اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رقابت نوروزی ویلا با زمین در شمال + جدول


بازار ویلا و زمین در شمال كشور از فردا به مدت حداقل دو ماه طرفدار پیدا می‌كند و خرید و فروش در آن بعد از دو دوره ركود –پاییز و زمستان- دوباره رونق می‌گیرد.

دنیای اقتصاد:  بازار ویلا و زمین در شمال كشور از فردا به مدت حداقل دو ماه طرفدار پیدا می‌كند و خرید و فروش در آن بعد از دو دوره ركود –پاییز و زمستان- دوباره رونق می‌گیرد.

نوروز امسال حجم خریدار در این بازار بیشتر از عید سال گذشته خواهد بود؛ چون پیش‌بینی شده مقصد عمده سفرهای نوروز 91 به دلیل دلار گران، به داخل كشور و به خصوص شهرهای شمالی ختم می‌شود.

 قیمت ویلا و زمین نسبت به عید سال گذشته به ترتیب 10 و 15 درصد افزایش پیدا كرده است و روستاها در مقایسه با شهرها از جذابیت بیشتری برای خرید ملك برخوردار شده‌اند.

مشاوران املاك در این باره می‌گویند: تقاضا برای خرید ویلا كاهش پیدا كرده و اغلب مسافران ترجیح می‌دهند زمین بخرند تا با تسهیلات بانكی ارزان‌قیمت، با سلیقه خودشان ویلا بسازند.

طی دو هفته آینده عمده مراجعه‌ها به بنگاه‌های مسكن شهرهای شمالی با هدف پرس‌وجو و اطلاع از آخرین قیمت‌ها و شرایط فروش ویلا و زمین خواهد بود، اما از نیمه فروردین معاملات آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا می‌كند.

اغلب بنگاه‌های املاک در تهران براین باورند که در ایام نوروز حجم معاملات خرید و فروش املاک در شهرهای توریستی با افزایش چشمگیری مواجه می‌شود و رونق بازار مسکن در نیمه فروردین ماه مختص شهرهای مسافرپذیر به خصوص شهرهای شمالی کشور است در حالی که اکثر بنگاهداران فعال در شمال کشور به این موضوع معتقد نیستند و پیش‌بینی‌های بنگاهداران حاضر در تهران را تکذیب می‌کنند زیرا آنها اظهار می‌کنند، معمولا در تعطیلات نوروز فقط میزان مراجعه‌کننده به بنگاه‌ها و حجم بازدیدها از زمین، ویلا و آپارتمان افزایش پیدا می‌کند، نه حجم خرید و فروش.

از طرف دیگر بسیاری از فعالان بازار مسکن در شهرهای شمالی براین باورند که ویلا مانند سال‌های قبل متقاضیان خود را ندارد و طرفداران خود را از دست داده است و به طور کلی این روزها واحدهای آپارتمانی بیشتر مورد نظر خریداران واقع می‌شود.

تمایل اکثر متقاضیان برای خرید زمین

یکی از فعالان بازار مسکن در شهر رامسر گفت: 2 سالی است که اکثر متقاضیان در بازار مسکن این شهر به خرید زمین روی می‌آورند.

وی در ادامه افزود: به طور یقین نزدیک به 90 درصد از خریداران در بازار مسکن شهر رامسر متقاضی خرید زمین هستند، زیرا اکثر خریداران تصمیم دارند ویلای مورد نظرشان را با سلیقه خود بسازند و از مزایای ساخت‌وساز همچون تسهیلات بانكی برخوردار شوند؛ چرا که سازنده‌ها می‌توانند برای ساخت 20 میلیون تومان وام 4 درصدی دریافت کنند و با کمک سرمایه اندکی بهترین ویلا را برای خود طراحی کنند.

مقدم درباره وضعیت خرید و فروش ویلا در 13 روز فروردین تصریح کرد: معمولا در این وقت از سال تعداد مراجعه کننده‌ها به بازار افزایش پیدا می‌کند نه حجم خرید.

روستا در بورس

وی درباره حداقل و حداکثر قیمت ویلا در رامسر تاکید کرد: در بهترین منطقه رامسر و داخل شهرک، ویلایی با 1000 متر زمین و 600 متر بنا با کلیه امکانات حدود یک میلیارد تومان و یک ویلا در بافت روستایی با 300 متر زمین و 80 متر بنا و حداقل امکانات 70 میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

مقدم در ادامه تاکید کرد: این روزها اکثر سرمایه گذاران بافت روستایی را می‌پسندند، اما آنهایی که قصد نقل مکان برای زندگی به این شهر برای همیشه را دارند، شهرک‌ها را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

این بنگاهدار درباره میزان استقبال از خرید ویلا در شهرهای شمالی نسبت به سال‌های پشین افزود: نقدینگی خریداران هر ساله رو به کاهش است و همین امر باعث افت استقبال از خرید ویلا می‌شود.

افزایش قیمت کاذب ویلا در تعطیلات نوروز

یکی از فعالان بازار مسکن در شهر انزلی با بیان این مطلب، اظهار کرد: قیمت زمین و ویلا در یک سال گذشته بین 10 تا 15 درصد رشد یافته است که دلیل اصلی افزایش گرانی، تورم و تردید فروشنده‌ها بوده است، زیرا مالکان مدام در وضعیتی خود را می‌دیدند که مبادا با فروش زمین یا ویلای خود نتوانند ملك دیگری خریداری كنند.

اردیبهشت فصل خرید ویلا و زمین

برخی از بنگاهداران فعال در شهر نمک‌آبرود معتقدند که بعد از تعطیلات عید، بازار خرید و فروش ویلا و زمین رونق می‌گیرد؛ چراکه در فروردین ماه به خصوص در تعطیلات نوروز میزان مراجعه متقاضیان برای بازدید افزایش پیدا می‌کند؛ زیرا خریداران سعی می‌کنند در زمان سفر، ملک مورد نظر خود را بپسندند و بعد از تعطیلات اقدام به خرید کنند.

مشاور املاکی در نمک آبرود درباره میزان استقبال خریداران از بازار مسکن این منطقه طی یکسال گذشته، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی و میزان درآمد افراد باعث شده تا در یکسال گذشته حجم خریداران در بازار معاملات ویلا و زمین در محدوده نمک‌آبرود و چالوس کاهش پیدا کند، اگرچه این 2 شهر از لحاظ مسافتی به تهران نزدیک و از جاذبه طبیعی هم برخوردار هستند، اما مشکلات اقتصادی دلیلی بر افت تعداد خریداران شده است و به‌طور کلی مشاوران املاک در نمک آبرود و چالوس از ابتدای سال 90 تاكنون از بازار خرید و فروش ویلا و زمین راضی نبوده‌اند.

احتیاط؛ نیمی از املاك شمال سند ندارند

رییس اتحادیه مشاوران املاک چالوس از رشد 10 تا 15 درصدی قیمت ویلا و زمین در شهرهای توریستی شمالی خبر داد و گفت: قیمت زمین در مقایسه با قیمت ویلا طی یکسال گذشته بیشتر دستخوش نوسان قرار گرفته است؛ چراکه اکثر متقاضیان ترجیح می دهند زمین خریداری کنند و به مرور زمان ویلای دلخواه خود را بسازند، اما عده دیگری از خریداران که فرصت برای نظارت بر نحوه ساخت‌وساز ندارند، ترجیح می‌دهند ویلای آماده داشته باشند به همین دلیل نرخ فروش ویلا کمتر رشد کرده است. وی یکی دیگر از دلایل گرانی قیمت زمین را کمبود زمین دانست.

علیرضا شعبان پور به افزایش فرهنگ آپارتمان نشینی در شهرهای توریستی شمالی در ازای ویلا اشاره کرد و گفت: خرید ویلا مثل سابق از رونق چشمگیری برخوردار نیست؛ چرا که درصد زیادی از متقاضیان به خرید واحدهای آپارتمانی روی آورده‌اند. رییس اتحادیه مشاوران املاک چالوس درباره ارزان‌ترین ویلاها در شهرهای شمالی تاکید کرد: متاسفانه در 3 استان شمالی کشور بیش از 50 درصد املاک، سند مالکیت ندارند؛ یعنی سندشان دستی یا بنچاق است. اگر ویلایی سند رسمی داشته باشد در کوچک‌ترین متراژ بین 45 تا 50 میلیون تومان و املاکی که فاقد سند رسمی هستند بین 35 تا 45 میلیون تومان ارزش دارند.




ویدیو مرتبط :
ویلا,فروش ویلا, فروش ویلا شمال, ویلای دوبلکس, ویلا شمال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ اجاره نوروزی ویلا در شمال+ جدول



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, ویلاهای شمال

نرخ اجاره روزانه ویلاهای شمال در ایام نوروز تقریبا چهار تا پنج برابر روزهای معمولی تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، بررسی آگهی‌های اجاره ویلاهای شمال کشور نشان می‌دهد رقابت شدیدی بین ویلاداران برای جذب مهمانان نوروزی به راه افتاده و با این‌که خانه‌های اجاره‌ای رقیبی برای ویلاها هستند، امکانات و موقعیت ویلاهای جدید، شرایط جذب مشتریان خاص را فراهم می‌کند.

 

جدول زیر نرخ اجاره روزانه برخی ویلاهای شمال کشور در ایام نوروز را نشان می‌دهد (قیمت‌ها به تومان است):

 

منطقه متراژ ویلا امکانات اجاره روزانه
رامسر 1250 متر تیریپلکس سه خوابه، ویو به سمت دریا، استخر سر پوشیده، میز بیلیارد و تردمیل یک میلیون و 800 هزار
زیباکنار 300 متر جنگلی، واقع در منطقه خوش آب و هوا، حیاط فضا سازی شده 600 الی 650 هزار
فومن 8000 متر باغ ویلا، تریبلکس، مشرف به منطقه با چشم انداز زیبا، استخر روباز، استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، میز بیلیارد، فوتبال دستی، وسایل بدنسازی، قهوه خانه سنتی، مبله کامل، سینما خانواده، آشپزخانه مدرن، سیستم سرمایش، کولر گازی، سیستم گرمایش، آب نما، آلاچیق، 3 میلیون و 300 هزار
نوشهر 1000 متر ساحلی، تریبلکس، چهار خوابه، چهار طبقه، آسانسور، استخر سرپوشیده، جکوزی، پکیج، مبله، تلویزیون، یخچال، وسایل کامل، محوطه بازی کودکان، تراس، فضای سبز 2 میلیون و 800 هزار
نمک آبرود 412 متر جنگلی، سه خوابه، کولر گازی، مبلمان، تلویزیون ال سی دی، اینترنت پرسرعت، سیستم صوتی 2 میلیون و 400 هزار
متل قو 2280 متر جنگلی، شش خوابه، تراس، فضای سبز، سیستم گرمایش و سرمایش، آشپزخانه مدرن، باربیکیو، مبله کامل، استخر روباز، میز پینگ پنگ، زمین والیبال، زمین بدمینتون، محوطه بازی کودکان 2 میلیون و 500 هزار
ماسوله 250 متر جنگلی، سه خوابه، دو طبقه، تراس، کولر، مبله، تلویزیون، یخچال، وسایل کامل 600 هزار
محمودآباد 2000 متر باغ ویلا، چهار خوابه، استخر سرپوشیده و روباز، جکوزی، سالن بدنسازی و ایروبیک، زمین والیبال و فوتبال، محوطه بازی کودکان، سیستم گرمایش و سرمایش، مبله کامل، سینمای خانگی، آشپزخانه مدرن 3 میلیون تومان
کلاردشت 1200 متر جنگلی، داخل شهرک، چهار خوابه، دو طبقه، استخر سرپوشیده، مبله، تلویزیون، اینترنت، وسایل کامل، فضای سبز، شوفاژ 4 میلیون
ایزدشهر 250 متر ساحلی، سه خوابه، دو طبقه، مبله، تلویزیون، تراس، فضای سبز، باربیکیو، کولر، شومینه یک میلیون و 200 هزار
چالوس 3100 متر ساحلی، دو خوابه، مبله، تلویزیون، یخچال، وسایل کامل، تراس، فضای سبز یک میلیون و 100 هزار

 
مبلغ اجاره روزانه این ویلاها در روزهای معمولی تقریبا یک چهارم و یک پنجم نوروز است. به طور مثال اجاره روزانه یک ویلای 250 متری در ایام غیرتعطیل سال 300 هزار تومان است که در نوروز این رقم به یک میلیون و 200 هزار تومان می‌رسد.

در برخی از آگهی‌ها درج شده «اجاره روزانه از ... تومان». در برخی دیگر از آگهی‌ها نیز نرخ اجاره ذکر نشده و گفته شده «برای اطلاع از مبلغ اجاره تماس بگیرید» که به نظر می‌رسد مالکان قصد دارند با توجه به شرایط و جمعیت مسافران قیمت‌ها را در همان ایام نوروز مشخص کنند.

اما وجود 5000 واحد غیرمجاز شناسایی شده در گیلان نشان می‌دهد خانه‌های اجاره‌ای به رقیبی سرسخت برای هتل‌ها تبدیل شده است. نوروز 1394 آنطور که رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آمار داد، از 60 میلیون و 84 هزار شب اقامت، فقط 6 درصد سهم هتل‌ها بود.

هتل‌های مازندران به عنوان پرمسافرترین استان کشور، 20 درصد اشغال شد. در گیلان فعالیت 5000 هزار خانه مسافر غیر مجاز باعث شد درصد اشغال هتل‌های این استان به نصف برسد. رییس جامعه هتلداران این استان از ورشکستگی برخی هتل‌های 4 ستاره گیلان خبر داده است.

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا