اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهبربلندپایه القاعده قبل‌از محاکمه درگذشت (+عکس)



 اخبار بین الملل  - رهبربلندپایه القاعده قبل‌از محاکمه درگذشت

  وکیل مدافع رهبران زندانی القاعده در آمریکا اعلام کرد که ابو انس اللیبی در بیمارستانی در شهر نیویورک به علت ابتلا به بیماری هپاتیت در گذشته است.

اخبار,اخباربین الملل,رهبران القاعده

 

ابو انس اللیبی ۵۰ ساله اکتبر ۲۰۱۳سال در جریان عملیات نیروهای آمریکایی در شهر طرابلس پایتخت لیبی، دستگیر و نخست به یک کشتی آمریکایی سپس به نیویورک منتقل شد. ابو انس اللیبی، که گفته شده از رهبران القاعده است چند روز قبل از برگزاری دادگاهش در نیویورک به دلیل ابتلا به هپاتیت C در بیمارستانی درگذشته است. قرار بود که اللیبی به عنوان یکی از عاملان حملات سال ۱۹۹۸ به سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای کنیا و تانزانیا، کمتر از ده روز دیگر، روز ۱۲ ژانویه، به اتفاق سه تن دیگر از متهمان القاعده محاکمه شود.

در جریان حمله به سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا بیش از ۲۴۴ نفر کشته شدند. نام اصلی اللیبی، نزیه عبدالحمید الرقیعی است او پیش از این او از اتهامات مربوط به مشارکت در عملیات تروریستی تبرئه شده بود. پیش از دستگیری، او در صدر فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا، اف بی‌آی، قرار داشت و برای سرش جایزه‌ای ۵ میلیون دلاری تعیین شده بود. اللیبی پیش از پیوستن به القاعده، یک برنامه نویس کامپیو‌تر بود، اما به یکی از فرماندهان عملیاتی القاعده تبدیل شد. او همچنین به همراه رهبران القاعده در افغانستان و پاکستان حضور داشته است.


  اخباربین الملل  - بهار نیوز

 
 


ویدیو مرتبط :
مرگ عضو ارشد القاعده، پیش از محاکمه در آمریكا!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر معروف سینما و تلویزیون درگذشت + عکس



 

بازیگر معروف سینما و تلویزیون درگذشت

 

عباس امیری ساعتی قبل كه رشت به طرف فومن در حركت بود در اثر واژگونی خودروی پیكان حامل وی و برخورد این خودرو با یك درخت جان خود را از دست داد.

این بازیگر توانمند گیلانی در حال بازدید در تله فیلمی در فومن بود كه از 10 روز گذشته استارت آن زده شد و در این مدت همواره در مسیر مذكور در تردد بود.

از آنجا كه مادر امیری در رشت زندگی می‌كرد وی برای دیدن مادرش شب گذشته به رشت رفت و صبح امروز در مسیر بازگشت به فومن در منطقه جمعه‌بازار در اثر سانحه رانندگی به دیار باقی شتافت.... / تحلیل عصر ایران