اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت سی‌ان‌ان از بازار مسکن تهران



اخبار ,اخبار اقتصادی ,وضعیت آپارتمان‌های لوکس تهران

 

اخبار اقتصادی - روایت سی‌ان‌ان از بازار مسکن تهران

خانه‌های لوكس فروش نمی‌رود

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به بررسی وضعیت آپارتمان‌های لوکس تهران و فروش نرفتن آنها تحت شرایط فعلی اقتصاد ایران پرداخت.


به گزارش عصرایران، در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: واحدهای لوکس یکی از مناطق بسیار متفاوت شمال تهران از مشتریان احتمالی استقبال می‌کند. در این منطقه شمال پایتخت ایران می‌توان پارکی با معماری ژاپنی و آبشارهای کوچک مشاهده کرد.

 

این آپارتمان لوکس 4 اتاق خواب، 4 سرویس بهداشتی با کف سنگ مرمر، آشپزخانه بزرگ اوپن و مجهز و سیستم‌های روشنایی الکترونیکی و دیگر وسایل راحتی و رفاهی دارد که با اتاق هتل‌های پنج ستاره رقابت می کند. قیمت این آپارتمان‌های لوکس حدود 5/3 میلیون دلار است. به گفته یکی از مشاوران املاک در شهر تهران، این قیمت با میزان لوکس بودن این آپارتمان تناسب دارد. این یکی از بهترین واحدهای آپارتمانی پایتخت به شمار می‌آید که در ساختمانی ویژه توسط یکی از بهترین سازندگان ساختمان در تهران بنا شده است.

 

در سال گذشته این واحد مسکونی لوکس بدون مشتری باقی ماند. علاوه بر این نصف واحدهای مسکونی این ساختمان 6 طبقه هم خالی ماندند. این وضعیت مشابه ده‌ها آپارتمان لوکس دیگر در مناطق مختلف تهران است. همه این واحدها برای فروش گذاشته شده‌اند، اما همگی بدون مشتری باقی مانده‌اند. خلیلی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای بسیار زیادی از آپارتمان‌های لوکس وجود دارند که به دلیل افزایش قیمت فروخته نشده‌اند.

 

وی گفت: یکی از واحدهای مسکونی لوکس در مدت 5 ماه برای هر متر مربع حدود 1000 دلار گران شد. سی‌ان‌ان در گزارش خود می‌افزاید: با این حال پیش‌بینی آینده اقتصادی ایران همچنان سخت است. بسیاری از ایرانی‌ها هم با کاهش قدرت خرید روبه‌رو شده‌اند و وضعیت رکود، باعث شده خیلی از مالکان مسکن از فروش ملک خودداری کنند، زیرا پیش‌بینی می‌کنند قیمت ملک‌شان افزایش یابد.

 

این در حالی است که بخش زیادی از مشتریان هم از خرید مسکن خودداری می‌کنند، زیرا امیدوارند قیمت ملک کاهش یابد. در چنین شرایطی خیلی از واحدهای مسکونی در تهران همچنان خریدار ندارند و خالی اند.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
چند روایت از وضع بازار مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکود بازار مسکن /نرخ آپارتمان در برخی از محله‌های تهران





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رکود بازار مسکن در پررونق‌ترین فصل سال/ نرخ آپارتمان در برخی از محله‌های تهران

خبرگزاری مهر-گروه اقتصادی: با گذشت سه روز از پایان اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد، بازار مسکن همچنان در تعطیلات به سر می‌برد و رکود در پرورونق ترین فصل سال ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بازار مسکن در تابستان امسال برخلاف عرف سال‌های گذشته روزهای رکود را تجربه کرد و قیمت‌های سرسام آور در بخش اجاره و خرید و فروش، تعداد مراجعه به بنگاه های املاک را کاهش داد.

اما اتفاق دیگری که در شهریورماه، بازار مسکن را تحت تاثیر خود قرار داد، برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعد بود که به دلیل تعطیلات چند روزه تهران، بنگاه‌های املاک هنوز با کسادی مواجه هستند و پس از گذشت چند روز از پایان تعطیلات، رونق به این بازار نیامده است.

در واقع بازار مسکن همچنان در تعطیلات به سر می برد و حتی مشاوران املاک هم به صورت جدی کار خود را آغاز نکرده اند، بنابراین قیمت‌های رهن و اجاره و خرید و فروش مسکن در این مدت تغییری نداشته است و با همان نرخ‌های قبلی عرضه می شود.

براساس این گزارش، بازار مسکن به خصوص در شهریورماه امسال، رکودی را تجربه کرده است که تاکنون در این موقع از سال بی سابقه بوده، زیرا فصل نقل و انتقالات از خرداد تا شهریور است و اوج خرید و فروش و اجاره هم قبل از فرارسیدن فصل مدارس در شهریورماه انجام می گیرد.

بنابراین باید دید که از شنبه هفته آینده و در 13 روز باقیمانده تامهرماه چه تغییراتی در بازار مسکن رخ می دهد و سایه رکود در بازار مسکن تاچه زمانی ادامه خواهد داشت.

نرخ آپارتمان در برخی از محله های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، واحدی 60 متری و تکواحدی در جنت آباد شمالی، نوساز با آسانسور و پارکینگ به قیمت 185 میلیون تومان به فروش می رسد و همین متراژ آپارتمان در خیابان نواب جوانمرد، نوساز و دوخوابه با پارکینگ و انباری به قیمت 137 میلیون تومان فروش می رسد.

آپارتمان دیگری در بلواریافت آباد (بلوار معلم) به مساحت 56 متر و نوساز با آسانسور هر مترمربع یک میلیون و 650 هزار تومان قیمت گذاری شده است و واحد دیگری در خیابان رسالت - کرمان به مساحت 57 متر، یکخوابه با عمر 3 ساله و امکانات کامل 163 میلیون تومان به فروش می رسد.

آپارتمانی در خیابان سبلان جنوبی با متراژ 57 مترمربع و نوساز، با پارکینگ با شرایط 20 میلیو تومان وام، 142 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و 50 متری نوساز در 17شهریور خیابان شکوفه با 20 میلیون تومان وام، هر مترمربع 2 میلیون و 400 هزار واحد به فروش می رسد، همچنین آپارتمان 60 متری نوساز در بنی هاشم با 197 میلیون تومان نقد و 18 میلیون تومان وام از سوی مالک به فروش گذاشته شده است./مهر