اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رمضان وقت عبادت است نه عیاشی!


رئیس کمیسیون ویژه نظارت، امربه‌معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد گفت: اصل طرح اذان تا اذان سینماها با آموزه‌های اسلامی مغایرت دارد و ما باید در این ماه عزیز بیش‌ازپیش به مساجد سوق دهیم.

وب‌سایت کافه سینما: رئیس کمیسیون ویژه نظارت، امربه‌معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد گفت: اصل طرح اذان تا اذان سینماها با آموزه‌های اسلامی مغایرت دارد و ما باید در این ماه عزیز بیش‌ازپیش به مساجد سوق دهیم.

علی‌اصغر لطفی در گفت‌‌و‌گو با «مشهد پیام»، پیرامون طرح «اذان تا اذان» اکران فیلم‌های سینمایی اظهار داشت: شب‌های ماه رمضان باید به عبادت و اطاعت از خدا بگذرد نه به تفریح و عیاشی.

رمضان وقت عبادت است نه عیاشی!

لطفی بیان کرد: نظام اسلامی ایران تابع آموزه‌های اسلامی است و طبق این آموزه‌ها از ماه رمضان به‌عنوان فرصتی جهت خودسازی و طلب آمرزش نام‌برده شده است و مسلمانان باید نهایت بهره معنوی را از این ماه عزیز ببرند.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت، امربه‌معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد در ادامه افزود: اصل طرح اذان تا اذان سینماها با آموزه‌های اسلامی مغایرت دارد و ما باید با پررنگ کردن نقش فرهنگی و عبادی مساجد مردم را در این ماه عزیز بیش‌ازپیش به مساجد سوق دهیم.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی همچون اجرا جنگ‌های شادی در پارک‌ها و اکران فیلم از افطار تا سحر مردم را از معنویت این ماه جدا می‌کند و به‌سوی اسلام سعودی سوق می‌دهد زیرا همان‌گونه که خود شاهد بودم مردم در عربستان سعودی از افطار تا سحر تنها به عیاشی و خوش‌گذرانی می‌پرداختند و درواقع آموزه‌های اسلامی به‌کل نادیده گرفته می‌شود.

لطفی در پایان با اشاره به‌جای نداشتن اقداماتی همچون طرح اذان تا اذان سینماها در مشهد گفت: امیدوارم مردم مسلمان با توجه بیشتر به اصل و فلسفه ماه رمضان، حداکثر فیض معنوی را از این ماه عزیز ببرند.


ویدیو مرتبط :
رمضان کریم ماه عبادت است نه استراحت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

9 راه ورزش کردن برای زمانی که وقت ندارید!



 

 

ورزش کردن

 

فکر می کنید که وقت ورزش کردن را ندارید ؟ این استراتژیها به شما کمک خواهند کرد که با فعالیت هایی طی فقط چند دقیقه در روز اندامی متناسب پیدا کنید .

همه ی ما می دانیم که ورزش کردن می تواند به سلامت و کاهش وزن ما کمک کند . با این حال طبق نظر جراحان عمومی امریکا 25٪ از بزرگسالان اصلا ورزش نمی کنند . شاید بگویید " کار از سر و رویمان بالا می رود .
کی وقت ورزش کردن دارد ؟ مدرسه - خانواده - چه و چه ......." اما ورزش ارزش این را دارد که برایش وقت بگذارید .چون ورزش به صورت مرتب می تواند استرس روزمره شما را از بین ببرد و روحیه اتان را تقویت کند . در عین حال خطر ابتلاء به دیابت - فشارخون بالا و بیماری قلبی نیز در شما پایین می آید . تصمیم بگیرید که حداقل روزی 30 دقیقه فعالیت داشته باشید اما بهتر است کم کم شروع کنید . فعالیتهایی را بیابید که از آن لذت می برید. شما فقط به چند دقیقه در روز نیاز دارید تا به فواید سلامتی دست پیدا کنید . قبل از شروع یا افزایش سطح فعالیت ابتدا با پزشک خود در میان بگذارید .


نکته هایی در مورد رسیدن به تناسب اندام

 


یک کم زودتر از خواب بلند شوید :


ساعت زنگ بیداری خود را فقط 5 دقیقه زودتر کوک کنید . قبل از اینکه دوش بگیرید حرکات کششی و پرشی را انجام دهید یا یک سی دی ورزشی کوتاه بگذارید و با آن همراهی کنید .

یک رفیق و همراه برای خود پیدا کنید و فعالیت هایتان را با هم انجام دهید : ورزش کردن همراه با یک دوست بسیار جذاب تر از تنها کار کردن است و می تواند انگیزه ی خوبی برای شما باشد . از یکی از همکارانتان خواهش کنید که موقع ناهار با شما به پیاده روی بیاید یا شاید یکی از همسایه ها این کار را بکند .

 


قبل از ترک محل کارتان لباس ورزشی بپوشید :


با این کار به محض رسیدن به خانه آمادگی یک پیاده روی کوتاه را دارید .

 


فعالیت های تناسب اندام خود را با یک برنامه پیش ببرید :


اگر ورزش کردن را مانند دیگر برنامه ها و قرارهای خود وارد تقویم کنید بیشتر به انجام آن علاقه پیدا می کنید .

 

 

موفقیت خود را به رسمیت بشناسید و از خود قدردانی کنید :


تمام ساعتهایی که برای حفظ سلامتی اتان به فعالیت بیشتر پرداخته اید را یک جا ثبت کنید . مثلا به جای اینکه ازآسانسور استفاده کنید از پله ها رفت و آمد کرده اید . پس از هفته ی اول یک جفت کتانی جدید به خودتان جایزه بدهید یا یک قمقمه آب نو بخرید .

 

ورزش


یک باشگاه خانگی درست کنید :

 

اگر همیشه لوازم ورزشی در دسترس داشته باشید راحت می توانید 5 دقیقه از آن استفاده کنید . یک طناب یا یک توپ محکم جای زیادی از اتاق را اشغال نمی کند .

 

 

زمانیکه تلویزیون تماشا می کنید تحرک داشته باشید :


بیکار یک جا ننشینید یا بدتر از آن موقع پخش پیامهای بازرگانی چیپس و پفک نخورید . به صورت درجا بشینید و بلند شوید یا تکان تکان بخورید .

 

با کودکان خود بازی کنید :


وقتی فرزندانتان بیرون بازی می کنند فقط آنها را تماشا نکنید . در شادی آنها نیز شرکت کنید . گرگم به هوا - لی لی یا با هم توپ پرتاب کنید . اگر کودک شما به بازی کامپیوتری علاقه دارد به فکر این باشید که تغییری در آن ایجاذ کنید . همه ی اعضاء خانواده با به کارگیری داورانی مخصوص برای رقابت در بوکس - گلف و بولینگ فعالیت کنند .

 


هنگام کار ورزش کنید :


سطح فعالیت های خود را با چرخش گردن و بالا بردن دست ها افزایش دهید ( دستها را به سمت بیرون از هر دو طرف فشار دهید و سپس به سمت سقف بالا ببرید ) یا چند بار به لبه ی میز فشار دهید و خود را بالا بکشید .

 


فعالیت خود را بیشتر کنید :


پس از یک دوره کوتاه فعالیت در طول روز به این فکر کنید که چه موقع هایی می توانید هر کدام از این فعالیت ها را چند دقیقه ای بیشتر کنید . کلید موفقیت این است که کم کم شروع کنید و به تدریج آن را بالا ببرید . حتی اگرروز پرکاری داشته اید سعی کنید وقتی را برای فعالیت های زیبایی اندام خود در نظر بگیرید . ورزشهای منظم در واقع سطح انرژی شما را تقویت می کنند . ورزش درکنار محدود کردن کالری برای کاهش وزن و حفظ وزن سلامتی بسیار حائز اهمیت است . دفعه ی بعد که به دنبال بهانه ای برای رها کردن ورزش می گردید فواید آن را به خاطر بیاورید . اینطوری به خودتان کمک می کنید تا روحیه ی بهتری داشته باشید - زیباتر به نظر برسید و به طول عمرتان افزوده شود . چه کسی است که این را نخواهد ؟