اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهبر بوکوحرام: من زنده‌ام


به دنبال شایعاتی مبنی بر کشته شدن رهبر گروه تروریستی بوکو حرام، ابوبکر شیکائو پیام صوتی جدیدی را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: «ابوبکر شیکائو» رهبر گروه تروریستی بوکو حرام اعلام کرد که هنوز فرماندهی این گروه شبه نظامی را بر عهده دارد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در حالی که شیکائو در نوارهای ویدئویی اخیرا بوکو حرام حضور نیافته بود، شایعاتی مبنی بر کشته شدن یا ناتوانی وی به میان آمده بود.

رییس جمهور چاد نیز هفته گذشته گفته بود که شیکائو از فرماندهی بوکو حرام برکنار شده اما شیکائو با «دروغ نامیدن آشکار» سخنان رییس جمهور چاد گفت: «من هنوز زنده‌ام و هر موقع که خدا بخواهد زمان مرگم فرا می رسد.»

انتشار نوار صوتی 8 دقیقه‌ای ابوبکر شیکائو ادعای «محمدبوهاری» رییس جمهور جدید نیجریه مبنی بر نابودی وی را رد نمود.


ویدیو مرتبط :
رهبر بوکوحرام با پرچم داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر بوکوحرام زنده شد!



اخبار,اخباربین الملل,رهبر بوکوحرام


 اخبار بین الملل - رهبر بوکوحرام زنده شد!

رهبر گروه تروریستی بوکو حرام که ارتش نیجریه پیشتر از کشته شدن وی خبر داده بود با انتشار یک نوار ویدئویی اعلام کرد که زنده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبر بوکو حرام اعلام کرد که در حال حاضر در قید حیات بوده و رهبری "خلافت" خود را در شهرهایی که تحت کنترل این گروه تروریستی قرار دارد به دست گرفته است.

رهبر بوکوحرام پیشتر در ویدئویی اعلام کرده بود که شهری در شمال شرقی نیجریه که به دست شبه نظامیان این گروه افتاده بود، هم اکنون تحت یک "خلافت اسلامی" قرار گرفته است.

ابوبکر شیکاو، رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام در ویدئویی 52 دقیقه‌ای گفت: به لطف الله که برادرانمان را در شهر قوزا پیروز کرد، این شهر تحت لوای خلافت اسلامی قرار گرفت.

این در حالی است که "ساگیر موسی"، سخنگوی نیروی ضربت مشترک ارتش نیجریه پیشتر اعلام کرده بود که "ابوبکر شیکاو"، رهبر بوکوحرام، در "امیچاید"، که یک منطقه مرزی در کامرون است، کشته شده است؛ جایی که او به دلیل زخمی شدن در درگیری با سربازان ارتش تحت درمان بود.

ارتش این کشور هم‌چنین اعلام کرده بود فردی که خود را به عنوان ابوبکر شیکاو، رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام در تصاویر منتشره از جانب این گروه معرفی می‌کرد را در شمال شرق این کشور کشته است.

 

 اخبار بین الملل -  ایسنا