اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت شب تولد سید محمد خاتمی


صادق خرازی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که سید محمد خاتمی روزهای آتی مطالبی گفتنی خواهد داشت.

فرارو: صادق خرازی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که سید محمد خاتمی روزهای آتی مطالبی گفتنی خواهد داشت.

صادق خرازی که بعد از پایان دوران ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدخاتمی در حلقه مشاوران وی قرار گرفت، در این یادداشت آورده است: " از دفتر آقای خاتمی تماس گرفتند وگفتند آقای خاتمی جلسه فوری و خاصی گذاشته‌اند و درخواست دارند تا امشب(یک شنبه شب) در منزل ایشان در جلسه‌ای شرکت کنم ، خدمت ایشان رسیدیم ، امشب، شب تولد ایشان است، پس از کمی مزاح و خنده، ایشان شروع به سخن کرد که در آستانه هفتاد سالگی هستم، ایشان آلام خود را از دردهای مردم جهان بیان داشت، گویی خاتمی امشب، خاتمی دیگریست، از سیاست گریزان بود و دغدغه آلام انسان را در سر دارد، چند باری از جنگ و ترور و خون ریزی درون دنیای اسلام متاثر شد و بغض او را فرا گرفت، وی با زبان اندیشه و فرهنگ در جهت سخن با نخبگان و روشنفکران جهان، مصمم است تا گام های اساسی همانگونه که مصلحان اجتماعی دارند، بردارد ، همانگونه که تولستوی ، گاندی با زبان دیگری نسبت به کرامت وهویت انسان در تاریخ پرداختند.

آقای خاتمی می‌گفت کودکان و جوانان، زنان ومردان جهان در خطر نسل سوزی هستند، انسانیت در عراق و افغانستان در سوریه و مصر در جهان اسلام ، منکوب قدرتمندان شده است، یک سوی القاعده و همه گروه‌های افراطی و سوی دیگر آن استعمار گران، بی محابا شرف انسان را نشانه رفتند.

خاتمی از افراط موجود جهان می‌نالید او پیام مدارا و صلح را در مخیله خویش می گذراند و دلسرد از سیاستمداران عالم بود،او در پی آن است که اندیشمندان و متفکران، فیلسوفان و شاعران را به آرمانی که دارد فراخوانی کند.

آقای خاتمی روزهای آتی مطالبی گفتنی خواهد داشت."


ویدیو مرتبط :
تولد سید محمد خاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن تولد سید محمد خاتمی به روایت کیهان


خاتمی گفته كه برگزاری این جلسه در این موقعیت كه بسیاری از بزرگان ما در حصر به سر می برند و تعداد زیادتری در حبس هستند كمی ناگوار هست.

کیهان: خاتمی شمع كیك تولد 69سالگی خود را فوت كرد. دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات این جشن تولد را برای خاتمی گرفته بود.

این جشن تولد با تعریف و تعارف و تمجیدهای متقابل خاتمی و دعایی همراه بود. به گزارش سایت وابسته به خاتمی، وی می گوید «این گونه مراسم باید برای بزرگداشت افرادی چون سیدمحمود دعایی با سابقه درخشان و شخصیت ممتاز و دوست داشتنی برگزار شود». خاتمی همچنین گفته كه برگزاری این جلسه در این موقعیت كه بسیاری از بزرگان ما در حصر به سر می برند و تعداد زیادتری در حبس هستند كمی ناگوار هست.

دعایی هم ضمن اهدای سبد گلی به خاتمی در كلماتی مبالغه آمیز گفت: سبد 69 گل آتشین تقدیم شما جناب آقای خاتمی كه درونتان آتش است و شعله های وجودتان ما را گرفته است. آقای خاتمی حجت دین داری خیلی از ما ها هستند. در دورانی هستیم كه آئین و دین و همه مقدساتمان در معرض تحریف است و چیزی كه پناه و مرجع ماست صداقت و پاكی و تحمل و بردباری و همه خوبی ها و فضائل ایشان است و بر همه ما حجت هستند.

از سوی دیگر حاضران لوحی به خاتمی به همراه قالیچه به وی هدیه كردند. متن لوح نیز آمیخته به انواع اغراق ها بود از جمله این غزل دیوان شمس كه می گوید «پنهان مشو كه روی تو به ما مبارك است- نظاره تو بر همه جان ها مبارك است... ای صد هزار جان مقدس فدای او- كاید به كوی عشق كه آنجا مبارك است». در این لوح همچنین نوشته شده بود«تولد شما در پاییز برگ ریز، نمادی از بهار در خزان است و امید در ناامیدی و شادی و مهر به هنگام سردی و بی وفایی». بنابر این گزارش، جشن تولد خاتمی با دف نوازی همراه شد و سپس حاضران قالیچه ای را به وی هدیه كردند.

ادعای صدهزار جان مقدس فدای خاتمی در حالی است كه وی برای شركت در انتخابات مجلس مجبور شد به شكل پنهانی در یكی از روستاهای اطراف وادان رأی بدهد اما لو رفتن همین اتفاق نیز باعث سرزنش شدید وی از سوی اغلب مدعیان حمایت از اصلاح طلبی شد. معترضان مدعی بودند خاتمی سیاست تحریم اتخاذ شده از سوی اصلاح طلبان را بی اعتبار كرده است.