اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهایی قاتل زن جوان از چوبه دار


زنی میانسال شامگاه یکی از روزهای اواخر تابستان سال 89 با مشاهده جوانی که سراسیمه از واحدی مسکونی واقع در ساختمانی در شهرک راه‌آهن خارج می‌شد، علت حضورش را در ساختمان جویا شد اما این جوان با واردکردن مشت به‌صورت زن میانسال، از محل گریخت.

روزنامه شرق: پسری جوان که با انگیزه تهیه هزینه موادمخدر دست به قتل زده‌ است با رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات یافت و در جایگاه حاضر شد تا به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

زنی میانسال شامگاه یکی از روزهای اواخر تابستان سال 89 با مشاهده جوانی که سراسیمه از واحدی مسکونی واقع در ساختمانی در شهرک راه‌آهن خارج می‌شد، علت حضورش را در ساختمان جویا شد اما این جوان با واردکردن مشت به‌صورت زن میانسال، از محل گریخت. این زن که برای جویاشدن حال همسایه‌اش به‌نام مینا به خانه او رفته ‌بود جسد غرق خون مینا و دختر کوچکش را پیدا کرد و بلافاصله ماموران اورژانس و فوریت‌های پلیسی را در جریان قرار داد.

 این زن همچنین قتل را به همسر مینا اطلاع داد و از او خواست هرچه زودتر خودش را به خانه برساند. وقتی تکنیسین‌های اورژانس در محل حاضر شدند مرگ مینا را تایید کردند اما دختر کوچکش روژین هنوز زنده ‌بود بنابراین بلافاصله دخترک به بیمارستان انتقال یافت و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. همزمان ماموران از همسر مینا بازجویی کردند. او گفت: خانه را برای اجاره به بنگاه سپرده بودیم. همسرم تماس گرفت و گفت شاگرد بنگاه آمده و قرار است مشتری بیاورد. در حال صحبت بودیم که تلفن قطع شد. بعد هرچه تماس گرفتم، همسرم جواب تلفن را نداد. خودم را فوری به خانه رساندم که دیدم این حادثه رخ داده است.

با توجه به اظهارات همسر مقتول، بررسی‌های میدانی برای به‌‌دست‌آوردن سرنخی از عامل یا عاملان جنایت آغاز شد که در جریان تحقیقات، ماموران متوجه شدند یک جفت کفش در راهرو وجود دارد و متعلق به هیچ‌کدام از اهالی ساختمان نیست.  از سوی دیگر، بازپرس جنایی دستور تحقیق از کارکنان بنگاهی را که خانه برای اجاره به آن سپرده شده بود، صادر کرد.

در جریان تحقیق از کارکنان بنگاه، مشخص شد که یکی از آنها به نام رامین 20ساله ساعاتی قبل از بنگاه خارج شده و دیگر بازنگشته است. به‌دنبال تقویت ظن ماموران نسبت به این شخص، تلاش‌ها برای بازداشت وی آغاز شد و نهایتا چند ساعت بعد، ماموران موفق شدند رامین را دستگیر کنند.  این متهم در بازجویی‌های ابتدایی ارتکاب هرگونه جنایت را انکار کرد و گفت: من به آن خانه رفتم اما وقتی وارد شدم دیدم جسد زن جوان وسط اتاق افتاده است. به همین دلیل ترسیدم و فرار کردم. ضربه‌ای هم که به‌صورت زن همسایه زدم به‌دلیل ترس بود.

از شدت وحشت نتوانستم کفش‌هایم را پا کنم و سریع فرار کردم.  با توجه به اینکه اظهارات متهم نادرست به نظر می‌رسید، برای وی قرار بازداشت موقت صادر و تحقیقات ادامه یافت تا اینکه دختر خردسال مقتول پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد و در حضور بازپرس جنایی گفت اگر قاتل مادرش را ببیند او را می‌شناسد. روژین رامین را از میان چند متهم شناسایی کرد و گفت او بود که مادرش را کشت.  پس از این ماجرا، رامین نیز لب به اعتراف گشود و از راز این جنایت هولناک پرده برداشت. او گفت: به قصد سرقت داخل خانه رفتم و به آن زن گفتم که چند دقیقه دیگر مشتری می‌آید. او داخل اتاق رفت تا با همسرش تماس بگیرد.

 بلافاصله من هم داخل اتاق رفتم و درحالی که داشت با تلفن صحبت می‌کرد، دهانش را گرفتم و ضربه‌ای با چاقو به بدنش وارد کردم. وقتی تلفن از دستش افتاد، آن را قطع کردم و از او خواستم جای پول و طلاجات را بگوید. هرقدر مقاومت می‌کرد ضربات بیشتری می‌زدم. تا اینکه در نهایت جان باخت و من توانستم از جاهایی که گفته بود، 500هزارتومان بردارم.    رامین ادامه داد: بعد از این حادثه به قصد کشتن دختر خردسال زیر گلویش را بریدم و از خانه فرار کردم.  این متهم همچنین مدعی شد که پول‌ها را به‌منظور خرید هدیه برای دختر مورد علاقه‌اش نیاز داشت.

 با صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده و با توجه به اقاریر متهم رای بر قصاص صادر شد. بعد از چندسال رامین موفق شد رضایت اولیای‌دم را جلب کند روز گذشته متهم به‌دلیل جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت. در جلسه دادگاه بعد از اینکه نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و اظهارات خود را مطرح کرد به دستور قاضی اصغرزاده - رییس دادگاه - متهم به دفاع از خودش پرداخت. او اتهامش را قبول کرد و گفت: زمانی که دست به این جنایت زدم جوان معتادی بودم که برای تامین هزینه‌های مواد مشکل داشتم از پدرم خواستم به من پول بدهد مقاومت کرد و گفت این کار را نمی‌کند با هم درگیر شدیم.

من هم برای اینکه بتوانم هزینه‌های مواد را تامین کنم دست به این کار زدم.  متهم درباره دوران زندان گفت: قبل از اینکه بازداشت شوم با دختری جوان نامزد کردم او را خیلی دوست داشتم و نمی‌خواستم از دستش بدهم به همین خاطر در زندان مواد را ترک کردم و بعد با هم ازدواج کردیم درخواست می‌کنم به‌خاطر همسر جوانی که دارم من را ببخشید، می‌خواهم سالم زندگی کنم و از این به بعد دست به کار خلاف نمی‌زنم.  بعد از پایان جلسه رسیدگی، هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهایی زن جوان از چوبه دار در آستانه سال نو پس از 12 سال زندان




اخبار حوادث - رهایی زن جوان از چوبه دار در آستانه سال نو پس از 12 سال زندان

 این زن 41 ساله مهابادی که جوانی خود را پشت میله‌های زندان سپره کرده بود و حتی یک از فرزندانش را نیز در زندان به دنیا آورده بود در آستانه سال جدید با رضایت اولیای دم به آغوش خانواده اش بازگشت.

با تلاش و پشتکار شهروندان نیکوکار یک زن که محکوم به قصاص بود پس از 12 سال به آغوش خانواده اش بازگردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حدود 12 سال پیش یک زن مهابادی با 2 فرزند مرتکب قتل عمد شد و پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مقام قضایی ارجاء گردید.
 
پس از چندین جلسه رسیدگی به پرونده، این زن به قتل عمد متهم شد و به لحاظ عدم پرداخت تفاضل دیه به زندان افتاد و به انتظار چوبه دار نشست.
 
این زن 41 ساله مهابادی که جوانی خود را پشت میله‌های زندان سپره کرده بود و حتی یک از فرزندانش را نیز در زندان به دنیا آورده بود در آستانه سال جدید با رضایت اولیای دم به آغوش خانواده اش بازگشت.
 
رییس دادگستری صمد حضرتی از اهتمام و تلاش نیکوکاران و خیرین این شهرستان در انجام این عمل انسان دوستانه اظهار کرد: مردم خیر مهاباد با جمع آوری 150 میلیون تومان به عنوان دیه و پرداخت آن به اولیای دم رضایت آنان را برای آزادی این زن از زندان فراهم ساختند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران