اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهبر بوکوحرام اعلام خلافت کرد!


رهبر بوکوحرام در ویدئویی اعلام کرد که شهری در شمال شرقی نیجریه که اوایل ماه جاری میلادی به دست شبه نظامیان این گروه افتاده بود، همه اکنون تحت یک "خلافت اسلامی" قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: ابوبکر شیکاو، رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام در ویدئویی 52 دقیقه‌ای گفت: به لطف الله که برادرانمان را در شهر قوزا پیروز کرد، این شهر تحت لوای خلافت اسلامی قرار گرفت.

ارتش نیجریه با رد این ادعا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامیت ارضی و حاکمیت نیجریه هنوز دست نخورده باقی مانده است.

ابوبکر شیکاو در ویدئویی ماه ژوئیه از ابوبکر بغدادی، رهبر داعش که در اواخر ژوئن خود را خلیفه‌ تمام مسلمانان جهان خوانده بود حمایت کرد.

با این حال در ویدئویی جدید شیکاو هیچ نشانه‌ای مبنی بر ارتباط وی با بغدادی که شبه نظامیان تحت فرمان وی بخش‌هایی از عراق و سوریه را کنترل می‌کنند، وجود ندارد. بدین ترتیب هنوز مشخص نیست که اظهارات شیکاو در راستای اظهارات بغدادی است یا خیر.

همچنین ممکن است که رهبر گروه بوکوحرام یک خلافت جداگانه در نیجریه اعلام کرده باشد.

در قرن نوزدهم، خلافت سوکوتو در سراسر شمال نیجریه اعلام موجودیت کرد. شیکاو که از طرف آمریکا یک تروریست جهانی اعلام شده، در این ویدئو یک لباس نظامی به تن و مسلسل و کلاشنیکف همراه داشت.


ویدیو مرتبط :
اعلام خلافت اسلامی از طرف رهبر گروه تروریستی داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرکرده بوکوحرام هم خلافت اسلامی اعلام کرد



اخبار ,اخبار بین الملل ,خلافت اسلامی

 

اخبار بین الملل - به سبک ابوبکر البغدادی؛
سرکرده بوکوحرام هم خلافت اسلامی اعلام کرد

منابع رسانه ای از اعلام خلافت اسلامی توسط سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام در یکی از شهرهای نیجریه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، "ابوبکر شیکاو" سرکرده بوکوحرام در یک فیلم ویدیویی همچون "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش، خلافت اسلامی اعلام کرد.

البته تفاوت مهم سرکرده بوکوحرام با البغدادی این است که وی بسیار کم اشتهاتر به نظر می رسد و فقط در یک شهر اعلام خلافت کرده است.

سرکرده بوکو حرام در این فیلم ویدئویی 52 دقیقه ای اعلام کرد: در شهر "گوزا" در شمال شرقی نیجریه که شورشیان اوایل این ماه آن را تصرف کردند خلافت اسلامی تشکیل داده است.

خاطرنشان می شود سازمان ملل اوایل این ماه تایید کرد که شهر گوزا به کنترل شورشیان بوکو حرام درآمده است.

اخبار بین الملل - مهر