اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهبری و روسای قوا در عزاداری شام غریبان


در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار کربلا و اصحاب باوفای ایشان، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوا و جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

ایرنا: در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار کربلا و اصحاب باوفای ایشان، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوا و جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عالی، قیام عظیم عاشورا را از سه منظر برجسته دانست و گفت: یک منظر از این حادثه، اوج قساوت و ناجوانمردی دشمنان جبهه حق بود و در واقع حضرت سیدالشهدا با آشکار کردن مرزبندی حق و باطل و کنار زدن نقاب از چهره منافقانه دشمن، یک تنفر و تبری تاریخی از جبهه باطل ایجاد کرد.

وی منظر دوم قیام عاشورا را ظهور خالص ترین مراتب بندگی و صفات الهی آن هم در موقعیت مواجهه با بزرگترین بلاها خواند و افزود: بلایی در عالم به ظرفیت بلایی که حضرت سیدالشهدا(ع) به آن مبتلا شد، وجود ندارد و این بلا، علاوه بر آنکه موجب ترفیع و قرب غیرقابل تصور برای آن حضرت شد، ابواب رحمت واسعه الهی را نیز برای تمام عوالم وجود گسترده کرد.

حجت الاسلام عالی، منظر سوم قیام عاشورا را تحقق وعده نصرت الهی برشمرد و گفت: انتشار و گسترش روزافزون پیام امام حسین(ع)و در مقابل، نفرت از جبهه باطل، چیزی جز نصرت الهی و پیروزی جبهه حق نیست.

همچنین در این مراسم، آقایان عاصی و مرتضی طاهری به ذکر مصیبت امام حسین(ع) و اصحاب آن حضرت پرداختند.


ویدیو مرتبط :
عزاداری شام غریبان حسن آباد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری مراسم شام غریبان با حضور رهبری


در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در سخنانی، دفاع از دین و سستی نکردن در حمایت از آن را پیام اساسی قیام تاریخ‌ساز حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام خواند و گفت: قرآن کریم بر دو اصل «اقامه دین» و «پرهیز از اختلاف و تفرقه» تأکید می‌کند و بر اساس روایات شریفه، رعایت این دو اصل در گروی تمسک به ولایت اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی حمایت از دین و اقامه آن را وظیفه‌ای عمومی و همگانی برشمرد و افزود: در جامعه اسلامی هر یک از آحاد جامعه باید با عمل به دستورات شریعت و بروز دادن جلوه‌های دین در زندگی به وظیفه خود در حمایت و یاری دین خدا عمل کند.

در این مراسم، همچنین آقایان سیّد محمد موسوی و محمدرضا طاهری به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی در عزای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام پرداختند.