اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهبر ایران با خونسردی جواب آمریکا را داد


یکی از تحلیلگران ارشد و نومحافظه کار آمریکایی عنوان داشت: تمامی شواهد حکایت دارند که ایران کاملا جدی است و اخیرا موشک‌های بسیار خوبی که روی آن جمله‌ایی در زمینه محو اسرائیل نوشته شده بود را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری فارس: «مایکل لدین» نظریه پرداز آمریکایی و از طراحان جنگ نرم در یادداشتی با ابراز ترس از سخنان مقام‌های ارشد ایران نوشت: ایرانی‌ها برای شکست آمریکا آماده می‌شوند.

لدین در یادداشت خود آورده است: آمریکایی‌ها،  ایرانی‌ها را جدی نمی‌گیرند. اگر شما از ما بپرسید که مفهوم سخنان آیت‌الله خامنه‌ای ، رهبر انقلاب ایران در این هفته که در میان غریو «مرگ بر آمریکا» جمعیت حاضر سخنرانی نمود، باز هم اکثر اهالی آمریکا می‌گویند که ایران نمی‌خواهد ما را نابود کند.  اما در عین حال دقیقا ایران همین مورد را می‌خواهد. اگر ما نیز رهبری درست و حسابی داشتیم، آنگاه با اتخاذ راهبردی رژیم ایران را سرنگون می‌ساختیم.  اما در نقطه مقابل رییس جمهور آمریکا و وزیر خارجه‌اش به آیت‌الله‌های ایران که به ما می‌گویند برای نابودی آمریکا خود را آماده می‌کنند، بذل و بخشش می‌کنند.

لدین در ادامه نوشت: درست هفته گذشته بود (سه شنبه گذشته) که فرمانده سپاه پاسداران ایران سردار سرلشگر «محمد علی جعفری» اعلام کرد ، ایران خود را آماده جنگ تمام عیاری با آمریکا و متحدانش می‌کند و متعهد شد که کشورش آزمایش برنامه موشکی را ادامه خواهد داد.

نظریه پرداز آمریکایی افزود: رهبر انقلاب ایران نیز  در سخنرانی خود در واکنش به آخرین درخواست گفت‌و‌گوی واشنگتن با ایران بابت برنامه موشک‌های بالستیک این کشور با خونسردی اعلام داشت: «آن‌هایی که می‌گویند آینده در مذاکرات است  نه در موشک، یا نادان یا خائنند.»

نظریه پرداز آمریکایی در ادامه با ادعای نقض برجام از سوی ایران نوشت: باید با تاسف به اوباما یادآور شد در حالی‌که ایران به توافق هسته‌ای احترام می‌گذارد، اغلب روح توافق را نقض می‌کند. به طوری که «حسن فیروز آبادی» فرمانده نیروهای مسلح ایران  در واکنش به  توافق هسته‌ای گفت: «ما جزییات توافق هسته‌ای را مطالعه کردیم اما جز متن آن نه تنها مورد دیگری را ندیدیم  بلکه در متن اطلاعاتی درباره روح توافق  نیز وجود ندارد». این‌ها بدان مفهوم است که ایرانی‌ها موردی دیگر را در سر می‌پرروارنند به طوری‌که این فرمانده ایرانی در ادامه با فخر فروشی در باره توان نظامی جهانی ایران به ویژه حضور نیروی دریایی ارتش در نیمکره غربی  سخن گفت.

لدین در جایی دیگر عنوان داشت: تمامی شواهد حکایت دارند که ایران شوخی ندارد و کاملا جدی است. آن‌ها اخیرا موشکی‌ که روی آن جمله «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» را نمایش دادند،  موشک‌هایی که  بسیار خوب نیز هستند. اگر آن‌ها واقعا در آمریکای لاتین باشند،  قادرند از کشورهایی چون بولیوی، نیکاراگوئه و کوبا چنین موشک‌هایی را پرتاب کنند که البته یگان نیروهای برون مرزی ایران (حزب الله لبنان و نیروهای قدس سپاه ) را نیز باید بدان افزود. اما باراک اوباما سخنان ایران، موشک‌ها و کشتی‌های این کشور را کم اهمیت جلوه می‌دهد و به جای نگرانی جدی تنها اظهار ناراحتی می‌کند و حتی پیشنهاد توافق موشکی و دسترسی به دلار آمریکا را به آن‌ها می‌دهد.  

نویسنده در خاتمه نوشت: ایرانی‌ها با شتاب خواهان بهره برداری از آخرین ماه‌های حضور اوباما در مقام ریاست جمهوری آمریکا هستند و کاخ سفید نیز آشکارا هرگونه بهایی را برای این‌که قادر باشد با ایران به توافق برسد،  می‌پردازد.  بنابر این در صورت وقوع اتفاق‌های نامناسب، تعجب نکنید.


ویدیو مرتبط :
جواب دندان شکن رهبر ایران به آمریکا درباره انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا جواب تجار دبی را داد: از لغو تحریم های ایران خبری نیست



 

آمریکا جواب تجار دبی را داد: از لغو تحریم های ایران خبری نیست

 

 

یک مقام آگاه وزارت خزانه داری آمریکا در گفتگو با رویترز در واکنش به شکایت تجار دبی ازمقامات  این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس درباره آسان تر کردن محدویدت های تجارت با ایران ، گفت که دولت دبی قصدی برای بازنگری در تحریم های تجاری خود علیه ایران ندارد.

 

به گزارش عصر ایران این مقام آگاه وزارت خزانه داری آمریکا که  در قالب هیئتی با سرپرستی  " تیموتی گایتنر" وزیر خزانه‌داری این کشور به ابوظبی سفر کرده است ، در این باره  گفت: " دولت امارات تهدید ایران مجهزبه سلاح‌های هسته‌ای را درک می‌کند ".

وی افزود:" (دولت امارات )  نمی‌خواهد مؤسسات این کشور به فعالیت‌های غیرقانونی ایران  کمک کنند. "

روز سه شنبه روزنامه گلف نیوز چاپ دبی با انتشار گزارشی از دیدار اخیر برخی تجار و بازرگانان دبی با معاون حاکم دبی نوشته بود که این تجار در این جلسه از محدودیت اعمال شده بر تجارت با ایران انتقاد کرده و خواستار تسهیل مبادلات تجاری با ایران شده بودند.

امارات متحده عربی مهم ترین شریک تجاری ایران در منطقه خلیج فارس محسوب می شود ، اما گزارش ها حاکی است که در پی اعمال محدودیت های جدید دولت امارات بر تجارت با ایران ، احتمالا در سال جاری مراودات تجاری دو کشور شاهد کاهش 40 درصدی خواهد بود.

حجم تجارت دو کشور در سال 2008 بالغ بر 12 میلیارد دلار و در سال 2009 بیش از 8 میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می شود با محدودیت های اعمال شده دولت امارات برای تجارت با ایران ، این رقم در سال جاری میلادی (2010) به 6 میلیارد دلار کاهش یابد.

آمریکا به دولت امارات و حاکم نشین ابوظبی فشار وارد می کند تا با اعمال فشار به شیخ نشین دبی ، آنها را از توسعه روابط تجاری با ایران بر حذر دارند.این فشارها به بهانه پیوستن امارات به تحریم های شورای امنیت و تحریم های مستقل آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران صورت می گیرد.

شورای بازرگانی ایران: همه تجار از تحریم ها تاثیر پذیرفته اند

شورای بازرگانی ایران در دبی نیز اعلام کرد: در رابطه با تحریم ها علیه ایران، بانک های امارات بحران را برای بازرگانان افزایش می دهند.

مرتضی معصوم زاده معاون شورای بازرگانی ایران در دبی اضافه کرد: مبادلات تجاری میان ایران و امارات به نصف کاهش یافته است.

وی افزود: ارزش مبادلات بازرگانی میان ایران و امارات در حال حاضر نسبت به قبل از اعمال تحریم های اخیر شورای امنیت، به نصف نزدیک می شود.

وی اضافه کرد: بانک های امارات باعث می شوند تاثیرات تحریم ها علیه ایران برای بازرگانان افزایش یابد.

معصوم زاده همچنین ضمن اظهار خرسندی از شکایت و انتقاد اخیر تجار دبی از تحریم های ایران ابراز امیدواری کرد: امارات تدابیری را برای کاهش محدودیت ها علیه ایران اتخاذ کند.

معاون شورای بازرگانی ایران در دبی اضافه کرد: آن کسی که معتقد است بازرگانان ایرانی در دبی به تنهایی از تحریم ها تاثیر می پذیرند اشتباه می کند. بسیاری از بازرگانان از کشورهای مختلف از جمله از انگلیس، هند، پاکستان و امارات همه از تحریم های ایران تاثیر پذیرفته اند.../عصر ایران