اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت رهبر اصلی متحصنان در برابر مجلس از چرایی آغاز تحصن



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بازیگر اصلی تحصن شش روزه مقابل مجلس علیه برجام گفت: حضرت آقا کلام جانباز محسن محسنی را قطع می کنند و می فرمایند بروید این مسئله را به آنهایی که متوجه نیستند بگویید. من احساس کردم که حضرت آقا در حال گرا دادن هستند که این انتقاد را در برابر چه کسانی مطرح کنید.

عمارلو طلبه 34 ساله ای که پس از فاجعه منا تصمیم می گیرد در اعتراض به برجام در برابر مجلس تحصن کند، گفت و گویی با هفته نامه مثلث انجام داده است که بخش هایی از آن در ادامه می آید:

*در دیداری که جانبازان با حضرت آقا داشتند آقای محسن محسنی به ایشان می گویند که نمایندگان مجلس، آنقدر به سانتریفیوژها و غنی سازی توجه می کنند، حواسشان نیست که آمریکایی ها با این کار، پا را از مذاکره فراتر گذاشته اند و با این توافق می خواهند باب مذاکرات را باز نگه دارند تا زمینه حضورشان در ایران فراهم شود. به محض اینکه این جانباز می خواهد نکته دوم را بگوید، حضرت آقا کلام او را قطع می کنند و می فرمایند بروید این مسئله را به آنهایی که متوجه نیستند بگویید. در واقع حضرت آقا مطالبه ای را مطرح می کنند و می گویند این را به من نگویید. من احساس کردم که حضرت آقا در حال گرا دادن هستند که این انتقاد را در برابر چه کسانی مطرح کنید.

*روز جمعه تصمیم گرفتیم که به سمت تهران حرکت کنیم اما متاسفانه حادثه عظیم شهدای منا به طرز مشکوکی رخ داد و روز شنبه هم تحت الشعاع این اتفاق قرار گرفت. همان روز من استخاره گرفتم اما از قرآن اینطور پاسخ گرفتم که خوب نیست این حرکت را انجام دهیم. دوستان سیاسی من هم گفتند که اگر حرکت و تحصن را از روز شنبه شروع کنید، این مساله تحت الشعاع حادثه منا قرار می گیرد و بازتاب خبری مناسبی پیدا نمی کند؛ از این رو ما صبر کردیم. روز یکشنبه بعضی از رفقای ما گفتند که ما رسانه ها را رصد کرده ایم و باز هم به  این نتیجه رسیده ایم که اگر چنین حرکتی انجام بدهید، بایکوت خبری می شوید. تا اینجای کار، مساله حول محور دو نفر از دوستان طلبه و همفکران من می چرخید و این طور نبود که شبکه ای پشت کار باشد. روز یکشنبه من باز هم استخاره گرفتم و دوباره بد آمد اما استخاره روز دوشنبه خوب آمد.

*به طور مشخص برنامه ریزی نکرده بودیم که چند روز بمانیم اما این مساله برای ما مهم بود که آقای علی لاریجانی بیاید به ما پاسخ بدهد، نمایندگان مجلس تدبر کنند و اگر هم در جمع ما حاضر نمی شوند به اجماع عمومی برسند که حرف فرزندان شهدا غیرمنطقی نیست. باید نمایندگان به ما پاسخ بدهند که خطوط قرمز مدنظر رهبری رعایت شده یا نه.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
تحصن غیرت طلبه قمی مقابل مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نارضایتی رهبر انقلاب از تحصن مقابل مجلس


رهبر انقلاب از اقدام برخی از طلاب و دانشجویان در تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی ابراز نارضایتی کرده و خواستار جمع آوری آن شده بودند.

هفته نامه حزب الله: رهبر انقلاب از اقدام برخی از طلاب و دانشجویان در تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی ابراز نارضایتی کرده و خواستار جمع آوری آن شده بودند.

هفته نامه حزب الله -نشریه مکتوب پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری- در سومین شماره خود نوشت: یکی از این افراد نیز در گفتگو با رسانه‌ها گفت: از چند مسیر موثق، مطلع شدیم که رهبر معظم انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند. عمارلو در این خصوص گفت: پس از اطلاع یافتن از موضع دفتر معظم له مبنی بر اتمام تحصن، ما نیز همانند سربازی مطیع فورا اقدام به اتمام تحصن کردیم. در عین حال که رهبر انقلاب همواره بر لزوم نقد صحیح تأکید داشته‌اند اما بارها در سالهای اخیر در چند سخنرانی، نارضایتی خود را نسبت به اقدامات غیرمتعارف، غیرقانونی و ناشایسته اعلام کرده بودند.