اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رقابت تنگاتنگ خودروسازان لوکس


بی ام و عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در آمریکا را که سال 2013 به مرسدس واگذار کرده بود، مجددا به دست آورد.

خبرگزاری ایسنا: بی ام و عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در آمریکا را که سال 2013 به مرسدس واگذار کرده بود، مجددا به دست آورد.

بی ام و سال گذشته بیش از 9000 دستگاه بیشتر از مرسدس بنز فروش کرد تا از رقیب آلمانی خود جلو بیفتد.

بی ام و 339 هزار و 738 دستگاه خودرو در آمریکا در سال 2014 فروخت که 9.8 درصد بالاتر از سال 2013 بود. رشد فروش بی ام و از رشد کلی 5.9 درصد بازار خودروی آمریکا بیشتر بود. مرسدس بنز که برند لوکس دایملر است، با رشد 5.7 درصد فروش و رسیدن آن به 330 هزار و 391 دستگاه روبرو شد.

برند لکسوس تویوتا موتور فاصله خود با برندهای آلمانی را کاهش داد اما با فروش 311 هزار و 389 دستگاه خودرو که رشد 13.7 درصدی نسبت به سال 2013 داشت، در رتبه سوم باقی ماند.

لکسوس از سال 2000 تا 2010 پرفروش‌ترین خودروساز لوکس بود اما دو برند آلمانی در سال 2011 که فاجعه زلزله و سونامی ژاپن اتفاق افتاد، از این شرکت پیش افتادند.

برند آئودی فولکس واگن از کادیلاک جنرال موتورز پیشی گرفت و در رتبه چهارم قرار گرفت. فروش 182 هزار و 11 دستگاه آئودی رشد 15.2 درصدی را نشان داد در حالیکه فروش کادیلاک با 6.5 درصد کاهش، به 170 هزار و 750 دستگاه رسید.

برند آکورای هوندا موتور با 1.5 درصد رشد، 167 هزار و 843 دستگاه خودرو فروش کرد و پس از آن برند اینفینیتی قرار گرفت که میزان فروشش با 0.8 درصد رشد، به 117 هزار و 300 دستگاه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، لینکلن که برند لوکس فورد موتور است و یک دهه قبل در صدر بازار خودروهای لوکس قرار داشت، در رتبه هشتم قرار گرفت. میزان فروش این برند با 15.6 درصد رشد، به 94 هزار و 474 دستگاه رسید.


ویدیو مرتبط :
رقابت تنگاتنگ Kia Sorento vs. Hyundai Santa Fe

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دبیر انجمن خودروسازان : قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد/ به دستور شورای رقابت عمل نمی‌کنیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دبیر انجمن خودروسازان :

قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد/ به دستور شورای رقابت عمل نمی‌کنیم

دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با اعلام شورای رقابت مبنی بر کاهش قیمت خودرو با ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری این شورا، اظهار کرد: ‌قیمت خودرو مطمئنا بیشتر از این کاهش نخواهد یافت.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال اظهارات متعدد مسوولان شورای رقابت مبنی بر کاهش قیمت خودرو، مصرف‌کنندگان در انتظار کاهش قیمت‌ها بوده و فعلا از خرید این محصول منصرف شده‌اند.

وی با بیان اینکه این وضعیت منجر به قطع جریان نقدینگی به خودروسازان شده است، خاطرنشان کرد: همین جا به عنوان نماینده حدود 800 هزار پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه اعلام می‌کنم که در صورتیکه دستورالعمل شورای رقابت مبتنی بر کاهش بیشتر قیمت خودرو باشد به هیچ وجه به آن عمل نخواهیم کرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: اینکه تصور ‌شود که شورای رقابت می‌تواند با دستورالعمل خود سرنوشت 800 هزار نفر شاغل صنعت خودرو و قطعه و موجودیت این صنعت را به بازی بگیرد اینگونه نخواهد بود.

نعمت‌بخش درباره اینکه رییس شورای رقابت اعلام کرده در صورتیکه خودروسازان به دستورالعمل قیمت‌گذاری این شورا تمکین نکنند با آن‌ها برخورد خواهد شد، تصریح کرد: هر کاری می‌خواهند بکنند اما مطمئنا قیمت‌ها را کاهش نخواهیم داد./ایسنا

قیمت انواع خودرو در بازار ایران