اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهبر انقلاب: فتنه 88 را جوان‌ها مهار كردند



به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان، 13 آبان را نماد طمع‌ورزی آمریكا، وابستگی رژیم طاغوت، ایستادگی ایمان متكی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی دانستند و تاكید كردند: امروز، ‌ملت ایران، مصمم‌تر و قوی‌تر از هر زمان در حال حركت به سمت اهداف بلند و قله‌های سعادت است و در صف مقدم این حركت عظیم، جوانان قرار دارند.

 

در این دیدار كه در آستانه سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استكبار جهانی و روز دانش‌آموز، برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌، 13 آبان را نمادی بسیار مهم و دارای معانی و حقایق فراوان خواندند و افزودند: یكی از مناسبت‌های 13 آبان مربوط به سخنرانی امام‌خمینی(ره) در سال 1343 در قم و در اعتراض به تصویب قانون ظالمانه مصونیت قضایی اتباع آمریكایی در مجلس آن زمان و سپس دستگیری و تبعید امام(ره) بود كه در واقع امام بزرگوار با فریاد حق‌طلبانه خود از مصالح، منافع و شرف ملت ایران دفاع كردند.

ایشان این حادثه را نماد طمع‌ورزی آمریكا و روح تعدی استكبار نسبت به ملت‌ها از جمله ملت ایران برشمردند و خاطرنشان كردند: این موضوع همواره باید در حافظه تاریخی ملت ایران به ویژه جوانان باقی بماند كه آمریكا هیچ‌گاه به دنبال روابط عادی با كشورها نیست، بلكه خواهان روابطی از نوع ارباب- رعیتی و غارت منافع ملت‌ها است و اگر در مقابل او ایستادگی نشوند، تا لگدمال كردن شرف یك ملت نیز پیشروی خواهد كرد.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری سخنان به ظاهر دوستانه روسای جمهور آمریكا در دوره‌های مختلف، افزودند: اگرچه این سخنان در ظاهر، نرم است، اما در باطن، همان پنجه چدنی در زیر دستكش مخملی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایمان همراه با بصیرت را دومین حقیقت 13 آبان دانستند و تأكید كردند: فریاد امام خمینی(ره) در سال 1343،‌پاكیزه‌ترین فریادها و برخاسته از احساس دینی و عرق مسلمانی، و متكی بر حمایت عمومی مردم بود كه نتیجه آن چهارده سال بعد در پیروزی انقلاب اسلامی آشكار شد.

ایشان با اشاره به اقدام مزدوران رژیم طاغوت در كشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357‌، افزودند: با توجه به این واقعه، 13 آبان نماد حضور نسل جوان در میدان و پیشگامی آن در صحنه است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیش قدمی دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس، آن را ناشی از احساس تعهد، روحیه انقلابی و بصیرت آنان دانستند و خاطرنشان كردند: امروز نیز دانش‌آموزان از پیش قدم‌ترین قشرها هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم چنین با یادآوری اقدام شجاعانه جوانان دانشجو در تسخیر لانه جاسوسی آمریكا در 13 آبان سال 1358‌، افزودند: این اقدام، نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابله هیمنه آمریكاست، زیرا تسخیر لانه جاسوسی قدرت آمریكا را كه در آن زمان، بسیار پرهیمنه بود، متزلزل كرد و آمریكا را به زانو در آورد.

ایشان معانی و حقایق نهفته در مناسبت‌های 13 آبان را بزرگ و مهم خواندند و خاطرنشان كردند: با تامل در این حقایق می‌توان متوجه شد كه آن جمعیت محدودی كه در 13 آبان سال گذشته، در خیابان‌های تهران بر ضد این مناسبت شعار دادند،‌ در واقع بدنبال زنده كردن هیمنه آمریكا، پنهان كردن سلطه‌طلبی آن و زیر سوال بردن حركت عظیم ملت ایران در مقابل ظلم بزرگ آمریكا بودند كه البته شكست خوردند.

رهبر انقلاب اسلامی با توصیه مؤكد جوانان به افزایش بصیرت و تامل در وقایع افزودند: به لطف خداوند، امروز جوانان در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری حضوری پرنشاط، تاثیرگذار و همراه با بصیرت دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شكست فتنه سال 88 را نمونه بارزی از حضور تاثیرگذار و هوشمندانه جوانان ارزیابی و تأكید كردند: فتنه سال گذشته كه فتنه بزرگی بود و سال‌ها بعد مشخص خواهد شد كه چه توطئه خطرناكی در پشت آن نهفته بود، به همت حضور پیشگامانه جوانان در صحنه، شكست خورد.

ایشان با تأكید بر این‌كه صحنه‌گردانان اصلی فتنه سال 88 در طراحی پیچیده خود، به دنبال تسخیر ایران بودند، افزودند: در این میان، عوامل فتنه كه اكثر آنها ندانسته وارد این ماجرا شده بودند، بدون آنكه خود متوجه باشند، در جهت اهداف طراحان اصلی حركت می‌كردند و این موضوع نیازمند تحلیل‌های دقیق روان‌شناختی است كه چگونه عده‌ای‌، ندانسته به دشمن كمك كردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاكید بر لزوم حفظ هوشیاری و حضور جوانان در صحنه، خاطرنشان كردند: امروز ملت ایران، قوی‌تر از هر زمان دیگر است و در مقابل، دشمنان او، ضعیف‌تر و منفورتر از هر زمانی هستند اما هیچ‌گاه نباید از كید و طراحی دشمن غافل شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پیشرفت‌های برجسته علمی، فناوری، سیاسی و عمران و آبادانی در كشور، و حركت شتابان ملت ایران به سمت قله‌های كمال، افزودند: امروز سراسر كشور، كارگاه بزرگ كار و تلاش، و خدمت به مردم است و ملت ایران با تكیه بر نیروی انسانی غنی و با استعداد، و مدیران دلسوز و كارآمد، در بسیاری از عرصه‌ها به خوداتكایی رسیده است.

ایشان تاكید كردند: جوانان به عنوان موتور این حركت عظیم، در كنار تجربه و كارآزمودگی مدیران، زمینه‌ساز افتخارات روزافزون برای كشور هستند.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
صحبت های رهبر انقلاب در فتنه 88

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر معظم انقلاب: کسانی که مردم به آنها "سران فتنه" می گویند، بازیچه طراحان خارجی بودند



 

رهبر معظم انقلاب: کسانی که مردم به آنها

 

رهبر انقلاب عوامل اصلی فتنه سال ۸۸ را طراحان خارجی دانستند و خاطرنشان کردند: کسانی را که مردم به آنها سران فتنه می گویند، بازیچه طراحان اصلی بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هُِل داده بود که آنها نیز باید راه خود را از دشمن جدا می کردند که این کار را انجام ندادند و مرتکب گناه شدند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از مردم قم، بصیرت و تشخیص صحیح شرایط، احساس تعهد ومسئولیت، و حضوربه موقع در صحنه را سه عامل اصلی موفقیت در امتحانهای الهی و زمینه ساز پیشرفت مادی و معنوی برشمردند و تأکید کردند: ملت ایران با عبور موفقیت آمیز از امتحانهای گوناگون الهی در طول ۳۲ سال گذشته، امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر با عزم و اراده قوی و هوشیاری و یکپارچگی به راه خود برای رسیدن به قله های سعادت و کمال و حیات طیبه دنیا و آخرت ادامه خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در سالروز قیام تاریخی مردم قم در نوزدهم دی سال ۵۶، برگزار شد، این حادثه بزرگ را نشانه پیشگامی مردم قم در بصیرت، احساس مسئولیت و حضور در صحنه دانستند و افزودند: حرکت نوزدهم دی مردم قم در سال ۵۶، یک سیلی محکم به رژیم طاغوت و جبهه استکبار بود که با هدایت امام خمینی (ره)، زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد.

ایشان با تأکید بر اینکه حساسیت بالای دشمنان نسبت به مردم و حوزه علمیه قم، به دلیل بصیرت بالا، روحیه احساس تعهد و حضور به موقع در صحنه آنان است، خاطرنشان کردند: عکس العمل دشمنان در قبال قدرت نمایی مردم، حوزه علمیه، علما و جوانان قم در جریان سفر رهبری به این شهر مقدس نیز، نشان دهنده همین روحیات والا و عظمت این حرکت و همچنین عجز و آسیب پذیری دشمنان است.

رهبر انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نحوه واکنش دنیای کفر واستکبار در ۳۲ سال گذشته را نمونه دیگری از آسیب پذیری مخالفان و معاندان نظام اسلامی و عظمت حرکت ملت ایران برشمردند و افزودند: تشکیل نظام اسلامی در ایران وایستادگی در مقابل قلدرترین حکومتهای دنیا، ارائه یک راه نو برمبنای اسلام واقعی بود که این موضوع برای جبهه استکبار و ظلم، تحمل ناپذیر است و علت اصلی مخالفت ها با جمهوری اسلامی ایران نیز همین قضیه است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری کارهای بزرگ و سربلندیهای ملت ایران در میدانهای مختلف، تأکید کردند: این ملت به برکت موفقیت در امتحانهای الهی توانسته است خود را از لحاظ معیارهای معنوی و مادی بالا بکشد که پیشرفتهای علمی و فناوری و کار و خدمت رسانی در سراسر کشور نمونه های پیشرفت مادی است.

ایشان با اشاره به کمک ها و الطاف الهی در تمام این موفقیت ها تأکید کردند: ملت ایران در میدانهای گوناگون دست قدرت الهی را دیده و حس کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی شکست فتنه سال گذشته را نمونه ای از الطاف و دست قدرت الهی دانستند و افزودند: با لطف و عنایت خداوند متعال، مردم، بیدار و وارد صحنه شدند وتوانستند توطئه ای عظیم را خنثی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: هنوز ابعاد فتنه سال گذشته به طور کامل شناخته نشده است و زمینه های زیادی برای تحلیل و تبیین آن وجود دارد زیرا دشمن طراحی و محاسبات دقیقی انجام داده بود.

ایشان عوامل اصلی فتنه سال ۸۸ را طراحان خارجی دانستند و خاطرنشان کردند: کسانی را که مردم به آنها سران فتنه می گویند، در واقع بازیچه طراحان اصلی بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هُِل داده بود که البته آنها نیز باید راه خود را از دشمن جدا می کردند که این کار را انجام ندادند و مرتکب گناه شدند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: انسان نباید بازیچه دشمن شود و اگر غفلتی هم کرد ولی در وسط کار متوجه موضوع شد، باید بلافاصله راه خود را تغییر دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین زوایای فتنه سال گذشته تأکید کردند: عامل اصلی، دیگرانی بودند که طراحی کرده بودند و در طراحی و محاسبات خود به دنبال حذف جمهوری اسلامی و تغییر نظام بودند.

ایشان افزودند: طراحی اصلی دشمنان، این بود که جمهوری اسلامی و حقیقت و شعار دین از جامعه ایران برچیده شود و قاعده حکومت و دولت را به شکل مطلوب خود تشکیل دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: صحنه گردانان اصلی، حالت دیگری را نیز طراحی کرده بودند که اگر به نتیجه مطلوب خود نرسند، کشور را به آشوب بکشانند و با تقلید از انقلاب اسلامی و بوجود آوردن کاریکاتوری از آن، به اهداف خود برسند.

ایشان افزودند: اما ملت ایران با تشخیص صحیح اوضاع، احساس تعهد و حضور به موقع در صحنه، به دهان طراحان اصلی زد و بساط آنها را جمع کرد.

رهبر انقلاب اسلامی موفقیت ملت ایران در این آزمون بزرگ و پیچیده را زمینه ساز پررنگ تر شدن خط دین و انقلاب در کشور و اقتدار روزافزون نظام اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: اقتدار روزافزون در واقع پاداش الهی برای موفقیت در این آزمون است.

حضرت آیت الله خامنه ای همه آحاد مردم و مسئولان را به حفظ هوشیاری و تشخیص صحیح مسائل اصلی از مسائل فرعی و جابجا نکردن آنها فراخواندند و افزودند: نداشتن بصیرت و شکست در امتحان الهی موجب تنزل و انحطاط جامعه خواهد شد، همانگونه که نتیجه شکست مردم در امتحان الهی در دوران امیرالمومنین علی (ع) و شهادت آن حضرت در محراب عبادت به دست اشقی الناس، به شهادت رسیدن حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران ایشان در حادثه کربلا بود.

ایشان جایگاه والای کنونی ملت ایران و موفقیتهای او در مسائل داخلی و تأثیرگذاری در منطقه و مسائل مهم جهانی را نتیجه سربلندی در امتحانهای گوناگون دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن تلاش فراوانی انجام می دهد تا با فشارهای اقتصادی، و تبلیغات دروغین و پرحجم و ترساندن دولتها و ملتها از جمهوری اسلامی ایران، مانع از ادامه مسیر پیشرفت نظام اسلامی شود اما به نتیجه نرسیده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکست سیاستهای امریکا در قضایای فلسطین، لبنان، افغانستان و عراق افزودند: امریکاییها، جمهوری اسلامی ایران را عامل اصلی ناکامی های خود معرفی می کنند در حالیکه آنها از بیداری و سیاست صحیح ملتها شکست خورده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تأثیر و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در میان ملتها تأثیری معنوی است زیرا نظام اسلامی موجب بیداری ملتها می شود و در چنین شرایطی است که امریکا تمام تلاش خود را به کار می بندد تا دولت کنونی عراق بر سر کار نیاید اما به دلیل بیداری مردم، این دولت سر کار می آید و امریکا هم هیچ کاری نمی تواند بکند.

ایشان خاطرنشان کردند: ملت ایران به راه پیشرفت و اقتدار خود تا رسیدن به قله ها و حیات طیبه دنیا و آخرت ادامه خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه ای عزم و اراده مردم و مسئولان را برای پیمودن این راه، خوب و قوی ارزیابی و تأکید کردند: شرط ادامه موفقیت آمیز مسیر پیشرفت و اقتدار، بیداری و دستکم نگرفتن دشمن است.

ایشان افزودند: همه آحاد مردم بویژه جوانان، روحانیون، دانشگاهیان و مسئولان باید هوشیاری خود را حفظ و دو چندان کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأکید کردند: بیداری مسئولان، خدمت به مردم و حفظ یکپارچگی در میان خود است که همچون خاری در چشم دشمن خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به قیام تاریخی نوزدهم دی سال ۵۶، تأکید کرد: مردم قم همواره در صحنه بوده و نشان داده اند که پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی به نمایندگی از مردم استان قم و حوزه علمیه و علما از سفر اخیر رهبر انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم تشکر و قدردانی کرد.../مهر