اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایتی متفاوت از «یکشنبه سیاه مجلس»


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادعاهای احمدی نژاد در مورد یکشنبه سیاه را بدون هیچ‌گونه سندیتی دانست و تصریح کرد: آن‌چه لاریجانی و مجلس در پاسخ احمدی نژاد انجام دادند به نوعی دفاع از اتهامی بود که برای فرافکنی مطرح شده بود.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادعاهای احمدی نژاد در مورد یکشنبه سیاه را بدون هیچ‌گونه سندیتی دانست و تصریح کرد: آن‌چه لاریجانی و مجلس در پاسخ احمدی نژاد انجام دادند به نوعی دفاع از اتهامی بود که برای فرافکنی مطرح شده بود.

علی مطهری در واکنش به سخنان آقاتهرانی، نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی شناسنامه گفت: به نظر بنده این همکار محترم درباره ماجرای یکشنبه سیاه قضاوت نادرستی داشتند و نمی توان هم احمدی نژاد و هم لاریجانی را مقصر دانست زیرا آنچه به وقوع پیوست یک پروژه شخصی و بی ارتباط با استیضاح در جلسه استیضاح بود.

این نماینده مردم تهران،ری ، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه مشهور به یکشنبه سیاه احمدی نژاد با قانون شکنی ادعایی را در جلسه استیضاح وزیرکار وقت مطرح کرد که هیچ‌گونه سندیتی نداشت. آن‌چه که لاریجانی و مجلس در پاسخ وی انجام دادند به نوعی دفاع از اتهامی بود که برای فرافکنی مطرح شده بود. من فکر می کنم قضاوت آقاتهرانی درباره جلسه یکشنبه سیاه اشتباه است زیرا بین مهاجم و مدافع فرق است.

وی همچنین درباره جلوگیری از سخنرانی سیدحسن خمینی و این که اخلال‌گران دچار اشتباه نشده‌اند گفت:‌کسانی که در حرم امام خمینی (ره) و در سالگرد رحلت بنیان‌گذار انقلاب مانع سخنرانی وی شدند، کار درستی انجام ندادند و اقدام آنها محکوم بود و ما نباید اینگونه رفتارها را تایید کنیم.


ویدیو مرتبط :
جواب رهبر انقلاب به اتفاق ناگوار یکشنبه مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارشی از دومین یکشنبه سیاه مجلس / آیا زخمی شدن مطهری پیگیری می‌شود؟



اخبارزخمی شدن مطهری

گزارشی از دومین یکشنبه سیاه مجلس
آیا زخمی شدن مطهری پیگیری می‌شود؟

نطق فرزند شهید مطهری با تبریک تولد پیامبر شروع شد اما در میانه‌اش چند جمله داشت که همان خاتمه‌اش هم شد. وقایع بعدش را خبرنگاران ندیدند. معدود نمایندگانی هم بودند که حاضر شوند در خصوص جزئیات اتفاقات امروز مجلس حرفی بزنند. .

ساختمان بهارستان یکشنبه سیاه دیگری را هم به خود دید. بار قبل این احمدی‌نژاد بود که به قول برخی با وهن مجلس روز سیاهی را در تاریخ مجلس ثبت کرد و این بار هم حواشی نطق میان دستور علی مطهری بود که با عصبانیت برخی نمایندگان به اتفاقات ناگواری انجامید. مطهری مانند هر نماینده دیگری فقط می‌خواست در زمان قانونی‌اش نطق و صحبت خود را انجام دهد و نظرش را در صحن علنی مجلس مطرح کند. اما گویا پخش زنده صدای مجلس از رادیو باعث شده تا برخی از نمایندگان هم بیان شدن هر حرفی را نتوانند تحمل کنند.

ضرب و جرح علی مطهری
به گزارش سایت ندای ایرانیان، از ساعت ۱۰ نطق‌های میان دستور شروع شدند. جهانگیر‌زاده، مرندی و علی مطهری؛ نطق فرزند شهید مطهری با تبریک تولد پیامبر شروع شد اما در میانه‌اش چند جمله داشت که همان خاتمه‌اش هم شد. وقایع بعدش را خبرنگاران ندیدند. معدود نمایندگانی هم بودند که حاضر شوند در خصوص جزئیات اتفاقات امروز مجلس حرفی بزنند.
 
غلامعلی جعفر‌زاده: بهتر بود خودشان را کنترل می‌کردند
یکی از نمایندگان که ماجرا را از نزدیک شاهد بود، غلامعلی جعفر‌زاده نماینده رشت به سایت ندای ایرانیان گفت: «بعد از اعتراض نمایندگان نسبت به نطق علی مطهری، تلاش زیادی شد تا آرامش به مجلس بازگردد. اما تعدادی از نمایندگان همچنان شعار مرگ بر فتنه‌گر را فریاد می‌زدند و به سمت تریبون اصلی رفتند.»

پس از این نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور کنترل جلسه و برقراری آرامش در صحن علنی مجلس اعلام تنفس کرد و موقتا جلسه علنی متوقف شد. نایب رئیس مجلس ادامه داد: بر اساس ماده ۱۰۸ آیین نامه داخلی مجلس برای حفظ آرامش صحن ۱۵ دقیقه تنفس اعلام می‌کنم و ادامه نطق آقای مطهری را به مصلحت نمی‌دانم.
 
جعفر‌زاده در ادامه توضیح داد: «مطهری از رئیس جلسه خواست که مجلس را کنترل کند. مصباحی مقدم و تعدادی دیگر از همکاران آقای مطهری خواهش کردند نطق را تمام کند. اما آقای مطهری معتقد بود حق‌ قانونی‌اش است که صحبت کند»

فردا مجلس در مورد وقایع ناگوار یکشنبه بهارستان تصمیم می‌گیرد
وی با اشاره به مقدمه صحبت‌های مطهری گفت: «آغاز سخنان ایشان بیشتر حول محور اتحاد و حقوق اهل سنت بود. اما در پایان دو طرف کوتاه نیامدند و علی مطهری وقتی به خارج از صحن هدایت می‌شد زخمی شد.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «فردا جلسه‌ای در مجلس ترتیب داده می‌شود و این موضوع رسیدگی می‌شود. قطعا نمایندگان حق اظهار نظر دارند اما باید به دستور رئیس جلسه هم توجه کنند. به هر حال فردا مجلس در مورد وقایع یکشنبه ناگوار تصمیم می‌گیرد.»

نکته قابل تامل اینجا بود که بسیاری از فعالین سیاسی سعی داشتند که در این خصوص اظهار نظر نکنند. «فعلا به صلاح نمی‌دانم حرف بزنم» این جمله‌ای بود که تعدادی از سیاسیون در پاسخ به درخواست گفتگوی خبرنگار ندای ایرانیان اظهار می‌کردند.

بهمن کشاورز: می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد
بهمن کشاورز حقوقدان برجسته کشورمان هم در این خصوص می‌گوید: «ضرب و شتم علی مطهری و هر نماینده دیگری اگر اتفاق افتد، نقض آشکار قانون اساسی و حقوق نمایندگی است. به هر بهانه‌ای و به هر اسمی که باشد تخلف آشکار است.»

وی به ندای ایرانیان گفت: «اصل ۸۴ و ۸۶ می‌گوید هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسایل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید. یا نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‏‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‏‌اند تعقیب یا توقیف کرد.»

اخبار سیاسی - سایت ندای ایرانیان