اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایت آمریکایی ها از مرد نفتی ایران


خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از قطعی شدن انتخاب بیژن نامدار زنگنه به عنوان نامزد نهایی سمت وزیر نفت ایران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از قطعی شدن انتخاب بیژن نامدار زنگنه به عنوان نامزد نهایی سمت وزیر نفت ایران خبر داد.

یک منبع آگاه صنعت نفت ایران به رویترز گفت: انتظار می‌رود حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت سابق ایران را که هشت سال این سمت را بر عهده داشت، به وزارت نفت بازگرداند.

زنگنه در دوران دولت اصلاحات در سالهای 1376 تا 1384 به جذب میلیاردها دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز وسیع ایران کمک کرد. اما از آن زمان تاکنون ایران به سختی مورد تحریم های یکجانبه آمریکا و اروپا قرار گرفته است.

روحانی متعهد شده که رویکرد تقابلی کمتری را در زمینه روابط ایران با غرب اتخاذ خواهد کرد.

خبرگزاری‌های ایران گفته اند که وی احتمالا کابینه خود را بلافاصله پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

مقامات ایران برای اظهارنظر درباره سخنان این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، در دسترس نبوده اند.

وزرای کابینه پس از معرفی توسط حسن روحانی باید در رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را نیز کسب کنند.


ویدیو مرتبط :
حمله ناو آمریکایی به سکوی های نفتی ایران در زمان جنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز مذاکره ایران با 3 غول نفتی آلمان/ هیات نفتی آمریکایی اسفندماه به تهران می‌آید



اخبار,اخباراقتصادی,مذاکرات ایران باشرکت های نفتی


اخبار اقتصادی - آغاز مذاکره ایران با 3 غول نفتی آلمان/ هیات نفتی آمریکایی اسفندماه به تهران می‌آید

همزمان با آغاز مذاکرات نفتی ایران با غول‌های نفت و گاز فرانسه و آلمان، اسفند ماه سالجاری هیاتی از مدیران، فعالان و اساتید صنایع نفت و اقتصاد انرژی ایالات متحده آمریکا به تهران سفر می‌کنند.

به گزارش مهر، با تعلیق تدریجی برخی از تحریم‌‌های نفتی همچون آزادسازی صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا، خروج نام شرکت ملی نفت، شرکت ملی نفتکش و 14 غول پتروشیمی ایران از لیست سیاه تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، دور جدید دیپلماسی انرژی ایران با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

از این رو پس از آغاز مذاکرات نفتی ایران با غول‌های نفتی فرانسه همچون توتال و تکنیپ و گازروفرم، شمارش معکوس به منظور از سرگیری مذاکرات ایران با غول‌های نفت، گاز و پتروشیمی آلمان آغاز شده، ضمن آنکه فرانسه به عنوان نخستین کشور اروپایی رسما تحریم گاز ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

پیش بینی می‌شود به زودی مدیران شرکت‌هایی همچون زیمنس به عنوان بزرگترین تامین کننده تجهیزات دوار پالایشگاه‌های پارس جنوبی، لینده طرف قرارداد با تنها طرح تولید LNG ایران در پارس جنوبی برای راه اندازی تاسیسات مایع سازی گاز طبیعی ایران و BASF به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی انواع کاتالیست و مواد افزودنی شیمیایی مجتمع‌های پتروشیمی مسافر تهران خواهند شد.

علاوه بر این، اواسط اسفند ماه سالجاری 12 چهره سرشناس صنایع نفت و انرژی جهان از سه کشور ایالات متحده آمریکا، انگلیس و ژاپن به منظور سخنرانی در یک کنفرانس بین‌المللی و تبیین وضعیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران با لغو تدریجی تحریم‌ها در تهران سخنرانی خواهند کرد.

محمد مزرعتی رئیس انجمن اقتصاد انرژی ایران در گفتگو با مهر، سفر این چهره‌ها به تهران در اسفندماه را تائید کرده است.
اخبار اقتصادی - مهر