اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایتی از نامه خاتمی و کروبی به رهبر انقلاب


نماینده مردم آبادان در مجلس ششم می گوید بعد از دیدار رئیس رئیس جمهور و رئیس مجلس وقت در دوران اصلاحات، رهبر انقلاب در نامه به شورای نگهبان خواستند که رد صلاحیت ها مجددا بررسی شود.

خبرآنلاین - محمود عزیزی: عبدالله کعبی نماینده مردم آبادان و خرمشهر در مجالس پنجم تا هشتم در گفت وگویی در خصوص ماجرای تحصن نمایندگان مجلس ششم و نامه سید محمد خاتمی و مهدی کروبی به رهبر انقلاب، گفت: بعد از تحصن نمایندگان مجلس،آقای خاتمی و کروبی خدمت رهبری رفتند و اسامی کسانی را که رد صلاحیت شده بودند به ایشان ارائه کردند و گفتند که آنها مشکل خاصی نداشتند و به دلیل موضع گیری های سیاسی رد صلاحیت شدند.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری اخیرا گفته بود:«اسم من جزو لیست 260 نفری بود که آقای یونسی به آقای خاتمی و کروبی داده بود و این دو نفر هم به مقام معظم رهبری نامه نوشته بودند و ایشان هم به شورای نگهبان ارجاع داده بودند، اما شورای نگهبان می گفت گفتند هنوزاین تحصن ادامه دارد. شما این تحصن را تمام کنید تا ما به دستور رهبری عمل کنیم.»

اما کعبی روایتی دیگری از این نامه دارد، او تاکید می کند: رهبری هم موضوع را به شورای نگهبان ارجاع دادند و اعلام کردند این موارد دوباره بررسی شود که اگر مشکل خاصی نداشت و در نامه خود ننوشتند که این افراد تائید یا رد شوند. در نهایت از آن جمع حدود 20 نفر تائید شدند که یکی از آنها بنده بودم و برای مجلس هفتم و هشتم هم رای آوردم.

کعبی در پاسخ به اینکه می توان گفت اگر افراط از سوی اصلاح طلبان انجام نمی پذیرفت، این طیف کرسی های بیشتری را در مجلس هفتم کسب می کردند، اظهار داشت: افراط و تفریاط همیشه زیان آور است. تجربه نشان داده است که در هر اقدامی باید رفتاری داشت که قابل دفاع باشد. برخی از رفتارهای تندروانه به نفع کشور نیست و اگر تعداد بیشتری از نمایندگان از رفتارهای ساختار شکنانه دور می شدند، به احتمال زیاد تائید صلاحیت می شدند و می توانستد در مجلس بعدی هم یک اقلیت قوی داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
پیام رهبر انقلاب به کروبی و موسوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایتی از نامه خاتمی به رهبر انقلاب


خبر ارسال نامه سید محمد خاتمی به مقام معظم رهبری از سوی روابط عمومی دفتر رییس جمهور سابق کشورمان در رسانه ها منتشر شد تا رسانه های تندرو اصولگرا تحلیل بازگشت به نظام خاتمی با نامه نگاری را در اخبارشان بگنجانند و در کنار آن به رئیس جمهور سابق طعنه و کنایه بزنند.

خبرگزاری ایسنا: خبر ارسال نامه سیدمحمد خاتمی به مقام معظم رهبری از سوی روابط عمومی دفتر رییس جمهور سابق کشورمان در رسانه ها منتشر شد تا رسانه های تندرو اصولگرا تحلیل بازگشت به نظام خاتمی با نامه نگاری را در اخبارشان بگنجانند و در کنار آن به رئیس جمهور سابق طعنه و کنایه بزنند حال آنکه محسن رهامی از اعضای شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی و همچنین از اعضای ارشد مجمع روحانیون این نامه را نامه ای طبیعی و معمولی تلقی کند که به واسطه رابطه قدیمی و دوستانه مجمع روحانیون با مقام معظم رهبری نگاشته شده است.

دکتر محسن رهامی در خصوص نامه سید محمد خاتمی به مقام معظم رهبری به پیام نو گفت: «این نامه آرزوی سلامتی و بهبودی برای مقام معظم رهبری بود. اعضای مجمع روحانیون از مبارزین پیش از انقلاب و پس از انقلاب بوده اند، همه اعضا از دوستان شخص مقام رهبری بوده اند و هستند و ارتباط نزدیکی با ایشان دارند.

طبیعی است مجمع روحانیون مبارز به واسطه سابقه و عقبه ای که در نظام جمهوری اسلامی دارد، همواره در کنار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است. همه اعضای مجمع به خاطر سلامتی رهبر خوشحال بودیم به به خاطر اینکه خطر رفع شده و مشکلی به وجود نیامده، چه در منابر و چه مساجد خوشحالی کردیم. این نامه نه از طرف شورای مشورتی آقای خاتمی بلکه از طرف مجمع روحانیون نوشته شد.»

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز به پیام نو گفت: «سابقه دوستی و رفاقت و ارتباط های قبلی مجمع روحانیون مبارز با مقام معظم رهبری بسیار بیشتر از آن چیزی است که دیگران بخواهند فضای آلوده ای ایجاد کنند و این نامه را با تحلیل های نادرست روبرو کنند. اعضای مجمع روحانیون قبل از انقلاب با مقام معظم رهبری آشنایی داشتند و سابقه همکاری داشته اند. در زمان حیات امام در خدمت حضرت امام؛ و بعد از حیات امام در خدمت مقام معظم رهبری بوده اند لذا دعا کردن برای سلامتی ایشان و دعا کردن برای بهبودی کامل مقام رهبری، امری طبیعی و معمولی بوده است و مورد اتفاق تمام احاد ملت است.»

رهامی در پاسخ به این سوال که الگوی روابط آقای خاتمی با رهبر انقلاب چگونه است و چرا عده ای همواره در پی تخریب این رابطه هستند، به پیام نو گفت: «شخص آقای خاتمی همواره در کنار مقام معظم رهبری بوده اند و هرگز تقابلی وجود نداشته و ندارد. به صورت موردی هم ملاقات هایی با اعضای مجمع روحانیون وجود داشته است.

پیش از عید آقایان موسوی لاری و مجید انصاری از طرف مجمع روحانیون مبارز با مقام معظم رهبری ملاقات کرده اند. به جز این ملاقات ها در موارد مختلف بنا به ضرورت پیغام هایی ارسال شده است. چه آقای خاتمی و چه دیگر اعضای مجمع روحانیون از مجموعه داخل نظام هستند و تقابلی وجود نداشته و نخواهد داشت. اما طبیعی است در اداره کشور نقطه نظرهای مختلفی وجود دارد و گاهی پیش می آید این نقطه نطرات مورد قبول مقام رهبری نباشد که امری بسیار طبیعی است و مجمع روحانیون هم همواره به نظر رهبری احترام گذاشته اند و خلاف آن را انجام نداده اند. این مسائل در اداره کشور بسیار معمولی است.»