اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روانبخش حامیان لاریجانی را مقصر غائله قم دانست



سازمان تبلیغات,حادثه قم

پاسخ متهم حادثه ی قم به جوابیه سازمان تبلیغات
روانبخش حامیان لاریجانی را مقصر غائله قم دانست

در پی انتشار جوابیه ی سازمان تبلیغات، قاسم روانبخش نیز در ساعات آخر چهارشنبه جوابیه ای با عنوان «چند نکته در باره جوابیه رییس شورای هماهنگی» منتشر کرد که در آن تلویحا حامیان لاریجانی در مورد اصرار به برگزاری سخنرانی علی رغم توصیه های یکی از دوستان مشترک روانبخش و رییس تبلیغات اسلامی قم، سوال برانگیز عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، جوابیه ی روانبخش، شاگرد آیت الله مصباح یزدی و دبیر سیاسی هفته نامه ی پرتو، که نام وی و نام این هفته نامه در گزارش مجلس آمده، به شرح زیر است:

1. شاید بهتر بود شورای محترم هماهنگی تبلیغات اسلامی این جوابیه را به جای اینجانب به تهیه کنندگان گزارش 22 بهمن که صراحتا این نهاد را به نقش داشتن در حادثه مذکور متهم کرده‎اند ارسال می‎کرد، زیرا در یادداشت اینجانب نه تنها اتهامی نسبت به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر قم و رئیس آن دیده نمی‎شود بلکه از ایشان دفاع شده است.

در گزارش 22 بهمن آمده است " انتخاب محل سخنرانی در شبستان؛ در حالی که همه ساله این سخنرانی در فضای باز صورت می‌گرفت و با انتخاب این فضای بسته، امکان پرتاب اشیاء و بزرگنمایی شعار مخالفین امکان پذیر می‌شد." سوال بنده در آن جوابیه این است که آیا این یک اتهام فاحش به رییس محترم شورای هماهنگی نیست؟ آیا شخصی که از ارادتمندان آقای لاریجانی است محل سخنرانی را تغییر می دهد تا امکان پرتاب اشیاء و بزرگ نمایی شعار مخالفین امکان پذیر باشد؟!

در بخش دیگری از آن گزارش آمده است"با پایان راهپیمایی 22 بهمن، جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به محل اقامتگاه موقت شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتقل و آماده ایراد سخنرانی می‌گردند، در این حال، گروه سرود که عمدتا از نوجوانان بوده‌اند پس از اجرای سرود خود، محل شبستان حرم مطهر را ترک و به بیرون هدایت می‌شوند. در حالی که در سنوات قبل، این گروه تا پایان مراسم در محل سخنرانی حضور داشته‌اند" آیا طرح چنین مسایلی در گزارش مذکور به معنای متهم کردن ریاست محترم شورای هماهنگی نیست؟ دعوت گروه سرود و مرخص کردن آن ها به عهده کیست ؟ آیا جز این است که این مسوولیت به عهده مسوول شورای هماهنگی است؟

 

باز هم این سوال مطرح است که ایشان که از ارادتمندان آقای لاریجانی است ممکن است از موضوع اطلاع داشته باشد که گروه سرود را برخلاف سال های قبل به بیرون هدایت کرده باشد؟ آیا جز این است که سوالات فوق از نوع استفهام انکاری است و در جهت دفاع از آقای لطفی رییس شورای هماهنگی و سایر همکاران ایشان .

 اکنون به آن بخش از مقاله این جانب که در وبلاگم نیز موجود است توجه فرمایید؛ و سپس قضاوت کنید:
 " مسؤول شورای هماهنگی قم از جهت خط فکری و سیاسی از ارادتمندان جدی آقای لاریجانی است و این موضوع در بین فعالان سیاسی استان از واضحات است. ایشان از آقای لاریجانی برای سخنرانی در مراسم دعوت به عمل آورده و در سال‌های متوالی نیز چنین بوده است. امسال هم به‌رغم اصرار برخی مسؤولان مبنی بر لغو این سخنرانی به‌خاطر ملتهب بودن فضای شهر، ایشان بر آمدن آقای لاریجانی تاکید ورزیده است. آیا می‌توان چنین فردی را به دست داشتن در تشنج و آشوب متهم کرد که وی برای همین منظور سخنرانی را از صحن مطهر به شبستان منتقل کرده و گروه سرود را از شبستان بیرون برده تا از خوردن مهر و کفش در امان باشند؟!"

2. آیا این چند جمله که اتفاقا در مقام دفاع از این نهاد ارزشی بوده است، شایستگی این همه اهانت و نسبت‎های ناروا به اینجانب را داشت؟!

آیا  جا نداشت که شورای محترم هماهنگی تبلیغات اسلامی در این جوابیه به جای دراز کردن انگشت اتهام به سوی دیگران در جوابیه خودشان این اتهامات را پاسخ می داد تا روشن می شد که این اتهامات بی اساس است!؟

3. در باره تذکر خیرخواهانه در باره لغو سخنرانی از سوی مسوولان و افراد سرشناس ،رئیس محترم شورای هماهنگی قم بهتر  می‎داند و  انکار آن بر تعجب تذکر دهندگان بیشتر می افزاید.

4. درخواست خیرخواهانه یکی از افرادی که از دوستان بنده و آقای لطفی(رئیس محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی) است، مبنی بر لغو سخنرانی دکتر لاریجانی به خاطر ملتهب بودن فضای شهر به دلیل اتفاقات یکشنبه سیاه و حفظ حرمت ریاست قوه ای از قوای نظام جمهوری اسلامی، چه چیزی را اثبات می کند؟ا

5. هر چند متوجه نشدم اشاره به سخنرانی اینجانب در جوابیه شورای محترم تبیلغات اسلامی چه وجهی داشته است ، اما در باره اتهامی که نسبت به سخنرانی اینجانب در این جوابیه وارد شده که سخنرانی مذکور منشا التهاب شده است برای اثبات خلاف واقع بودن آن ، به زودی متن سخنرانی که در شب 21 بهمن در نشست های بصیرت ایراد شده منتشر خواهم کرد./انصاف نیوز




ویدیو مرتبط :
محکومیت غائله قم توسط علماومراجع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه نزدیک با لاریجانی ، علت برکناری استاندار قم؟



رابطه نزدیک با لاریجانی ، علت برکناری استاندار قم؟

پس از آنکه دو استاندار دولت دهم یکباره اخراج شدند ، برخی منابع از دلایل عجیب و غریب برکناری استاندار قم سخن می گویند.

انتخاب : پس از آنکه دو استاندار دولت دهم یکباره اخراج شدند ، برخی منابع از دلایل عجیب و غریب برکناری استاندار قم سخن می گویند.

این منابع به خبرنگار سیاسی «انتخاب» ، گفته اند: موسی پور به دو دلیل عمده از سمتش اخراج شده است.

اول آنکه او در برخی موارد هماهنگ با دولت نبوده و برخی سفرهایش بدون هماهنگی با دولت بوده است.

مسئله دوم که بیش از پیش باعث ناخرسندی مقامات دولتی شده است ، ملاقات های پی در پی و رابطه خوب موسی پور با علی لاریجانی نماینده مردم قم و ریاست مجلس شورای اسلامی بوده که ظاهراً چندان به مذاق دولتی ها خوش نیامده است.

به گزارش «انتخاب» ؛ این در حالی است که به گفته ی "سعیدی" امام جمعه قم، برکناری ناگهانی استاندار قم ، واکنش علما و"ناخرسندی مراجع تقلید" را در پی داشته است./انتخاب