اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت تازه از اوضاع مسكن‌مهر



واحدهای مسکن مهر پرند,مسكن‌مهر

روایت تازه از اوضاع مسكن‌مهرa

 درجریان مسافرت و بازدید خبرنگار ما از شهر جدید پرند مشخص شد برخی از واحدهای مسکن مهر پرند كه چند ماهی است واگذار شده‌اند، هنوز آب و گاز ندارند و اهالی این ساختمان‌ها از نبود خدمات شهری، نانوایی، مغازه و مدرسه نیز گله‌مند هستند و اعلام می‌کنند، برای تهیه نان یا فرستادن کودکان خود به مدرسه باید 6کیلومتر تا 8 کیلومتر طی مسافت کنیم، تا به داخل شهر پرند برسیم.

ملکی که خود را لوله‌کش آب معرفی می‌کند، گفت: در پروژه کیسون ساکن هستم و در این پروژه 1000 واحد مسکونی ساخته شده است، اما متاسفانه هنوز پکیج‌های این پروژه‌ها نصب نشده‌اند.


وی ادامه داد: متاسفانه فشار آب در این پروژه بسیار بسیار ضعیف است و صبح‌ها آب قطع می‌شود.


وی اظهار کرد: هنوز در این پروژه‌ها امکانات حمل و نقل صفر است و خیابان‌های اصلی هنوز خاکی است و آسفالت نشده است.


وی ادامه داد: کیفیت پایین واحدهای مسکونی ساخته شده به حدی است که هنوز از عمر این واحدهای مسکونی چند ماه نگذشته به راحتی می‌توان وجود رطوبت در ساختمان را دید.


برای اطلاع از پروژه هسا نیز سعی کردیم وارد این سایت شویم، اما انتظامات سایت «هسا» نیز از ورود خبرنگار و عکاس فارس جلوگیری کردند.


انتظامات این سایت با گرفتن آدرس از مراجعه‌کنندگان اجازه ورود به سایت را می‌دادند. برخی از مراجعه‌کنندگان به خبرگزاری فارس گفتند که ساخت مسکن مهر در این سایت چند هفته‌ای است که متوقف شده است. /فارس

 


ویدیو مرتبط :
نمونه دوخوابه مسكن مهر پرند (سازنده تركیه ای كوزور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضع معاملات مسكن به روایت آمار



 

وضع معاملات مسكن به روایت آمار

 

 

بازار مسكن طی چند روز گذشته با رشد چشمگیر حجم معاملات در كل كشور مواجه شده؛ به طوری كه در ۲۱ روز اول سال جدید، ۲۲ هزار و ۲۸۰ فقره انواع قرارداد شامل خرید و اجاره ملك در سامانه رهگیری معاملات مسكن به ثبت رسیده و به این ترتیب بازار مسكن را به لحاظ حجم فعالیت با رشد ۲/۳ برابری روبه‌رو كرده است.

 


در ۲۱ روز اول فروردین سال ۸۸ معادل ۶ هزار و ۹۹۹ معامله ملكی در ۳۰ استان كشور به ثبت رسیده بود.

 


نكته جالب توجهی كه در تازه‌ترین آمار رسمی مربوط به دادوستد ملك مسكونی دیده می‌شود، سبقت شهرهای كشور از «تهران» در رونق معاملات مسكن است. در روزهای اول سال ۸۸، ۲۱ درصد از كل قراردادهای معاملات ملك به شهر تهران اختصاص داشت، اما امسال این نرخ به سه درصد رسیده است. برخی كارشناسان این اتفاق را ناشی از حساسیت بالای بازار مسكن تهران و توجه بیشتر به قیمت‌ها در سال جدید می‌دانند كه باعث شده متعاملین قبل از خرید مسكن دقت و احتیاط بیشتری به خرج دهند.

 


‌●‌ تهران: اجاره‌نشینی كم‌رونق شد

 


به گزارش «دنیای اقتصاد»، در ۲۱ روز اول از فروردین‌ماه سال جدید، ۷۳۰ فقره انواع معامله ملكی در شهر تهران انجام شده و جزئیات آنها در سامانه رهگیری به ثبت رسیده است. از این تعداد، ۵۶۱ قرارداد به خرید مسكن اختصاص داشته و ۱۵۰ فقره قرارداد نیز برای اجاره مسكن تنظیم شده است. این درحالی است كه در ۲۱ روز اول سال ۸۸، یك هزار و ۵۰۲ معامله ملكی در شهر تهران انجام شده بود كه از این تعداد ۸۳۲ فقره مربوط به مبایعه‌نامه خرید و ۶۲۸ فقره نیز به اجاره ملك اختصاص داشت.

 


به این ترتیب حجم خریدوفروش و اجاره مسكن در شهر تهران در فروردین‌ماه امسال به ترتیب ۳۷ درصد و ۷۶ درصد كاهش پیدا كرده است.

 


برخی كارشناسان مسكن، علت كاهش شدید معاملات مربوط به اجاره ملك در فروردین امسال را، برگشت سطح عمومی قیمت خرید مسكن و در نتیجه قصد مستاجران به خرید عنوان می‌كنند.

 


«نه» به پیش‌خرید، فقط خرید

 


به گزارش «دنیای اقتصاد»، آن طور كه سامانه رهگیری معاملات املاك روایت كرده است، در شهر تهران از ابتدای فروردین تاكنون ۸ فقره پیش‌فروش واحد مسكونی انجام شده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۲ فقره بوده است. زمانی كه بازار مسكن در آستانه رونق قرار می‌گیرد و متقاضیان مسكن تصمیم به خرید می‌گیرند معمولا پیش‌خرید‌ها كم‌رونق می‌شود و استقبال زیادی از این شیوه معامله نمی‌شود.

 


معاملات مسكن در بالاترین سطح

 


مقایسه نمودار مربوط به ثبت معاملات مسكن در سامانه رهگیری نشان می‌دهد در چند روز گذشته از سال ۸۹ در مقایسه با فروردین سال گذشته، حجم معاملات روزانه در بازار مسكن به‌طور متوسط ۵۰ درصد افزایش پیدا كرده است. پارسال در چنین روزهایی، روزانه در حدود یك هزار قرارداد رسمی در بازار مسكن ثبت شده بود؛ اما هم‌اكنون حجم قراردادها در روز رقم بالای دو هزار فقره را تجربه می‌كند.

 


بازار مسكن در ۱/۱/۸۹

 


در اولین روز از سال جدید، ۶۸ معامله در بازار مسكن كل كشور به ثبت رسید كه ۷۰ درصد آن مربوط به خریدوفروش و مابقی به اجاره ملك اختصاص داشته است. در ۱/۱/۸۸؛ یعنی اولین روز سال گذشته، ۲۱ فقره قرارداد ملكی در سراسر كشور انجام شده بود.

 


در شهر تهران اما اوضاع معاملات مسكن در روز اول سال متفاوت از كل كشور بوده است.

 


در ۱/۱/۸۹ در شهر تهران فقط ۴ فقره ملك خریدوفروش شد و ۴ فقره قرارداد اجاره به ثبت رسید. در روز اول سال قبل، ۲۶ معامله ملكی در بازار مسكن شهر تهران ثبت شده بود كه از این تعداد ۱۰ فقره قرارداد خرید مسكن و ۱۶ فقره قرارداد نیز به اجاره تعلق داشت.

 


به گزارش «دنیای اقتصاد»، اولین معاملاتی كه در سال ۸۹ و در روز اول فروردین در ۳۰ استان كشور به ثبت رسیده است، به شرح زیر است:

 


در استان تهران، یك ملك ویلایی قدیمی با متراژ ۱۰۰ مترمربع در محله شاپور با قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته شد. البته فقط اعیان ملك معامله شد. عرصه این ملك قدیمی‌ساز حدود یك میلیون تومان ارزش دارد. گفته می‌شود قیمت ۱۰ میلیون تومان برای این معامله تا حدودی توافقی بوده است.

 


در استان اصفهان اولین معامله‌ ملكی كه در سال جدید انجام شده در شهرستان نایین بوده كه در این معامله یك مغازه ۵۲۵ متری با ۳ میلیون تومان پول پیش و ۱۰ هزار تومان اجاره ماهانه، به اجاره درآمده است. در استان اصفهان در روز اول فروردین هیچ معامله‌ای در بازار مسكن انجام نشده است.

 


در استان آذربایجان‌شرقی نیز در روز اول فروردین امسال یك آپارتمان ۱۰۰ متری به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان فروخته شد. در استان آذربایجان‌غربی نیز یك واحد ۱۲۳ متری به قیمت ۵ میلیون تومان معامله شد و در مبایعه‌نامه به ثبت رسید.

 


همچنین در شهر گرمی استان اردبیل در روز ۱/۱/۸۹ یك قطعه زمین ۱۰۰ متری به ارزش ۴ میلیون تومان معامله شد.

 


در استان كرمانشاه در روز دوم سال جدید، یك ویلای ۳۱۲ متری به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.... /  تحلیل : روزنامه دنياى اقتصاد