طوری كه انگار مال خودش است.


-الان راه حل شما برای حل این مشكل چیست؟

اگر ایشان می‌خواهد بسازد باید با شرایطی كه با هم تعیین می‌كنیم پیش برود. من می‌خواهم اول این ماجراها كنار برود و آن وقت تصمیم بگیرم كه این كار را با چه كارگردان و تهیه‌كننده‌ای كار كنم. می‌خواهم آنها دست از سر این فیلمنامه بردارند. من علاقه‌ای نداشتم كه این مباحث رسانه‌ای شود اما وقتی دیدم هر روز استفاده خبری به نفع خودشان می‌كنند و مدام حرف‌های بی‌اساس تحویل مردم می‌دهند مجبور شدم این حرف‌ها را بگویم. خواستم مردم واقعیت را بدانند و بدانند كه من كاملا حرفه‌ای و اخلاقی برخورد كرده‌ام.

-آقای كاسه‌ساز در همین گفتگوها اعلام كرده هنوز تصمیم نگرفته‌ام که در برنامه کاری امسالم ساخت این فیلم را بگنجانم.

بله.دیدم. طوری حرف می‌زند كه انگار من این فیلمنامه را به ایشان فروخته‌ام و انگار نه انگار كه من آن اجازه‌نامه را به ایشان داده‌ام تا برای آن پروانه ساخت بگیرم و من به عنوان سرمایه‌گذار و بازیگر نقش اصلی حضور داشته باشم!

-آقای عطشانی هم گفته این مسائل به تهیه کننده مربوط است و من به عنوان کارگردان تنها به خواسته‌های تهیه کننده عمل می‌کنم.


من می‌خواستم به ایشان كمك كنم چون سر فیلمبرداری «آقای الف» از من خواستند كه اجازه بدهم كه ایشان فرصت این را داشته باشند كه این فیلمنامه را بسازند ولی از برخی مسایل خبر نداشتم. واقعا متاسفم. ایشان معرف جناب كاسه‌ساز و مسبب تمامی این مشكلات هستند.


ویدیو مرتبط :
علی انصاریان و لیلا اوتادی در فیلم کلاف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت لیلا اوتادی به خاطر یک فیلم شیطانی


لیلا اوتادی گفت: من از علی عطشانی و حبیب الله کاسه ساز شاکی هستم و این شکایت را به صورت رسمی به اتحادیه تهیه کنندگان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده ام.

سینما پرس: لیلا اوتادی گفت: من از علی عطشانی و حبیب الله کاسه ساز شاکی هستم و این شکایت را به صورت رسمی به اتحادیه تهیه کنندگان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده ام.

این بازیگر سینما و تلویزیون که فیلمنامه «شیطان شلوار لی می پوشد» را خریداری کرده است گفت: من از حبیب الله کاسه ساز و علی عطشانی شاکی هستم زیرا تحت فشار نامه ای دستی برای دریافت پروانه ساخت از من گرفتند.



وی تاکید کرد: به غیر از من هیچ صاحب و مالکی برای «شیطان شلوار لی می پوشد» وجود ندارد و من گفته های آقای اعتباریان را تایید می کنم که آقای عطشانی، حبیب الله کاسه ساز را برای تهیه فیلم وارد کرده و هیچ قراردادی وجود ندارد.

اوتادی در پایان خاطرنشان کرد: من از حبیب الله کاسه ساز و علی عطشانی شکایت کرده ام و پیگیر این شکایت هستم و فعلا در مورد ساخت فیلم «شیطان شلوار لی می پوشد» اقدامی صورت نمی گیرد.

اوتادی مال غیر را به من فروخته شکایت کنم رأی به نفع من است

حبیب الله کاسه ساز گفت: لیلا اوتادی به دست خودش و در جلسه ای با حضور علی عطشانی تهیه فیلم را به من واگذار کرد و نمی دانم چه اتفاقی رخ داده است که یک شبه متحول شده و تصمیم گرفته خود تهیه کنندگی فیلم را انجام دهد.

تهیه کننده فیلم «شیطان شلوار لی می پوشد» افزود: لیلا اوتادی به همراه علی عطشانی دو سه جلسه به دفتر من آمدند و در این جلسات من تهیه کنندگی فیلم را پذیرفتم و برای آن درخواست پروانه دادم و با عوامل تولید فیلم قرارداد بستم.

وی ادامه داد: مگر لیلا اوتادی مجوز تهیه کنندگی دارد و یا کار تهیه انجام داده است که یک باره تصمیم گرفته است تهیه کنندگی این فیلم را خودش انجام دهد. در حالی که ما با بازیگر و عوامل فیلم مذاکره کرده ایم و قرار است 10 روز دیگر فیلم را کلید بزنیم و آن را برای جشنواره فجر آماده کنیم و در این مدت از سوی خانم اوتادی هیچ تماسی مبنی بر اعتراض شان نداشته ایم.



کاسه ساز با تاکید بر این که از این حرف ها و رفتارهای لیلا اوتادی گله مند است، تصریح کرد: این بازیگر حدود یک سال و نیم سال پیش هم برای تهیه فیلم با من صحبت کرده بود و خبری نشده بود تا این که علی عطشانی با من تماس گرفت و با خانم اوتادی به دفتر من آمدند.

از این موضوع که قرار بوده آقای اعتباریان این فیلم را تهیه کنند اطلاع داشتم اما طی تماس هایی که با برخی افراد حاضر در شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد و تهیه کنندگان داشتم متوجه شدم به دلیل برخی مشکلات فعلا به حمید اعتباریان پروانه نمی دهند و این تهیه کننده هم به عطشانی گفته بود از تهیه این فیلم منصرف شده است. ضمن این که طی تماس هایی که با ایشان داشتم از درخواست من برای تهیه کنندگی فیلم مطلع بودند.

وی افزود: به همین دلیل برای تهیه «شیطان شلوار لی می پوشد» درخواست تهیه کنندگی دادم و پروانه ساخت صادر شد و با صدور پروانه با جواد رضویان برای بازی در نقش اول فیلم قرارداد بستم. خانم اوتادی هم یکی از گزینه های ما برای نقش شیطان بود و عوامل پشت دوربین تقریبا قطعی شده اند.

کاسه ساز در مورد بندی که در فروش فیلمنامه قید شده بوده در مورد سهم فیلمنامه نویس از فروش خاطرنشان کرد: این در واقع خیانت در امانت است اگر چنین بندی بوده و خانم اوتادی با من در مورد آن حرفی نزده و مال غیر را به من فروخته و به عنوان مالک اصلی فیلمنامه با من قرارداد امضا کرده است.

 اگر من از ایشان شکایت کنم با توجه به این که من فکر می کردم هیچ مدعی دیگری در مورد فیلمنامه وجود ندارد رای دادگاه به نفع من خواهد بود. در ضمن شماره حساب از لیلا اوتادی درخواست کردیم تا مبلغ قرارداد را طبق روال معمول پس از پروانه ساخت به حساب وی واریز کنیم.