اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رقابت ایتالیا و لهستان برای جانشینی اشتون


در حالیکه اتحادیه اروپا به دنبال راهکاری برای مقابله با بحران اوکراین و سیاست های روسیه است، ایتالیا و لهستان عزم خود را برای جانشینی ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی این اتحادیه جزم کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: در حالیکه اتحادیه اروپا به دنبال راهکاری برای مقابله با بحران اوکراین و سیاست های روسیه است، ایتالیا و لهستان عزم خود را برای جانشینی ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی این اتحادیه جزم کرده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل نوشت: در شرایطی که ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ایتالیا روز گذشته رسما ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان نامزد جانشینی اشتون برگزید، دولت لهستان نیز ˈرادک سیکورسکیˈ وزیر امور خارجه خود را مناسب ترین گزینه برای این مقام دانست.

دوره کاترین اشتون در ماه اکتبر سال جاری میلادی (مهر/ آبان) پایان می یابد و سران کشورهای اروپایی باید طی یک ماه آتی گزینه جانشین او را تعیین کنند.

بسیاری از کشورهای اروپای شرقی با انتخاب موگرینی به این مقام مخالفند و دلیل آن را روابط خوب موگرینی با روسیه و همچنین، فقدان تجربه لازم وزیر امور خارجه چهل و یکساله ایتالیا می دانند. اما به نظر می رسد سیکورسکی به دلیل انتقادات شدید از روسیه، از حمایت این کشورها برخوردار است. بسیاری از رهبران اروپایی از این بابت هراس دارند که انتصاب سیکورسکی به این مقام باعث شود روند آشتی بروکسل و مسکو بعد از پایان بحران اوکراین دشوارتر شود.

وزیر امور خارجه 51 ساله لهستان که از سال 2007 در این مقام مشغول به کار بوده است، روابط کاری عملگرایانه ای با مسکو برقرار کرده بود، اما الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه باعث انتقادات شدید سیکورسکی از روسیه شد. وی همچنین از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو خواست پایگاه دائم در لهستان تاسیس کند که مسکو آن را اقدامی تحریک آمیز می داند.

بر پایه این گزارش، در مجموع بخت موگرینی برای انتخاب شدن به جای اشتون بیشتر از سیکورسکی به نظر می رسد. با آنکه ˈفرانتس تیمرمانˈ وزیر امور خارجه هلند و ˈکریستیا گئورگیواˈ کمیسیونر کمک های توسعه اتحادیه اروپا از بلغارستان نیز از جمله نامزدهای احتمالی این مقام هستند، دولت های این کشورها رسما آنها را نامزد این مقام اعلام نکرده اند.

قرار است سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا روز 30 اوت (8 شهریور) نشستی برای تعیین جانشین اشتون در بروکسل برگزار کنند. فرد تعیین شده باید به همراه 27 کمیسیونر دیگر اتحادیه اروپا در پارلمان اروپا حاضر شده و رای تایید نمایندگان پارلمان را دریافت کند.


ویدیو مرتبط :
رقابت های بین المللی چوب بری در لهستان فیلم گلچین صفاسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران، برزیل، لهستان و ایتالیا در یک گروه؛لیگ جهانی والیبال



اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ جهانی والیبال


اخبار ورزشی - ایران، برزیل، لهستان و ایتالیا در یک گروه؛لیگ جهانی والیبال

با توجه به اینکه تیم ایران در دوره پیش در مکان نهم قرار گرفت و اکنون در رده‌بندی جهانی در رده دوازدهم قرار دارد، همچنین با توجه به عملکرد این تیم در مسابقات گذشته، در لیگ جهانی 2014 به عنوان یکی از تیم‌های تراز اول والیبال دنیا در دسته یک گروه یک با برزیل، لهستان و ایتالیا همگروه شد.

اجلاس سالیانه دپارتمان لیگ جهانی در مقر FIVB در لوزان سوئیس آغاز شد که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال به عنوان یکی از اعضای این دپارتمان در این اجلاس شرکت کرده است.

در این اجلاس گزارش‌های لیگ جهانی 2013 ارائه و مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه برگزاری لیگ جهانی 2014 بررسی و مقرر شد این مسابقات در سال 2014 با شرکت 28 تیم در سه گروه یا سه سطح برگزار شود و تیم‌ها با توجه به رنکینگ سال گذشته‌شان، در یکی از این سه گروه یا سطح قرار گرفته شوند و تیم‌های تراز اول والیبال دنیا در گروه یک، تیم‌های متوسط در گروه دو و دیگر تیم‌ها در گروه سه قرار می‌گیرند و در پایان مرحله مقدماتی و بین قاره‌ای از گروه یک با توجه به میزبان مرحله نهایی چهار یا پنج تیم و از گروه دو یک تیم به مرحله نهایی صعود کنند.

با توجه به اینکه تیم ایران در دوره پیش در مکان نهم قرار گرفت و اکنون در رده‌بندی جهانی در رده دوازدهم قرار دارد، همچنین با توجه به عملکرد این تیم در مسابقات گذشته، در لیگ جهانی 2014 به عنوان یکی از تیم‌های تراز اول والیبال دنیا در دسته یک گروه یک با برزیل، لهستان و ایتالیا همگروه شد.

قرعه کشی کامل این رقابت‌ها به قرار شرح است:

گروه یک
دسته A: ایران، برزیل، لهستان، ایتالیا

دسته B: روسیه، امریکا، بلغارستان، صربستان

گروه دو:
دسته C: بلژیک، کادانا، استرالیا، فنلاند

دسته D: آرژانتین، آلمان، فرانسه، ژاپن

دسته E: هلند، کره جنوبی، پرتغال، جمهوری چک

گروه سه:
دسته F: تونس، ترکیه، کوبا ، اسپانیا

دسته G: پوتوریکو، چین، اسلواکی و مکزیک

همچنین تیم آخر گروه دو به گروه سه سقوط و تیم اول گروه سه به گروه دو صعود خواهند کرد.
اخبار ورزشی - قدس