اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ركورد 100 متر المپیک شكسته شد


ركورددار دوهای سرعت جهان و المپیك بار دیگر عنوان سریعترین مرد جهان را به دست آورد.

خبرگزاری ایسنا: ركورددار دوهای سرعت جهان و المپیك بار دیگر عنوان سریعترین مرد جهان را به دست آورد.

یوسین بولت كه ركورد‌های دوی 100 متر و 200 متر جهان را در اختیار دارد، در فینال المپیك لندن با ثبت زمان 9.64 ثانیه زودتر از سایر دوندگان از خط پایان عبور كرد و به مدال طلا رسید و ركورد المپیك را نیز بهبود بخشید.



در فینال سه دونده جامائیكایی و سه دونده‌ی آمریكایی حضور داشتند. كشورهای ترینیداد و توباگو و هنلد نیز یك نماینده در فینال رقابت‌ها داشتند.

در پایان رقابت‌های 100 متر یوسین بولت و یوهان بلیك از جاماییكا و جاستین گاتلین از آمریكا، صاحب مدالهای طلا،‌نقره و برنز شدند.    


ویدیو مرتبط :
دوی 4 در 100 متر المپیک لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاسمی به نیمه نهایی 100 متر المپیک نرسید


رضا قاسمی با وجود عملكرد مناسب، نتوانست به نیمه نهایی دوی 100 متر مردان المپیك برسد.

خبرگزاری ایسنا: رضا قاسمی با وجود عملكرد مناسب، نتوانست به نیمه نهایی دوی 100 متر مردان المپیك برسد.

در مرحله مقدماتی رقابت‌های دوی 100 متر مردان، رضا قاسمی نماینده ایران با ثبت ركورد 10 ثانیه و 31 صدم ثانیه در گروه خود در جایگاه چهارم قرار گرفت و از راهیابی به نیمه نهایی بازماند.

 در این گروه ورزشكارانی از گرانادا، كنگو، بریتانیا، نیجریه، هلند، جامائیكا و باربادوس حضور داشتند. نكته جالب توجه این گروه، حضور آسافا پاول دونده سرشناس جامائیكایی بود كه توانست زودتر از سایرین از خط پایان عبور كند. پس از او، نمایندگان بریتانیا و هلند به ترتیب دوم و سوم شدند.

 بهترین ركورد ثبت‌شده قاسمی، 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه است.