اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت افخمی از کودتای اسکاری مخملباف


انتقادات تند و تیز بهروز افخمی از محسن مخملباف و فرج الله سلحشور که در گفت و گویی با نشریه نسیم بیداری مطرح شده، ازجمله خبرهای خواندنی دیروز بود.

هفت صبح: انتقادات تند و تیز بهروز افخمی از محسن مخملباف و فرج الله سلحشور که در گفت و گویی با نشریه نسیم بیداری مطرح شده، ازجمله خبرهای خواندنی دیروز بود.

به گزارش سایت پارس توریسم، افخمی با مزخرف خواندن فیلم های مخملباف، گفته است: «مخملباف اساسا در تمام سال هایی که در سینمای ایران حضور داشت نسبت به همه فیلمسازان دیگر حسادت داشت و هر کاری می توانست برای عقب نگه داشتن دیگران می کرد. فرق نمی کرد من باشم یا مهرجویی.

 مخملباف آدم حسودی بود اما شکل ایدئولوژیک به کارهایش می داد. رفتارش در برابر فیلم اجاره نشین ها و تهدید به ترور مهرجویی را بسیاری شنیده اند اما احتمالا کمتر شنیده اید کسی که باعث شد بچه های آسمان مجیدی اسکار را از دست بدهد، محسن مخملباف بود.

 مخملباف اما با یک حرکت کودتایی، فرم هایی را که مختص معرفی فیلم به آکادمی اسکار است را از وزارت ارشاد خارج کرد و با سید محمد خاتمی و چند نفر دیگر در ریاست جمهوری جلسه فوری گذاشت و فیلم گبه را به آکادمی معرفی کرد و وقتی ارزیابان ارشاد متوجه این اتفاق شدند، دیگر کاری از دستشان برنمی آمد، زیرا اگر می گفتند این فیلم نماینده ایران نیست، تلقی این خواهد بود که دولت فیلم گبه را ممنوع کرده و وضع برای بچه های آ سمان خیلی بد می شد... مخملباف در تمام سال های حضور در ایران از یک طرف فیلم های مزخرف ساخت و از طرف دیگر سعی کرد جلوی موفقیت دیگران را هم بگیرد.»

بهروز افخمی در بخش دیگری از این مصاحبه با انتقاد از فرج الله سلحشور گفته: «فیلمسازی بلد نیستند و انتظار پول مفت دارند و بعضا باج خواهی می کنند.

به نوعی رفتار مخملبافی دارند، به گونه ای که با پرونده سازی برای دیگران، فیلم هایی بسازند که هیچ کس حاضر نیست آن را ببیند. بعد هم داستان را وارونه تعریف می کنند که بله به ما گفتند دیگر فیلم دفاع مقدس نسازید.»


ویدیو مرتبط :
کودتای نوژه به روایت اسناد دولت امریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت کمیک افخمی از یک داستان تلخ


بهروز افخمی معتقد است:داستان فیلم «آذر، ‌شهدخت،‌ پرویز و دیگران» شاید دارای موضوعی تلخ باشد، اما با سرخوشی روایت شده و آن را می‌توان یک فیلم کمدی دانست. خبرگزاری ایسنا: «آذر، ‌شهدخت،‌ پرویز و دیگران» یکی از دو فیلمی است که عنوان بهترین فیلم سی و‌دومین جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داد و اکران آن همزمان با آغاز اکران عیدفطر در سینماهای کشور شروع شده است.


بهروز افخمی و سید جمال ساداتیان (کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم) به بهانه اکران «آذر، ‌شهدخت،‌ پرویز و دیگران» با حضور در خبرگزاری ایسنا بیان کردند که این فیلم کمدی با طنز موقعیتی که دارد می‌تواند اوقات مفرحی را برای تماشاگران رقم بزند.

این کارگردان که ابتدا پروانه ساخت این فیلم را به نام خودش گرفته بود به دلیل اینکه اعتقاد ندارد، تهیه‌کنندگی فیلم خودش را برعهده داشته باشد، به سراغ سید جمال ساداتیان رفت و کار را با او آغاز کرد.

او درباره نام فیلم گفت: اسم «آذر، ‌شهدخت،‌ پرویز و دیگران» به نام یک فیلم فرانسوی با عنوان «ونسا، فرانسوا، پل و دیگران» اشاره دارد که اتفاقا چند وقت پیش هم از تلویزیون پخش شد و البته خیلی با آنچه قبلا دیده بودم تفاوت داشت ٍ چون یک فیلم 120دقیقه‌ای را به 70دقیقه کاهش داده بودند. با این حال نام فیلم من برای علاقه‌مندان به سینما یادآور همین فیلم است.

این کارگردان تاکید کرد: «آذر، ‌شهدخت،‌ پرویز و دیگران» یک فیلم کمدی است، هرچند شاید موضوع آن تلخ باشد. البته عده‌ای آن را با کارهای وودی آلن مقایسه می‌کنند اما به نظرم با آثار بیلی وایلدر بیشتر قابل مقایسه است.

ساداتیان هم در پاسخ به اینکه آیا نوبت اکران عید فطر را زمان مناسبی برای نمایش بهترین فیلم جشنواره می‌داند یا خیر؟ گفت: تمام تلاش ما این بود که فیلم در نوروز اکران شود ولی در دقیقه آخر شرایط عوض شد و ما حذف شدیم. به همین دلیل بعد از آن سعی کردیم که از اکران عید فطر عقب نیفتیم.

او ادامه داد: فیلم «آذر، ‌شهدخت،‌ پرویز و دیگران» باید بابت جایزه‌ای که به عنوان بهترین فیلم گرفته از سوی مسئولان مربوط حمایت شود.

وی درباره تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر با بیان اینکه «اگر ابزار تبلیغاتی خوبی در اختیارمان قرار بگیرد با توجه به ویژگی‌های داستان فیلم گیشه خوبی خواهیم داشت»، گفت: از روز شنبه قرار است تیزرها از تلویزیون پخش شود و برای سطح شهر هم قول‌هایی داده شده است.

ساداتیان هم‌چنین درباره تعداد سینماهای نمایش دهنده این فیلم بیان کرد: در تهران حدود 20سالن را در اختیار داریم اما در شهرستان‌ها وضعیت خوبی نداریم چون حوزه هنری دو فیلم دارد که قاعدتا بیشتر سالن‌ها را در اختیار خواهند داشت.

همکاری دوباره تنابنده و قاسم‌خانی در یک کمدی

افخمی درباره ساخت فیلم جدید خود که اخیرا خبرهای متفاوتی از آن منتشر شده است هم توضیح داد: یک فیلم کمدی می‌خواهم بسازم که قرار بود با همکاری مهران مدیری باشد، اما به دلیل تداخل و همزمانی ساخت این فیلم و سریال مدیری، شرایط حضور او در فیلم نیست و پیمان قاسم‌خانی جایگزین او شده است که در کنار محسن تنابنده بازی خواهد کرد.

وی افزود: نام موقت این فیلم «میلاد» است که قرار شده با همکاری تنابنده و احتمالا پیمان قاسم خانی فیلمنامه آن را آماده و تکمیل کنیم.

افخمی ترور دانشمندان هسته‌ای را فیلم می‌کند

کارگردان «سن‌پترزبورگ» درباره زمان ساخت این فیلم گفت: قرار بود همین روزها فیلمبردای شروع شود و برای من آخرین فرصت‌ها است چون می‌خواهم حتما در پاییز فیلمی درباره ترور دانشمندان اتمی بسازم.

او بیان کرد: نام این فیلم «تله»است که خودم فیلمنامه‌اش را نوشته‌ام و محمد پیرهادی تهیه کننده آن است.

مشروح نشست ایسنا با بهروز افخمی و سید جمال ساداتیان در روزهای آینده منتشر می‌شود.