اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهایی قاتل 32 ساله از قصاص در هرمزگان



اخبار حوادث - رهایی قاتل 32 ساله از قصاص در هرمزگان

با حکم دادگاه کیفری استان هرمزگان و دیوان عالی کشور و تنفیذ آن توسط رئیس قوه قضائیه، عاملان جنایت قتل و آدم ربایی که منجر به دو فقره قتل عمد شده بودند در بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

 در این جنایت که در سال 87 رخ داده بود، قاتلین با اقدام به آدم ربایی به هدف، اخاذی از خانواده مقتول به نام (ف، ب) را داشته  که پس از اخذ وجه قاتلین سنگدل به لحاظ اینکه مقتول امکان شناسایی آنهارا داشته وی را با ضرب گلوله کشته و جسد وی را سوزانده و خاکسترش را با نهایت قساوت و سنگدلی به هوا پراکنده کرده اند مقتول دوم بنام (س، س) که از همدستان قاتلین بوده و برای گرفتن وجه نقد به بانک رفته و دوربین های مدار بسته بانک آن را شناسایی کرده بودند ظرف مدت یک ماه توسط همدستانش با شلیک گلوله کشته و همانند  مقتول اول جسد آن را سوزانده و بقایای اعضای سوخته شده را پنهان کرده و متواری شدند.

 با شکایت خانواده مقتولین از ربوده شدن فرزندشان و پیگیری شبانه روزی دستگاه قضایی ظرف مدت 6 ماه  قاتلین سنگدل به نامهای (پ، گ) و (م، ب) دستگیر و به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند.

پس از طی شدن مراحل قانونی و با حکم دادگاه کیفری استان و تایید  شعبه 17 دیوان عالی کشور و تنفیذ آن توسط رئیس قوه قضائیه قاتلین سنگدل به سزای خود رسیده و به دار مجازات آویخته شدند.

رهایی قاتل از قصاص در بستک
با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان بستک قاتل جوان 33 ساله از قصاص رهایی یافت.

با تلاش شورای حل اختلاف کمشک شهرستان بستک خانواده مقتول که دارای همسر و 2 فرزند بود و فرزندان وی در زمان وقوع قتل 2ساله و7ساله بودند با رضایت خانواده آنها قاتل پس از 13سال حبس آزاد شد.

براساس این پرونده قاتل (ی.آ) که اکنون 32سال دارد در سال 1379 یک جوان 33ساله را با انگیزه شخصی به قتل رساند و در فاصله کوتاهی دستگیر شد.

با دستور قضایی و تحقیقات پلیس طبق اعترافات قاتل مشخص شد که با انگیزه شخصی با ضرب چاقو وی را به قتل رسانده وبه رغم نوع جرم ارتکابی با محوریت دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف شهرستان بستک و با همکاری احدی از خیرین و معتمد منطقه و منصور عباسی، طی مراسمی خانواده  مقتول  گذشت خود را اعلام داشت.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان، جباری نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن و مسئولان اداری و مردم این شهرستان برگزار شد، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: عفو بخشش، عداوت و کینه در میان مسلمانان را از بین می برد و بخشش خود موجب اتحاد و یگانگی در بین مسلمانان می شود و گذشت در چنین پرونده هایی نشان دهنده روحیه صلح وسازش در میان مردم است و هرچه ما در راستای تقویت شوراهای حل اختلاف تلاش کنیم موجبات حل و فصل  بسیاری از پرونده های پیچیده در سطح استان را از طریق صلح و سازش  صورت داده ایم.

حجت الاسلام اکبری هدف از برگزاری این همایش را ایجاد فرهنگ عفو و بخشش در بین مردم و تشکر از خانواده مقتول رجبی که از قصاص و حق خود گذشته بودند انجام شد.

وی در پایان ضمن ابراز رضایت از فعالیت شورا های حل اختلاف افزود آمار ها نشان از این دارد که بیش از 50درصد از ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان از طریق شوراهای حل اختلاف رسیدگی و موجبات صلح و سازش در آنها فراهم  می شود و این آخرین پرونده قتل در شهرستان  بستک بوده و دیگر هیچ پرونده قتلی در بستک وجود ندارد.

اخبار حوادث - مهر

 


ویدیو مرتبط :
555 نفر از زندانیان در سال گذشته از قصاص رهایی یافتند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری پسر 16 ساله با صاحب ساندویچی با قتل پایان یافت/ قاتل در انتظار نظر كمیسیون پزشكی برای رهایی از قصاص



حكم نهایی پسر 16 ساله ای كه در یك درگیری صاحب ساندویچی را به قتل رسانده بود، پس از نظر كمیسیون پزشكی صادر خواهد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، 24 خرداد سال 92 ماموران پلیس در جریان وقوع یك درگیری مرگبار در خیابان خوش قرار گرفتند که بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تجسس در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران در محل حادثه كه در یك ساندویچی بود، مشخص شد پسر نوجوانی با شیشه نوشابه صاحب ساندویچی را به قتل رسانده است که بلافاصله متهم دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

این پسر 16 ساله در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود گفت: وقتی برای خوردن ساندویچ به این مغازه رفتم، صاحب ساندویچی با من شوخی بدی كرد. من هم به شدت عصبی شدم و با او درگیر شدم. این مرد مرا از مغازه اش به بیرون پرت كرد و مرا بیشتر عصبی كرد. برای همین با شیشه نوشابه شكسته به سراغش رفتم و ضربه ای به گردنش زدم.

با اعتراف این پسر، وی صحنه قتل را بازسازی كرد و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد.

این پسر در این شعبه محاكمه شد و در پایان به قصاص محكوم شد.

حكم در شعبه 24 دیوان عالی كشور نیز تایید شد و به مرحله اجرا رسیده بود كه خبر رسید از آنجا كه متهم زمان وقوع قتل زیر 18 سال سن داشته ممكن است شامل اعمال ماده 91 قانون مجازات اسلامی شود.

بنابراین پرونده بار دیگر به شعبه دوم دادگاه كیفری ارسال شد و متهم 18 ساله باز هم محاكمه شد.

در پایان هیات قضایی وارد شور شدند و این پسر را به كمیسیون پزشكی فرستادند تا مشخص شود در زمان وقوع قتل بر عمل كشنده خویش آگاهی داشته است یا خیر و یا ماهیت جرم انجام‌شده یا حرمت آن را درک كرده است یا نه. تا در آن صورت حكم نهایی صادر شود.


 اخبار  حوادث  - باشگاه خبرنگاران