اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهبر گروه جهاد اسلامی فلسطین: ایران به ما سلاح می دهد ، اعراب هم تا سلاح هایشان در انبارها زنگ نزده بجنبند



رهبر گروه جهاد اسلامی فلسطین:

ایران به ما سلاح می دهد ، اعراب هم تا سلاح هایشان در انبارها زنگ نزده بجنبند

اگر اختلاف نظری با ایران درباره وضعیت سوریه وجود دارد فکر نمی کنم میان ما و ایران درباره آنچه که در فلسطین می گذرد اختلاف نظری وجود داشته باشد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت با اشاره به حمایت های ایران از مبارزان فلسطینی، از کشورهای عربی خواست همانند ایران به مقاومت اسلامی فلسطین سلاح دهند.

به گزارش عصر ایران، گروه جهاد اسلامی پس از گروه های حماس و فتح، قوی ترین گروه مقاومت فلسطینی است. هم اکنون در غزه و در پاسخ مسلحانه به حملات اسرائیل، گروه جهاد اسلامی در کنار حماس ،  عملیات های ضد اسرائیلی انجام می دهد.

"رمضان عبدالله" در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر اضافه کرد: ایران منبع اساسی و اصلی تسلیحاتی است که امروز فلسطینی ها با استفاده از آن در مقابل تجاوزها و دشمنی های اسرائیلی، ایستادگی می کنند. همه جهان این موضوع را می داند و این موضوع، مخفی نیست.

او به نوع این اسلحه و چگونگی دست یابی گروه های فلسطینی به آن از ایران اشاره ای نکرد.

قبل از این شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل گفته بود ایران موشک های فجر- 5 را در اختیار گروه های فلسطینی قرار می دهد تا این موشک ها را به سمت اسرائیل شلیک کنند.

عبدالله اضافه کرد: اگر اختلاف نظری با ایران درباره وضعیت سوریه وجود دارد فکر نمی کنم میان ما و ایران درباره آنچه که در فلسطین می گذرد اختلاف نظری وجود داشته باشد.وی تصریح کرد:اسلحه مورد استفاده گروه های مقاومت در غزه در مقابل اسرائیل، ساخت ایران هستند یا اینکه با پول ایران خریداری شده اند.

این عضو ارشد گروه های مقاومت فلسطینی خواستار متنوع شدن منابع کسب سلاح گروه های فلسطینی شد و از کشورهای عربی خواست سلاح های خود را قبل از اینکه در انبارها، زنگ بزنند به مبارزان فلسطینی بدهند.

وی افزود: منطق می گوید ما در موضوع فلسطین، صددرصد با ایران هستیم. ایران همه نوع حمایت، کمک و پشتیبانی را از ما می کند اما عاقلانه نیست سلاح مقاومت در غزه به صورت انحصاری تنها از ایران باشد. ما می خواهیم از همه کشورهای عربی اسلحه داشته باشیم./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
تشکر جهاد اسلامی فلسطین از ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام جدید علیه ایران؛ کشف یک گروه ترویستی منسوب به ایران در نیجریه/ دستیابی احتمالی ایران به سلاح هسته ای



اتهام جدید علیه ایران؛ این بار از سوی نیجریه!

ادعای پلیس نیجریه درباره کشف یک گروه ترویستی منسوب به ایران در این کشور، واکنش ها به تصمیم ایران برای تسریع روند غنی سازی اورانیوم، ارزیابی یک موسسه آمریکایی از نتایج دستیابی احتمالی ایران به سلاح هسته ای و اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، مهمترین خبر مربوط به ایران که از شب گذشته تاکنون در میان مطبوعات جهان بازتاب داشته، به ادعای پلیس نیجریه مبنی بر کشف یک گروه تروریستی وابسته به ایران اختصاص دارد. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» که اولین بار این خبر را منتشر کرد، می نویسد پلیس مخفی نیجریه روز چهارشنبه اعلام کرد موفق به منحل کردن گروهی ترویستی شده که مورد حمایت «گردانندگان ایرانی» بوده است. بنا بر این ادعا، هدف این گروه، به قتل رساندن حاکم نظامی پیشین این کشور و جمع آوری اطلاعات درباره مکان های پربازدید توسط آمریکایی ها و اسرائیلی ها بوده است. با این حال، پلیس نیجریه اطلاعات دقیق تری درباره کنترل کننده اصلی این گروه ارائه نکرده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

دیگر خبر مهم امروز مطبوعات جهان، به آغاز نصب دستگاه های جدید غنی سازی اورانیوم توسط ایران در تأسیسات هسته ای اختصاص دارد. روزنامه «واشنگتن پست» در این رابطه می نویسد ایران نصب دستگاه های پیشرفته و دارای فناوری بالا را در مرکز غنی سازی اصلی خود آغاز کرده و به این ترتیب، قادر است تولید سوخت رآکتور را سرعت ببخشد. اما این روزنامه مدعی است که اقدام دولت ایران، در آستانه مذاکرات هسته ای، سیگنال های ناامیدکننده ای را به قدرت های غربی ارسال می کند. بر اساس تخمین ها، دستگاه های جدید نصب شده، می تواند سرعت غنی سازی اورانیوم را تا پنج برابر افزایش دهد. واشنگتن پست در ادامه ضمن اشاره به جزئیاتی از اقدام جدید ایران، مطالبی را درباره کلیت برنامه هسته ای ایران منتشر کرده و ادعاهای تکراری غرب علیه این برنامه را نیز بار دیگر منتشر ساخته است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در میان مطالب مربوط به ایران، یک مطلب تحلیلی نیز از سوی شماری از مطبوعات جهان مورد توجه قرار گرفته و آن، برآورد یک موسسه آمریکایی درباره نتایج احتمالی دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. «تودی زمان» از جمله مطبوعاتی است که این برآورد را منتشر کرده و می نویسد یک موسسه پژوهشی امنیتی آمریکایی به این نتیجه رسیده که بر خلاف نگرانی های موجود، دستیابی ایران به سلاح هسته ای به مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه منجر نخواهد شد. به نوشته این روزنامه، گزارش موسسه مذکور حاکی از آن است که کشورهایی همچون عربستان سعودی به واسطه وجود موانع متعدد در پی دستیابی به بمب هسته ای برنخواهند آمد. تودی زمان در ادامه به موضوع رقابت ایران و عربستان سعودی در سطح منطقه نیز اشاره کرده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما به جز گزارش های راهبردی و امنیتی، یک گزارش اقتصادی مربوط به ایران نیز از جمله مطلب مورد توجه امروز مطبوعات است. روزنامه «دیلی استار» لبنان در گزارشی به نقل از «رویترز» می نویسد با وجود تشدید تحریم ها، اقتصاد ایران هنوز با سقوط فاصله بسیاری دارد. در این گزارش که به طور میدانی تهیه شده، خبرنگار رویترز به میان مردم ایران در بازارها رفته و نظر آن ها در زمینه موضوع مورد بحث جویا شده است. در این میان، به نقل از یک شهروند ایرانی اشاره شده که «اقتصاد در برابر تحریم ها مشکلاتی دارد؛ اما هنوز به کار خود ادامه می دهد». در مجموع، این گزارش تلاش کرده با بررسی بخش های مختلف اقتصاد ایران، تأثیرات تحریم ها بر این بخش ها را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهد. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، روزنامه «جروزالم پست» اظهارات جدید «جان کری»، وزیر خارجه ایالات متحده درباره ایران را منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، کری که در نخستین سخنرانی مهم خود پس از انتخاب به عنوان وزیر خارجه آمریکا سخن می گفته، ضمن اشاره به کمک های خارجی ایالات متحده به دیگر کشورها، اظهار داشته این کمک ها به آمریکا اجازه می دهد به منظور اطمینان یافتن از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای، با شرکای بین المللی خود به همکاری بپردازد. وی همچنین این گونه کمک ها را به مثابه «سرمایه گذاری» آمریکا در تقویت خود ارزیابی کرده است./تابناک