اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روایتی از زندگی خصوصی آیت‌الله مهدوی کنی


" مهدیه مهدوی کنی "دختر آیت‌الله مهدوی کنی از بانوان فعال در عرصه حوزه و دانشگاه است.

عصر ایران: " مهدیه مهدوی کنی "دختر آیت‌الله مهدوی کنی از بانوان فعال در عرصه حوزه و دانشگاه است.

او آخرین فرزند از خانواده‌ای است که کسب معارف اسلامی از همان سنین کودکی برایشان مهم بوده است. او همچنین مسئول گزینش واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع) و نظارت و ارزیابی همایش هم‌اندیشی خانواده‌پژوهی در سیره رضوی است.

خبرگزاری فارس با وی گفت وگوی مشروحی داشته که مهمترین نکات این گفت وگو درباره سبک زندگی را در زیر می خوانید:



درباره پدر

* دو مرحله از زندگی حاج آقا را درک کردم، یکی دوران مبارزاتی سخت پدر بود که درست در آن زمان سه سال داشتم و ماجرای تبعید و زندان حاج آقا شروع شد و دیگری اوج مبارزاتشان بود که همزمان با وقوع انقلاب بود و هفت سال داشتم، حاج آقا اوایل انقلاب به خاطر کارهای سیاسی و مسئولیت‌های مملکتی مهم که داشت، در خانه خیلی حضورشان کم بود، گاهی اوقات شب‌ها وقتی به منزل می‌آمد، من خواب بودم و صبح‌ها زمانی هم به اداره می‌ر‌فت که ایشان را نمی‌دیدم.

سبک و شیوه ازدواج

* ازدواج ما به نوع نگاه خانواده بر می‌گشت، یعنی هیچ مغایرتی در آن نمی‌دیدیم، اصلاً این طوری به ما تلقین شده بود، چون مادرم قبل از انقلاب تحصیل می‌کرد و ما دیده بودیم که ایشان در اوج سختی‌ها درس را کنار نمی‌گذاشت و برایمان طبیعی بود، خواهرم نیز 19 سالگی ازدواج کرده بود، در بستگانم هم می‌دیدم که این اتفاق برایشان افتاده و از درس عقب نیفتادند، البته برای من یک مقدار سریع‌تر بود.(خنده) البته یواشکی بگویم خودم دوست داشتم، یک علاقه شخصی هم بود و خانواده هم این موضوع را فهمیده بود.(خنده)

* سومین عروس خانواده همسرم هستم. خواهرشوهر ندارم، ولی چهار تا جاری دارم. حجت‌الاسلام میرلوحی از طریق همسر شهید مطهری به ما معرفی شدند، پسرخاله همسر من داماد آیت‌الله مطهری هست، یعنی دو تا پسرخاله داماد حاج آقا و آقای مطهری شدند، چون خیلی رفت و آمد با همسر آیت‌الله مطهری و خانواده‌شان داشتیم، من را معرفی کردند، وقتی معرفی کردند، با اینکه خانواده همسرم در اصفهان بودند، قسمت پیش آمد. خاطره ازدواج ماهم تلخ است هم شیرین، تلخ زیرا مصادف با رحلت حضرت امام(ره) شد، ما آذر 67 نامزد کردیم و خرداد 68 در سالروز ولادت امام رضا(ع) قرار بود نزد حضرت امام خمینی(ره) برای خطبه عقد برویم که امام در همان زمان بیمار می‌شوند و خطبه عقد ما اوایل مرداد ماه انجام شد عروسی‌مان دو ماه بعد بود.

* همیشه تصورم این بود که اگر خانواده همسر بتواند تأمین بکند، خیلی بهتر است؛ یعنی اصلاً به این فکر نمی‌کردم، که حتما شغل خاصی داشته باشد، روی هر شغلی می‌رفتم می‌دیدم یک سری اشکالاتی دارد، اینکه می‌‌گفتند پدرشان می‌توانند تأمین خوبی نسبت به زندگی‌شان داشته باشند، برایم خوشایند بود، ما آن زمانی که ازدواج کردیم حقوقشان در سطح متوسط روی به پایین بود که ولی لطف خداوند در این باره همراه ما بوده است.

مساله مهریه

*مهریه ام 15 سکه بهار آزادی (14+1) به نام 14 معصوم و دیگری یکی به نام حضرت ابوالفضل(ع) بود، پدر همسرم خیلی اعتقاد به شراکت با حضرت اباالفضل(ع) داشت، البته آیینه و شمعدان، قرآن و حج واجب هم بود که حج واجب را هم بعد از 10 سال که از ازدواجمان گذشت، رفتیم .

درباره همسر


*آن زمانی که زندگی‌مان را آغاز کردیم، همسرم روحانی نبود، او در سال 76 روحانی شد که برهه‌ای از زندگی‌مان گذشته بود و دو تا بچه داشتیم، ولی کاملاً روحیه حاج آقا روحیه روحانی بود، فقط لباس نداشت، البته به من نگفته بود که می‌خواهد روحانی شود، آن زمان معاونت آموزشی دانشگاه الهیات را بر عهده داشت، چون دوره اولیه دانشگاه بود و زبانشان هم خوب بود، جاهای مختلف دعوت می‌شد، کاملاً رفتارهای روحانی، هر جایی دوست نداشت برود، مثلاً از اینکه بازار، پارک یا مکان‌هایی که برایش هدف خاصی نداشت، برویم خوشش نمی‌آمد، من قبل از اینکه لباس روحانیت بپوشد، خیلی چیزهایی که یک روحانی رعایتش را می‌کند از او دیده بودم، برای من روحانی شدن همسرم خیلی تفاوتی نکرد.

* از آنجایی که دیده بودم پدرم مشغله زیادی دارد، وقتی ازدواج کردم، حقیقتش دوست نداشتم همسر روحانی شوم، چون فکر می‌کردم همسرم در خانه نباشد و سختی‌هایی که مادرم به دوش کشیده من هم به دوش بکشم، برایم یک مقدار سخت بود، گرچه عملاً همین اتفاق بدون لباس هم افتاد، ایشان اینقدر فعالیت‌های اجتماعی‌شان در لباس عادی زیاد بود که بعد از روحانیت هم خیلی تفاوت نکرد، من هم در این زمینه کم کم پخته شده بودم.

* از آنجایی که تجربه دارم، وقتی مادرهایی می‌آیند و می‌گویند ما پسرمان می‌خواهد روحانی شود، یک دختر معرفی کن، می‌گویم: زیاد اصرار نداشته باشید که حتماً بگویید می‌خواهد لباس روحانیت بپوشد یک مدتی بدون لباس بروند و بیایند تا این آمادگی ایجاد شود و دختر ببیند برایش فرقی نمی‌‌کند، وقتی یک همسری با این خصوصیات اخلاقی و مذهبی انتخاب کرده است، عادت کند تا اینکه یک دفعه بیاییم به یک دختر 18 یا 19 ساله بگوییم، واقعاً سخت است، مخصوصاً کسی که در خانواده‌اش اصلاً روحانی نداشته سخت است، در مورد عروسم همین شد، پسرم اصرار داشت که لباس بپوشد، اولاً پدرم اجازه نمی‌داد و می‌گفت که باید تحصیلات‌تان به جایی برسد که لیاقت لباس روحانیت داشته باشید و بعد از مدتی که رفت‌وآمد داشت، لباس روحانی را پوشید.

مساله پوشش و چادر

* برایم تعریف کردند که من از دو سالگی چادری داشتم که سرم می‌کردم و هر موقع مهمان برای حاج آقا می‌آمد با همان چادر بغل حاج آقا می‌نشستم، البته یادم هست با همان چادر نمازم موقعی که حاج ‌آقا به مسجد می‌رفت اصرار داشتم که همراه ایشان بروم، یعنی از همان کودکی عاشق حجاب و چادر بودم، موقعی که پدر وزیر کشور بود، من هنوز به سن تکلیف نرسیده بودم، دوست داشتم محیط کار حاج آقا را ببینم، آن زمان سال دوم و سوم دبستان بودم، مادرم چادری برایم دوخته بود که آن زمان مد بود چادر آستین‌دار که مقنعه و چانه سرخود هم داشت و درزش تا پایین هم بسته بود، من این چادر را سر می‌کردم و همراه حاج آقا به وزارت کشور می‌رفتم.

برخورد آیت الله مهدوی کنی با فرزندان

البته حاج آقا در عین حالی که حجاب را به ما یاد داده بود، ما را در انتخاب نوع حجاب باز می‌گذاشت و به طرق مختلف حفظ حدود بین محرم و نامحرم را به من یاد می‌داد، به طور مثال در مسیر بازگشت به خانه در ماشین از من می‌پرسیدند امروز چه کسانی به دفتر آمدند، شما با آقای فلانی صحبت کردید؟ بابا بزرگ شده‌ای‌ها! با آن‌ها شوخی نکنی و بخندی! با خانم فلانی(منشی آنجا) باش، می‌خواهی دفتر کسی بروی- آقایانی که آشنا بودند و دفتر پدر می‌آمدند- حتماً مراقب باش با خانم فلانی بروی، با این وجود من فکر کنم، قشر روحانی آن زمان خیلی بسته‌تر بودند نه مانند حالا که سبک روحانیت تهران با قم تفاوت‌هایی دارد، ولی حاج آقا این تفکر را داشت که زن باید در اجتماع حضور داشته باشد، چه برای مادرم، چه برای خواهرم، خصوصاً این اعتقاد را برای من هم داشت، بنابراین در ابعاد اجتماعی‌ام با روحیه حاج آقا بزرگ شدم و حضور داشتم، اما در عین حال حدود شرعی و حجاب را همیشه به من گوشزد می‌کرد.

برخورد پدر و مادر با پوشش فرزندان


*در این رابطه، هماهنگی بین مادر و پدر حاکم بود، یکی از اساسی‌ترین عامل در نوع پوشش و حجاب ما رفتار و منش مادر بود که در تربیت ما خیلی مؤثر بود، حاج آقا اصلاً در جزئیات وارد نمی‌شد، اینقدر به مادر اطمینان داشتند که به طور غیر مستقیم در تمام انتخاب لباس‌ها واقعاً حضور داشت، اگر مادر در رابطه با نوع لباس انتخابی داشت و خرید می‌کرد، من هیچ وقت اختلافی در این باره بین پدر و مادرم ندیدم، مادرم اتفاقاً خو‌‌ش‌ سلیقه است، همه می‌دانند این فضای دانشگاه با سلیقه خود حاج خانم بوده، حاج خانم تا گل یک گوشه دانشگاه هم نظر می‌دهد، بیشتر از من باید از ایشان به عنوان یک بانوی موفق معرفی شود.

*مادرم در زندگی و لباس پوشیدن هم همین طور بود، ما خیلی به روز بودیم، یعنی همیشه لباس‌هایمان از جنس و رنگ زیبا با حفظ قناعت تهیه می‌شد، مادرم مخارج خانه را در دست داشت، شاید کسی باور نمی‌کرد که با آن اوضاع روحانیت مادر من یک چنین زندگی باسلیقه‌ای را تدارک می‌بینند و بچه‌هایش را این قدر آبرومند بزرگ می‌‌کند.

*گاهی اوقات در بعضی مجالس میهمانی دانشجویان باورشان نمی‌شود، ما این گونه لباس بپوشیم شیک، به روز و در عین حال متین و سنگین، آنان فکر می‌کنند مثلاً باید ما به گونه‌ای دیگر باشیم، در دانشگاه هم همین طور است، سرکلاس‌ها در دانشگاه شیک‌پوشی را هیچ وقت نفی نمی‌کنیم، شاید از شیکپوش‌ترین استادها خود ما باشیم، ولی سنگینی و متانت در پوشش را همیشه رعایت می کنیم.

* من شخصاً ندیدم که خود حاج آقا نظر بدهند که شما این را نپوش، این طور نگرد، اصلاً طوری برایمان تدارک دیده بود که فکر می‌کردیم بهترین وضع را داریم و واقعاً به نظر من این رضایت نه با تعصب همراه بود و نه با دید تحجری که بعضی‌ها در اسلام دارند، مردم هم این وضع را می‌پسندند و مقبول مردم هم هست که یک دختر روحانی را این گونه ببیند، من تا حالا ندیدم که افسوس بخورند و بگویند شما دختر روحانی هستید! اتفاقاً در خانواده‌ها الگو بودیم، حتی هنوز هم یک لباسی را می‌پوشم، می‌آیند از من می‌پرسند شما این را لباس را از کجا خریدی؟ گاهی اوقات باورشان نمی‌شود که فقط سلیقه در لباس خرج شده است. وقتی کمد لباسم را باز کنید تنوع رنگ و مدل را در لباس‌هایم مشاهده می‌کنید، اما با این وجود سعی می‌کنم حتی در خانه نیز رعایت پوشش شرعی را جلوی پسرهایم داشته باشم، خارج از خانه که شأن خودش را دارد.


ویدیو مرتبط :
مستند سراج / زندگی نامه سیاسی آیت الله مهدوی کنی 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایتی از گلایه های آیت‌ الله مهدوی‌ کنی


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با ذکر روایتی از عدم پذیرش پرچمداری وحدت اصولگرایان از سوی آیت الله مهدوی کنی گفت: ما با آیت الله مهدوی کنی صحبت کردیم و ایشان گفتند من این کار را نمی کنم چرا که در آن زمان به ریش سپید ما احترام نگذاشتند.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سید رضا تقوی شامگاه سه شنبه در اولین نشست وحدت و همگرایی اصولگرایان لرستان با اشاره به اینکه انسانها چه فرد و چه جمع اگر بخواهند در جامعه تاثیرگذار باشند باید یک سلسله ویژگی هایی را در خود جمع کنند، اظهار داشت: به تعبیری باید یک اقتداری به دست آورند تا بتوانند از طریق آن در جامعه اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه انسان به طور فطری به دنبال آن است که فعال، بانشاط و موثر در جامعه باشد، تصریح کرد: به مقداری که بتوانیم از فرصت ها استفاده کنیم و امکانات به دست بیاوریم می توانیم در جامعه اثرگذار باشیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امام(ره)یک نفر بود ولی یک ملت را زنده کرد، گفت: امام(ره) قلب ها را تسخیر کرد و قدرت نفوذ خود را از طریق زمزمه های محبت بار به دست آورد نه از طریق سلاح.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه گاهی خنده امام (ره) یک ملت را می خنداند و گاهی گریه امام (ره) یک ملت را به گریه می انداخت، تصریح کرد: این ها نشان دهنده نقش یک انسان قدرتمند و تاثیرگذار است.

تنها راه تاثیرگذاری در جامعه همگرایی است

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز رهبر فرزانه انقلاب از همین قدرت، عظمت و محبت در دل مردم برخوردار است، افزود: یک گروه و جمع هم به همین گونه می تواند در جامعه تاثیر گذار باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه هیچ فرد و جمعی نمی خواهد به او برچسب بی عرضگی بزنند و او را فردی منزوی و بی تفاوت معرفی کنند، اظهار داشت: اگر نمی خواهیم در هاله ای از این اصطلاحات قرار بگیریم و یک جمع تاثیرگذار باشیم باید ابزار تاثیرگذاری را فراهم کنیم.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه هر جمع و گروهی که بتواند از فرصت ها خوب استفاده کند و امکانات لازم را به دست آورد و وحدت خود را حفظ کند می تواند امیدوار باشد که در آینده تاثیرگذار شود، تصریح کرد: امروز در اینجا جمع شده ایم تا مقدماتی را برای تاثیرگذاری در آینده فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه تاثیرگذاری در جامعه همگرایی است، افزود: کنار هم نشستن، یکپارچگی و انسجام تنها راه تاثیرگذاری است واگر کسی طرح دیگری غیر از این دارد بیان کند تا ان را در کشور معرفی کنیم.

تعریف اصولگرایی

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه اصطلاح اصولگرایی را رهبر فرزانه انقلاب خلق و وارد ادبیات سیاسی جامعه کردند، اظهار داشت: بر محور این اصطلاح یک جریان توفنده به وجود آمد و آنقدر شکوهمند شد که در یک شتاب توانست در هشت سال مقدرات اجرایی کشور را به دست بگیرد.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه هرکس که معتقد است کشور را باید بر محور ارزش های اسلامی که محوریت اصلی آن ولایت است اداره کرد اصولگرا است، تصریح کرد: اعتقاد به ارزش های دینی و مکتبی با محوریت ولی فقیه در اداره امور کشور تعریف اصولگرا است.

وی با اشاره به اینکه هر اصطلاحی مثل چپ، راست، محافظه کار و ... در حوزه ادبیات سیاسی جایگاه داشتند، گفت: در دولت های بعد از پیروزی انقلاب مثل دولت موقت ملی گرا، دولت بنی صدر فراری و دولت شهید رجایی افراد فرصتی پیدا نکردند که گفتمانی بر محور یک اصطلاح ایجاد کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اما پس از جنگ تحمیلی دولت سازندگی بر محور گفتمان سازندگی، دولت اصلاحات بر محور توسعه سیاسی، دولت اصولگرا بر محور گفتمان عدالت به وجود آمد، تصریح کرد: در حال حاضر نیز در فضای دولت تدبیر و امید هستیم.

در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خیلی برای وحدت جریان اصولگرایی التماس شد

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه ما به دنبال تقویت جریان اصولگرا در کشور هستیم، افزود: در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اصولگراها نتوانستند رای لازم را به دست بیاورند که این امر خود جریانات زیادی داشت.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان خیلی تلاش و التماس شد برای وحدت و یکپارچگی که تحقق پیدا نکرد و نتیجه آن این شد، اظهار داشت: چند ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری جمعی از اصولگراها به دفتر من آمدند و از فضای اصولگرایی گزارش دادند که جمعی از اصولگراها نامید شده اند، تعدادی از کار برکنار شده و گوشه عزلت را گرفته اند، جمعی دیگر منزوی شده و بعضی نیز بدبین شده و به جان هم افتاده و یکدیگر را متهم می کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه این جمع اصولگراها از من درخواست کردند که با آیت الله مهدوی کنی صحبت کنیم تا ایشان پرچم وحدت و انسجام اصولگراها را به دست بگیرند، تصریح کرد: ما با آیت الله مهدوی کنی صحبت کردیم و ایشان گفتند من این کار را نمی کنم چرا که در آن زمان به ریش سپید ما احترام نگذاشتند و هر چقدر التماس کردیم وحدت نکردند و حتی تلفن من را هم جواب ندادند.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: جمع اصولگراها بعد از مخالفت آیت الله مهدوی کنی یک طرح دیگر دادند که یکی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت به نام شخص خود به میدان بیاید و اصولگراها را جمع کند که آیت الله مهدوی کنی گفتند این امر مانعی ندارد و هرکس که مایل است برود و این کار را دنبال کند.

شکل گیری هسته اصلی جریان وحدت اصولگرایان

وی با اشاره به اینکه من خودم با توجه به اینکه در جلسات اصولگراها شرکت داشتم و امور را پیگیری می کردم این مسئولیت را پذیرفتم، گفت: در ابتدا از 30 نفر به عنوان هسته مرکزی این جریان دعوت کردیم که در حال حاضر به 60-70 نفر رسیده اند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: جلسات این جریان به صورت یک هفته در میان و پنجشنبه ها در تهران برگزار می شود و در این جلسات هسته مرکزی که شامل افرادی مثل نمایندگان مجلس، مدیران سابق، نیروهای روحانی و اقشار مختلف دیگر حضور دارند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه ابتدا به دنبال سران جریان اصولگرایی رفتیم که بیایند و سلایق را کنار هم بنشانیم و مطالب گفته شود تا ذهن ها به هم نزدیک شود و یک جبهه را درست کنیم که برخی افراد آمدند و برخی دیگر نیز نیامدند، افزود: بعضی افراد گفتند که حسن باشد ولی حسین نباشد، حزب الف باشد و حزب ب نباشد.

وی با تاکید بر اینکه با این حرف ها وحدت درست نمی شود، ادامه داد: با این عقاید شما چه اصولگرایی هستید که اصول را قبول دارید ولی به سلیقه ها که می رسید نمی توانید کنار هم بنشینید.

هر کس که درد اصولگرایی دارد به این جریان وارد شود

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه من به این حرکت معتقد نیستم که بیایم غربال کنیم که عده ای بیایند و عده ای دیگر پشت در بمانند بلکه باید هر کس که درد اصولگرایی دارد به این جریان وارد شود، اظهار داشت: من به آن کسانیکه به دنبال غربال کردن اصولگراها بودند محترمانه گفتم، ولی شفاف آن این است که شما با این عقاید لیاقت در دست گرفتن امور کشور را ندارید.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه ما این جریان وحدت وهمگرایی را شروع کرده ایم و عده ای آمده اند و عده ای هم نیامدند، تصریح کرد: چندین جلسه عمومی در تهران برگزار کرده ایم و تاکنون به 12 استان نیز سفر کرده ام و قصد دارم به همه استان ها بروم.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که اصولگراها را کنار هم بنشانیم و نمایندگان تشکل های اصولگرایی نیز در این شورا حضور پیدا کنند و یک دبیرخانه برای آن ایجاد کنیم تا جلسات همگرایی به طور مرتب در استان ها برگزار شود.

ما با هیچ کس نبسته ایم

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه ما نمی توانیم حزب اصولگرا را تعطیل کنیم، گفت: برخی افراد از من می پرسند که پشت صحنه این حرکت چه کسی هست و جریان را می خواهید تحویل چه کسی بدهید که در جواب آنها میگویم ما با هیچ کس نبسته ایم، این جریان پشت صحنه ندارد و ما فقط مقلد رهبر فرزانه انقلاب هستیم.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب انگیزه من برای ورود به این جریان بود تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم نیروهای متدین پراکنده شوند و باید همه آنها را جمع کنیم تا وحدت در بین آنان ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما با هیچکس در پشت صحنه نبسته ایم و اگر قرار باشد به کسی گزارش دهیم، به جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین قم گزارش می دهیم و به هیچ کس دیگر گزارش نمی دهیم.

مقلد رهبر انقلاب هستیم و به تبعیت از ایشان از دولت حمایت می کنیم

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه برخی از من می پرسند که آیا این جریان میخواهد مقابل دولت بایستد، اظهار داشت: در پاسخ به این سوال باید بگویم که ما مقلد رهبر فرزانه انقلاب هستیم و به تبعیت از ایشان از دولت حمایت می کنیم.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه ما اپوزیسیون دولت نیستیم که چوب لای چرخ دولت بگذاریم، تصریح کرد: موفقیت دولت موفقیت نظام است و آدم باید خیلی سیاه دل باشد که از این امر جلوگیری کند و چوب لای چرخ آن بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه در واقع فضای نشاط، صمیمیت و همگرایی بیشتر به جامعه کمک می کند تا روند کارها به خوبی پیش برود، افزود: البته اگر جایی نقد هم داشته باشیم، منصفانه نقد می کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما باید اصول را ملاک قرار دهیم نه سلیقه ها را و با حفظ سلیقه ها می توانیم زیر چتر اصول کارها را پیش ببریم، گفت: یک عده ای از افراد نیز آمدند گفتند که اصلا از اصولگرایی چشم بپوشیم و نام دیگری برای آن بگذاریم که این امر اشتباه است چراکه رهبر فرزانه انقلاب این اصطلاح را عنوان کردند.

به خاطر اشتباهات اصولگراها نمی توان از این جریان خداحافظی کرد

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه اصولگرایی به معنای یک جریان ارزش مدار است و مگر ما می توانیم با ارزش ها خداحافظی کنیم، تصریح کرد: به خاطر اشتباهات اصولگراها نمی توان از این جریان خداحافظی کرد و اگر این طور باشد چون مسلمانان هم گناه و کارهای زشت در تضاد با آرمان ها و ارزش های اسلامی را انجام می دهند پس باید با مسلمانی خداحافظی کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایی یک ظرفیت بالا و عمیق است که اگر آن را خوب مدیریت کنیم یک موج بزرگ ایجاد می کنیم، افزود: در هشت سال دوران مدیریت اصولگراها ضعف هایی بود اما کارهای بسیار خوبی نیز انجام شد که متاسفانه رسانه ها آنها را بیان نمی کنند.

وقتی علت سقوط شهاب سنگ هم هشت سال اصولگرایان می شود

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه اگر یک سنگی از شهاب های آسمانی جدار زمین را بشکافد و به زمین بخورد می گویند این مربوط به هشت سال دوران اصولگرایی است، اظهار داشت: طراحی کرده اند که اصولگرایی را به گونه ای سیاه نشان دادند که دیگر هیچگاه کمر بلند نکند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه برخی قلم ها و رسانه ها هیچگاه حاضر نشدند یک کار خوب از دوران اصولگرایی را نشان دهند، تصریح کرد: این امر آنقدر ادامه یافت که دیگر فریاد رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر با دولت بلند شد که اگر شما چنین برخورد کنید بعدا نیز در مورد شما هم همین طور عمل می شود.

وی با تاکید بر اینکه در دوران اصولگرایی کارهای بسیار خوبی شد اما ضعف هایی هم وجود داشت، افزود: از اولین منتقدان دولت اصولگراها خود ما بودیم و اگر ضعف هایی را می دیدیم خودمان می رفتیم آن را عنوان و سپس آن را علاج می کردیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه مجموع آراء اصولگراها با رقبا خیلی نزدیک بود، گفت: واقعا عیب و نقص از خود ما بود که آقایان به وحدت نرسیدند.

اصولگرایی را با سیاه نمایی سکه یک پول می کنند

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه اگر ما صدمه ای خوردیم به خاطر این بود که خودمان در بالا وحدت و انسجام نداشتیم، تصریح کرد: از یک طرف اصولگرایی را با سیاه نمایی سکه یک پول می کنند و از طرف دیگر اصولگراها خود با هم وحدت و انسجام ندارند و نیاز است که کنار هم بنشینیم و با صفا و صمیمیت کار را به پیش ببریم.

وی با تاکید بر اینکه این جریان برای وحدت اصولگراها یک حزب در مقابل حزب های دیگر نیست و نمی خواهد اختلاف را بیش تر کند، افزود: این جریان می خواهد وحدت را بیش تر کند و از اصولگرایی که همان دفاع از ارزش ها است دفاع می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه ما می خواهیم توصیه ها و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را ترویج و تبلیغ کنیم، اظهار داشت: در لرستان که مردمی باصفا،انقلابی و ولایتمدار دارد باید این جریان هرچه بالنده تر شکل بگیرد.

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: نماد جریان اصولگرایی اخلاق، احترام و اکرام نسبت به دیگران و حتی مخالفان است چه برسد به دوستان که باید با وحدت در کنار هم باشند.