اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ركورد 10افتخارجهانی برای جدایی نادر ازسیمین


فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی طی دو هفته ی گذشته ۱۰ افتخار بین المللی را نصیب سینمای ایران کرد.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی طی دو هفته ی گذشته ۱۰ افتخار بین المللی را نصیب سینمای ایران کرد.

در حالی که اصغر فرهادی این روز ها برای انجام تحقیقات و مقدمات نگارش فیلم جدیدش در پاریس به سر می برد، «جدایی نادر از سیمین» که به عنوان نماینده ی سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۱ معرفی شده، در ادامه ی حضورهای جهانی اش در جشنواره ها و مجامع بین المللی، طاووس نقره ای جشنواره ی بین المللی فیلم هند را دریافت کرد.

چهل و دومین جشنواره ی بین المللی فیلم هند، شنبه، ۱۲ آذرماه، در شهر «گوا» به کار خود پایان داد و اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه ی بهترین کارگردانی این جشنواره را دریافت کرد.

در همان روز خبر رسید که چهاردهمین مراسم اهدای جوایز فیلم مستقل بریتانیا، «جدایی نادر از سیمین» را به عنوان بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۱ برگزیده است.

سومین جایزه روز ۱۲ آذرماه برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» در لهستان به محمود کلاری رسید. محمود کلاری فیلمبردار این فیلم، جایزه ی قورباغه ی نقره ای بهترین فیلمبرداری را در رقابت با آثاری چون «درخت زندگی» ترنس مالیک، از جشنواره «کمریمیج»، معتبرترین جشنواره ی تخصصی فیلمبرداری جهان، دریافت کرد.

علاوه بر منتقدان بریتانیایی، «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۱ از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک نیز انتخاب شده است.



ویدیو مرتبط :
چه دیالوگی!!! - جدایی نادر ازسیمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس:جدایی نادر ازسیمین تخیلی بود!


جدایی نادر از سیمین بیشتر تخیل ذهن فیلمنامه‌نویس بود و با واقعیت منطبق نبود.

مطهری در پاسخ به سوال یکی از کاربران سایت الف در مورد فیلم جدایی نادر از سیمین گفت:جدایی نادر از سیمین بیشتر تخیل ذهن فیلمنامه‌نویس بود و با واقعیت منطبق نبود.

مطهری گفت: باید موضوعاتی سوژه فیلم سینمایی واقع شوند که به تعبیر فلاسفه اکثری‌ّ الوقوع باشند، نه موارد نادر، تا این که در جامعه اثرگذار باشند.

اگر در جامعه‌ای دروغ‌ بر راستی غلبه داشته باشد اساسا آن جامعه باقی نمی‌ماند و منهدم می‌شود.

 دروغ نیروی خود را از راستی می‌گیرد، یعنی چون اکثر افراد جامعه راست می‌گویند، دروغ دروغگو باور می‌شود و الاّ اگر همه دروغ می‌گفتند هیچ کس دروغ دیگری را باور نمی‌کرد.

منبع: خبرآنلاین