اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رقص جنین در شکم مادر + تصاویر



در این گزارش شما تصاویر جنینی را می‌بیند که با سونوگرافی 4 بُعدی گرفته شده‌است این تصاویر نشان می دهد که جنین در حال رقصیدن است.

این تصاویر حداقل 6 میلیون بیننده داشته و از این جهت که موجودی کوچک در حال رقصیدن در شکم مادرش است جذابیت زیادی داشته‌است.

این تصاویر در سایتی در اکراین گذاشته شده بود که در آن سایت پزشکان و پرستاران اجازه دارند فیلم‌ها، تصاویر و مطالب جالب، سرگرم‌کننده و عجیبِ مرتبط به شغلش‌شان را به اشتراک گذارند.

مادران معمولا برای چک کردن وضعیت فرزند خود سونوگرافی انجام می‌دهند، این در حالی که مردم با سونوگرافی 3 بعدی راحت‌ترند، این نوع سونوگرافی تنها تصاویر را نشان می‌دهد. اما با سونوگرافی 4 بعدی به راحتی می‌توان فیلم هم گرفت.

در این تصاویر می‌بینیم که جنین در موقعیت‌های مختلف قرار ‌گرفته و اعضای بدن را حرکت می‌دهد و قبل از چیزی که شبیه خمیازه کشیدن است، به رحم ضربه می‌زند.

 

رقص جنین در شکم مادر

رقص جنین در شکم مادر

رقص جنین در شکم مادر

رقص جنین در شکم مادر

 

پزشکان پس از دیدن تصاویر چنین اظهار نظر کرده‌اند: حرکات جنین خیلی جالب هستند، اما اینکه اینقدر حرکت می‌کند کمی ترسناک است.


ویدیو مرتبط :
تصاویر سونوگرافی شادمانی جنین در شکم مادر...ببینید لطفا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر حیرت‌انگیز محققان از جنین پستانداران در رحم مادر




محققان با استفاده از فناوری تصویربرداری چهار بعدی، به دنیای حیرت‌انگیز جنین پستانداران راه یافته و تصاویر دیدنی از آنها را در رحم مادرانشان، تهیه کردند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاید به نظر برسد که مراحل رشد و تکامل جانوران در رحم مادر با یکدیگر تفاوت زیادی دارد، اما دستاورد عظیم محققان با کمک فناوری اسکن چهار بعدی شباهت اعجاب‌انگیز تکامل رشد جنین در رحم پستانداران مختلف را به تصویر کشیده است.

محققان برای تهیه این تصاویر از ترکیبی از اسکن فراصوت سه بعدی، گرافیک رایانه‌ای و دوربین های کوچک که مراحل تکامل جنین تا مرحله تولد را رصد می‌کند، استفاده کرده‌اند.

گونه های مختلف حیوانات اعم از فیل، سگ، دلفین و پنگوئن مراحل رشد و تکامل نسبتا مشابهی را در رحم مادر پشت سر می‌گذارند.

مجموعه تصاویر شگفت‌انگیز جنین پستانداران در رحم مادر برای فیلم مستند نشنال جئوگرافیک تحت عنوان Extraordinary Animals in the Womb تهیه شده است.
تصویربرداری چهار بعدی ,  فناوری تصویربرداری

لبخند جنین دلفین

تصویربرداری چهار بعدی ,  فناوری تصویربرداری

جنین فیل آسیایی در ماه دوازدهم

تصویربرداری چهار بعدی ,  فناوری تصویربرداری

جنین سگ در هفته نهم

تصویربرداری چهار بعدی ,  فناوری تصویربرداری

شكل گیری پنجه های سگ در هفته آخر بارداری

منبع:ایسنا