اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایتی از مرگ تلخ قهرمان جودو


خیلی ساده خبرش منتشر شد و بعد در دل هزاران خبر دیگر پر هیاهوی فوتبال گم شد:« کاظم ساریخانی دار فانی را وداع گفت.» مرگ قهرمان جودوی ایران که 10 سال قبل یکی از ستاره های ورزش ایران بود.

خبرآنلاین: خیلی ساده خبرش منتشر شد و بعد در دل هزاران خبر دیگر پر هیاهوی فوتبال گم شد:« کاظم ساریخانی دار فانی را وداع گفت.» مرگ قهرمان جودوی ایران که 10 سال قبل یکی از ستاره های ورزش ایران بود.

درگذشت قهرمان سابق جودوی آسیا بعد از طی 4 سال بیماری اعصاب اتفاق تلخی بود برای جامعه جودوی کشور. کاظم صاحب فن گهواره که شباهتی زیاد به فن «سر و ته یکی» کشتی گیران دارد. با استعداد ناب خود خیلی زود ستاره جودوی ایران در سال های پایانی دهه 90 میلادی شد. او می توانست به موفقیت های زیادی دست یابد اما دعواهای همیشگی این فدراسیون رزمی  دودش فقط به چشم قهرمانانش رفت. امیر قمی مربی ساریخانی از شاگردش می گوید. بغض می کند وقتی از او حرف می زند و می گوید:« سوختم. پسرم را از دست دادم . هم کاظم و هم بقیه بچه های شهرری . آنها قربانی شدند چون شاگردان من بودند. کاظم استثنایی بود. از همان 10 سالگی که تمرینش را با من شروع کرد ، همیشه می دانستم قهرمان می شود. ولی بلایی به سرش آوردند که نابود شود. قبل از المپیک سیدنی مصدومش کردند و با کتف پاره آتیه اش را نابود کردند.»

قمی پیش می رود تا به ماجرای اعزام ساریخانی به عربستان می رسد و می گوید:« یک روز به من زنگ زد و گفت دارم می روم عربستان. از فدراسیون مربی خواسته بودند و فدراسیون وقت هم کاظم را برای کار معرفی کرد. این بچه وقتی عازم عربستان می شود و چیزهایی می بیند که نباید می دیده. آنها را از روی سادگی به مسئولان فدراسیون ایران می گوید. آن هم پشت خط تلفن و از همان روز شرایطش به کلی عوض می شود. خودش می گفت از آن لحظه به بعد در عربستان با او بد شدند. می گفت آخرش هم با سیب زمینی سرخ کرده که خیلی دوست داشته مسمومش می کنند . بعد از آن چند ماهی را با دستبند به همه جا می بردندش و بعد هم که برگشت ایران ، نزدیک دو سال در بیمارستان بستری شد.»

کاظم روزگار شیرین قهرمانی اش خیلی زود می گذرد . مربیگری برای او اما خوشایند نیست. عربستان نه فقط سکوی پرتابش نمی شود که زندگی اش را به سراشیبی تلخ تنهایی می اندازد. بیماری ، مشکلات و بی مهری. او این قهرمان صاحب سبک ، زندگی اش با مخارج درمان به چالش کشیده می شود و... قمی می گوید:« خرج درمانش کمرشکن شده بود . صندوق حمایت هم آنچنان که باید و شاید هوایش را نداشت. یک روز زنگ زدو گفت با شکایت رئیس صندوق حمایت بردندش کلانتری تا بازداشتش کنند. بنده خدا زود عصبی می شد . بیماری اش سخت بود و هزینه هایش کمر شکن. بی مهری هم که کم ندید. این بچه هیچ چیز در زندگی اش نمانده . خدا به خانواده اش صبر بدهد. کاظم که در تنهایی رفت کاش فکری برای پسرش بکنند. کاظم کم برای ورزش ایران خدمت نکرده. البته باز من از آرش میراسماعیلی و رستگار تشکر می کنم که کمی یاد این پسر بودند ولی حیف است که با رفتن کاظم پسرش را یادمان برود. برای پدرش که ورزش ایران کاری نکرد کاش نگذارند پسرش از ورزش متنفر شود که پدرش را از او گرفته. بچه کاظم اینقدر درد داشت که گاهی با قرص هایی که می خورد اصلا ساعت ها و گذشت شان را متوجه نمی شد. یک روز دیدم پاهایش زخم است ، گفتم کاظم چه کار کردی با خودت گفت 15 ساعت خوابیده و یکی از پاهایش روی پای دیگر مانده و باعث خونمردگی شده است. او بعد از اتفاق عربستان سختی های زیادی کشید. خدا بیامرز خیلی زود و تلخ از بین مان رفت. قدرش دانسته نشد و ورزش مان پرپرش کرد.»


ویدیو مرتبط :
روایتی تلخ اما واقعی از گمشده ترین ایرانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیر کردن قلاب ماهیگیری این حادثه را رقم زد/ مرگ تلخ قهرمان تکواندوی آسیا با سقوط در سد آبی



قهرمان تکواندوی آسیا با سقوط داخل سد شهید رجایی ساری به کام مرگ فرو رفت. 

این حادثه عصر روز جمعه 24 بهمن ماه سال جاری هنگامی رخ داد که این مرد جوان به همراه دوستانش برای ماهیگیری به سد شهید رجایی واقع در جاده ساری به سمنان رفته بود.


بنابر این گزارش، براساس اظهارات شاهدان قربانی حادثه که محسن ارسنجانی نام داشت و 40 ساله بود وقتی در حال ماهیگیری با قلاب بود ناگهان قلاب او به صخره های اطراف گیر کرد. او در حالی که سعی داشت تا قلاب را آزاد کند پایش سر خورده و به داخل سد سقوط کرد.


گفته می‌شود که این مرد رزمی کار هنگام سقوط چکمه به پا داشته و یکی از دلایل اینکه نتوانسته با شنا خود را خیلی سریع از داخل آب به بیرون بکشاند همین موضوع بوده است.

 

از سوی دیگر یکی از دوستان قربانی حادثه گفت: گویا هنگامی که محسن تعادلش به هم خورده و داخل سد سقوط کرده بود هنگام افتادن کتفش بر اثر برخورد با صخره ها دچار آسیب‌دیدگی شده و باعث شده قادر به شنا نباشد. از سوی دیگر گفته می‌شود که این مرد رزمی کاربلافاصله بعد از سقوط به داخل آب به دلیل سرمای بیش از حد آب دچار ایست قلبی شده و جان خود را از دست داده است. 


«فیض‌الله نفجم» رئیس هیأت تکواندو مازندران نیز با تأیید خبر غرق شدن این تکواندوکار باسابقه مازندرانی گفت: محسن ارسنجانی ملی‌پوش تکواندوکار مازندرانی در مسابقات آسیایی بود که در آن مسابقات به مقام قهرمانی آسیا دست یافته بود. به گفته وی این مرد رزمی کار روز جمعه 24 بهمن برای ماهیگیری به سد سلیمان تنگه -شهید رجایی- مازندران رفته بود که به دلیل گیرکردن قلاب ماهی به صخره دچار سانحه شد.


رئیس هیأت تکواندوی مازندران با اعلام اینکه ارسنجانی رئیس هیأت تکواندو امیرکلا بابل نیز بود، او را جزو تکواندوکاران خوب ایران اعلام کرد که عضو سابق تیم ملی، قهرمان آسیا و رئیس هیأت تکواندو امیرکلا بود و مرگش باعث محروم ماندن جامعه تکواندو از خدمات و تجربیات وی می‌شود.

اخبار حوادث - روزنامه ایران