اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«رقص کچاک» در خاور دور+عکس



یکی از سنتهای آیینی مورد توجه گردشگران:
«رقص کچاک» در خاور دور+عکس

سنتهای آیینی مردمان خاور دور از آنجا که آمیخته به نوعی معناگرایی است برای بسیاری از توریستها و گردشگران جالب به نظر می رسد.

به گزارش شبکه ایران سنتهای آیینی مردمان خاور دور از آنجا که آمیخته به نوعی معناگرایی است برای بسیاری از توریستها و گردشگران جالب به نظر می رسد. همایون ذرقانی در ماهنامه «سفر» بخشی از سفرنامه خود به اندونزی، بالی و سورابایا را به تشریح آیینی به نام «رقص کچاک» اختصاص داده و در توصیف این نوع رقص آیینی نوشته است:


«...رقصندگان مرد نیمه برهنه بدون این که ابزار موسیقی داشته باشند و تنها با زبان های خود انواع نت های موزون را در یک هماهنگی گروهی می نوازند. فلسفه این رقص همان موضوع خیر و شر در داستان های اساطیری است که در اغلب فرهنگ ها حکایت می شود.

 

شیطان در چهره انسان ظاهر می شود و دختر پادشاه را اغوا می کند و می رباید. مجموعه تدابیر ویژه ای که برای رهاسازی دختر اندیشیده می شود تا شر را با ابزار خود شیطان که همان حیله است از او دور کنند در این رقص به نمایش درمی آید. هنگامی که رقصندگان مرد وارد صحنه می شوند، فضای هیجان انگیزی ایجاد می کنند که برای مخاطبان تازگی دارد...»

عکس ازرقص کچاک دراندونزی,رقص کچاک

شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
تجزیه منطقه و خاور میانه بزرگ‬‎ یا خاور میانه جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«رقص کچاک» در خاور دور +عکس


سنتهای آیینی مردمان خاور دور از آنجا که آمیخته به نوعی معناگرایی است برای بسیاری از توریستها و گردشگران جالب به نظر می رسد.

شبکه ایران: سنتهای آیینی مردمان خاور دور از آنجا که آمیخته به نوعی معناگرایی است برای بسیاری از توریستها و گردشگران جالب به نظر می رسد.

سنتهای آیینی مردمان خاور دور از آنجا که آمیخته به نوعی معناگرایی است برای بسیاری از توریستها و گردشگران جالب به نظر می رسد. همایون ذرقانی در ماهنامه «سفر» بخشی از سفرنامه خود به اندونزی، بالی و سورابایا را به تشریح آیینی به نام «رقص کچاک» اختصاص داده و در توصیف این نوع رقص آیینی نوشته است:

«...رقصندگان مرد نیمه برهنه بدون این که ابزار موسیقی داشته باشند و تنها با زبان های خود انواع نت های موزون را در یک هماهنگی گروهی می نوازند. فلسفه این رقص همان موضوع خیر و شر در داستان های اساطیری است که در اغلب فرهنگ ها حکایت می شود. شیطان در چهره انسان ظاهر می شود و دختر پادشاه را اغوا می کند و می رباید. مجموعه تدابیر ویژه ای که برای رهاسازی دختر اندیشیده می شود تا شر را با ابزار خود شیطان که همان حیله است از او دور کنند در این رقص به نمایش درمی آید. هنگامی که رقصندگان مرد وارد صحنه می شوند، فضای هیجان انگیزی ایجاد می کنند که برای مخاطبان تازگی دارد...»