اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رهایی دانش‌آموز پسر از اسارتگاه تاریک



اخبار ,اخبار حوادث ,گروگانگیری

 

اخبار حوادث - گروگانگیران رؤیای ثروت 200 میلیونی داشتند

رهایی دانش‌آموز پسر از اسارتگاه تاریک

پسربچه دانش‌آموزی که در مسیر بازگشت از مدرسه ربوده شده و با غل و زنجیر در اتاقک تاریکی زندانی شده بود از سوی پلیس آمل در کمتر از یک روز آزاد شد. پلیس توانست عاملان گروگانگیری 200 میلیون تومانی را ردیابی و پسر 13 ساله را از اسارتگاه نجات دهد.

اقدامات پلیس برای به‌دست آوردن ردی از این گروگانگیران از عصر روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه 93 با دریافت گزارشی از ربوده شدن یک دانش آموز 13 ساله در دستور کار قرار گرفت. بنا بر این گزارش، عصر روز دوشنبه مرد جوانی در حالی‌که هراسان و مضطرب نشان می‌داد با مراجعه به پلیس آمل، مأموران را در جریان ربوده شدن پسر خود قرار داد.

 

وی در این باره به پلیس گفت: پسرم سید رضا ظهر باید از مدرسه به خانه می آمد اما دیر کرد، ابتدا تصور کردیم ممکن است با دوستانش باشد اما وقتی در تماس با آنها فهمیدیم از مدرسه خارج شده و به سمت خانه‌مان حرکت کرده است، نگران شدیم. به خانه دوستان و آشنایان زنگ زدیم اما کسی از وی خبری نداشت تا این‌که مرد ناشناسی با تلفن همراه من تماس گرفت و با ادعای این‌که پسرمان را گروگان گرفته خواست در ازای آزادی‌اش 200 میلیون تومان به او بپردازیم.

 

وی ادامه داد: گروگانگیر وقتی با التماس‌های ما مبنی بر این‌که با پسرمان کاری نداشته باشد روبه‌رو شد با فریاد خواسته خود را تکرار کرده و گفت  تنها تا عصر چهارشنبه برای تهیه این پول فرصت داریم.

 

با توجه به این ادعاها و نشانی‌هایی که پدر پسربچه از مشخصات رضا در اختیار مأموران قرار داده بود، به دستور رئیس پلیس آمل چندین تیم از کارآگاهان آمل وارد عمل شدند و با بررسی مسیر مدرسه و خانه این دانش‌آموز سرنخی به‌دست آمد که پلیس را به مخفیگاه یکی از ربایندگان می‌رساند.

 

مأموران با به‌دست آوردن اطلاعاتی از محل پنهان شدن گروگانگیر در روستای «آهنگر کلای دابو» که محل زندگی خانواده رضا نیز است آنجا را به محاصره درآورده و در حالی‌که کودک‌ربا قصد تغییر مکان داشت وی را غافلگیر کرده و به دام انداختند.

 

مرد گروگانگیر که وی نیز رضا نام دارد و 36 ساله است  در جریان بازجویی‌های فنی پلیس ابتدا با ابراز بی‌اطلاعی از سرنوشت کودک دانش‌آموز سعی کرد خود را بی‌گناه جلوه دهد اما وقتی پی برد راز اقدام خلافکارانه‌اش فاش شده است ‌لب به اعتراف گشوده و جزئیات ماجرای ربودن پسر بچه را با همدستی یکی از دوستانش فاش کرد.

 

وی در این باره به مأموران گفت:از دو هفته پیش مسیر رفت و آمد این پسر بچه را تحت کنترل قرار داده بودیم. روز کودک‌ربایی ساعت 5/1 ظهر بود که با همدستی دوستم «حسن» در حالی‌که سوار بر خودروی نیسان‌مان بودیم بر سر راه وی قرار گرفتیم. خیابان خلوت بود، کلاه سیاه رنگی را که از قبل تهیه کرده بودیم روی سر و صورتمان کشیدیم  و به سرعت پسر بچه را بلند کرده و پشت نیسان انداختیم. من در حالی‌که با کاردی او را تهدید می‌کردم خواستم هیچ سر و صدایی نکند. دوستم نیز رانندگی می‌کرد.

 

پسر بچه را به کارگاه بلوک زنی که در شهر فریدونکنار داشتیم برده و داخل یک اتاقک زندانی کردیم. دقایقی بعد حسن با خانواده وی تماس گرفته و درخواست پول را برای آزادی پسربچه مطرح کرد.

 

با توجه به این اطلاعات در حالی‌که 24 ساعت از ماجرای گروگانگیری دانش آموز 13 ساله می‌گذشت، مأموران به سرعت به سمت محل نگهداری رضا در روستای «بنه کنار» فریدونکنار رفته و آنجا را به محاصره خود درآوردند.

 

حسن دومین گروگانگیر وقتی از حضور پلیس در مخفیگاه خود باخبر شد پا به فرار گذاشت تا این‌که مأموران با شلیک 5 گلوله او را زمینگیر کرده و به دام انداختند.

 

در بازرسی از مخفیگاه گروگانگیر، مأموران وقتی وارد اتاقکی که کودک دانش‌آموز در آنجا زندانی شده بود رفتند، ‌با چهره وحشت زده رضا در حالی روبه‌رو شدند که با غل و زنجیر دست و پایش بسته شده و در تاریکی نگهداری می‌شد.

 

به دستور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب آمل، دو گروگانگیر تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفته‌اند.

اخبار حوادث - روزنامه ایران 

 


ویدیو مرتبط :
برخورد جالب پسر اسیر ایرانی با زن بدحجاب در اسارتگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر دانش‌آموز به اتهام قتل تازه داماد اعدام می شود؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پسر دانش‌آموز به اتهام قتل تازه داماد اعدام می شود؟  

پسر دانش آموز که متهم به قتل جوان تازه‌داماد است، صبح دیروز برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.

محمد هفده ساله متهم است دو سال پیش در یک نزاع شبانه مرد جوانی به نام علی اکبر را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده است. او پیش از این در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه و به پرداخت دیه محکوم شده بود که قضات شعبه 27 دیوان عالی کشور حکم را نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارسال کردند. صبح دیروز بار دیگر جلسه محاکمه متهم به ریاست قاضی اصغر عبداللهی در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

 

ابتدا شاهمرادی، نماینده دادستان تهران با خواندن کیفرخواست گفت: محمد که متولد شهریور 1374 است، متهم به شرب خمر و قتل مرحوم علی اکبر در خرداد سال 89 است. با توجه به اعترافات متهم،‌ گزارش پزشکی قانونی و دیگر شواهد موجود در پرونده اتهامی وی، تقاضای مجازات قانونی او را دارم. در ادامه، اولیای دم مقتول نیز برای قاتل پسرشان تقاضای قصاص کردند. پدر مقتول گفت: پسرم 45 روز قبل از عروسی‌اش، به دست متهم به قتل رسید و برای او تقاضای اشد مجازات را دارم.

 

سپس قاضی عبداللهی با تفهیم اتهام به محمد، از او خواست به دفاع از خود بپردازد. او نیز با قبول اتهامش گفت: شب حادثه همراه پسرخاله‌هایم در زیرزمین خانه مشروبات الکلی مصرف کرده و به پارک رفتیم. در آ‌نجا مقتول به خندیدن ما اعتراض کرد و پس از مشاجره، مرا روی شمشادها انداخت. سریع به خانه رفتم که پسردایی‌ام گفت آنها برادرم را گرفته‌اند. از آشپزخانه چند کارد میوه خوری برداشته و به محل درگیری بازگشتم. در آنجا مقتول دوباره مرا روی شمشادها انداخت و من برای دفاع از خود با چاقو به او حمله کردم.

 

قاضی پرسید: بعد از درگیری کجا رفتی؟

متهم پاسخ داد: گوشی‌ام را خاموش کردم و تا صبح در شهر پرسه ‌زدم و صبح همراه ناپدری‌ام به کلانتری رفته و خودم را معرفی کردم.

 

سپس قاضی از متهم پرسید با توجه به آثار جراحت قدیمی روی بدنت، عامل این جراحات کیست؟

متهم گفت‌ پدرم همیشه مرا شکنجه می‌کرد و این آثار درگیری مربوط به آن زمان است.

 

در ادامه وکیل متهم نیز در دفاع از او گفت: هشت روز از تاریخ بلوغ موکلم گذشته بود که این جنایت رخ داد. اگر او 8 روز زودتر مرتکب این قتل شده بود، هیچ‌گاه با مجازات قصاص روبه‌رو نمی‌شد. مگر در این هشت روز چه اتفاقی افتاده و موکلم به چه بلوغی رسیده است که باید قصاص شود؟

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند./روزنامه جام جم