اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رقابت انتخاباتی بزرگان در حوزه فوتبال


مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: «اگر علی کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال کاندیدا نشود، در انتخابات آتی این فدراسیون ثبت نام خواهم کرد.» مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: «اگر علی کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال کاندیدا نشود، در انتخابات آتی این فدراسیون ثبت نام خواهم کرد.»

   
علی فتح الله زاده درباره بازی استقلال تهران با شاهین بوشهر و پیروزی آبی پوشان پایتخت مقابل این تیم اظهار داشت: «از آنجایی که از مالزی تاره برگشته بودیم، در فرودگاه حضور داشتیم و نتوانستم این بازی را به طور کامل نگاه کنم. خوشحال هستم که در این بازی به پیروزی رسیدیم و 3 امتیاز ارزشمند را کسب کردیم. در بازی های فعلی مهم کسب پیروزی است و رسیدن به سه امتیاز است. از سوی دیگر توقف تیم های مدعی نظیر نفت تهران، صبای قم و تراکتورسازی تبریز به سود ما رقم خورد و امیدوار هستم در مسابقات آینده هم نتایج خوبی بگیریم.»

وی ادامه داد: «با این وجود معتقدم باید کمی دقت کنیم تا گل های ساده نخوریم. با این بازیکنانی که دراختیار داریم می توانیم در خط دفاعی بهتر ظاهر شویم. با آقای مظلومی هم که صحبت می کردم از شرایط تیم راضی بودند. در لیگ برتر فاصله ها کم شده و دیگر بازی آسانی وجود ندارد. شاهین هم تیم خوبی است که با آقای کریمی نتایج خوبی گرفته و فکر می کنم در هفته های آینده هم می تواند امتیازات دلخواه خود را کسب کند.»

مدیرعامل استقلال درباره اعتراض تماشاگران به تعویض آندرانیک تیموریان نیز اظهار داشت: «آندو کمی دچار مصدومیت بود و مظلومی هم تشخیص داد برای این که مصدومیتش تشدید نشود، او را بیرون بیاورد. علاوه بر این از مصدومیت خسرو حیدری هم ناراحت هستم و اگر این بازیکن زودتر به ما ملحق شود می تواند کمک شایانی به ما کند.»

فتح الله زاده درباره استقبال اندک تماشاگران در بازی های اخیر استقلال نیز اظهار داشت: «استقبال تماشاگران چند دلیل مهم دارد که یکی از آنها به سردی هوای تهران برمی گردد. همچنین زمان بازی نامناسب بود و اگر در روز دیگری برگزار می شد، استقبال بیشتری صورت می گرفت. کماکان امیدواریم تا در مسابقات بعدی تماشاگران بیشتری به ورزشگاه بیایند.»

مدیرعامل استقلال به مشکلات مالی این تیم اشاره کرد و افزود: «مشکلات مالی پابرجاست و اگرچه وزارت ورزش به ما کمک کرده است اما کافی نیست. بازیکنان و مربیان هنوز مطالبات مالی خود را دریافت نکرده اند و من هم سعی می کنم تا هرچه زودتر خواسته های آنها را برآورده کنم.»
فتح الله زاده درباره کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم نیز گفت: «با توجه به این که بعضی از باشگاه ها مدارک خود را دیر ارسال کردند با این مشکل روبرو شدیم. البته نسبت به این رای معترض هستم و فدراسیون فوتبال امروز نسبت به این موضوع اقدام خواهد کرد. در حق کشور ما کم لطفی شد و سهمیه های ما را به تیم های قطری و اماراتی دادند. امیدوار هستم با ارسال مدارک اعتراض مان پذیرفته شود.»

وی افزود: «با این حال در شرایط فعلی چاره ای نداریم و با تیم ذوب آهن باید در پلی آف شرکت کنیم. مجموعه استقلال بر این باور است اگر تیمی موفقیت می خواهد باید در بازی های خود به برتری برسد و ما هم از این قاعده مستثنی نیستم.»

فتح الله زاده درباره این که یک تیم با بازی های کم در جام حذفی به صورت مستقیم به آسیا رفت و استقلال با کسب نایب قهرمانی باید در پلی آف شرکت کند، آیا عدالت رعایت شده است نیز گفت: به نظرم بازی های جام حذفی هم ساده نیست وگرنه بقیه تیم ها هم به مقام قهرمانی می رسیدند. به قهرمانی پرسپولیس درجام حذفی احترام می گذاریم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.»

مدیرعامل استقلال اضافه کرد: «هدف استقلال در فصل جاری کسب مقام قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر است و امیدواریم در رقابت های آسیایی هم حضوری مقتدر داشته باشیم. برای هر سه جام برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و با حمایت هوادارن می توانم نتایج موفقیت آمیزی را بدست آوریم.»

فتح الله زاده درباره حرف های طالب لو بعد از بازی با استقلال هم اظهار داشت: «وحید دروازه بان بزرگی است که برای فوتبال ایران و استقلال زحمات زیادی کشید. خودم به طالب لو گفتم که از استقلال برود و اگر وحید در تیم ما می ماند کار برایش سخت می شد. استقلال تیمی است که بیشتر در مورد توجه قرار می گیرد و فشاری زیاد است و به همین خاطر شرایط طوری نبود که با وحید ادامه همکاری بدهیم. دو دروازه بان بزرگ در یک تیم به مشکل می خورند و مطمئن هستم که طالب لو در شاهین موفق خواهد شد. به وحید می گویم که این که گفته می شود با رحمتی قبل از شروع فصل به توافق رسیده بودیم صحت ندارد و در فصل نقل وانتقالات با این دروزاه بان مذاکرات خود را انجام دادیم.»

فتح الله زاده درباره نارضایتی هواداران تراکتورسازی از این تیم و وضعیت امیر قلعه نوعی اظهار داشت: «آقای قلعه نوعی مربی بزرگی است و بهترین گزینه برا ی تراکتور محسوب می شود طرفداران این تیم باید قدر قلعه نوعی را بدانند.»

مدیرعامل استقلال درباره مذاکره مسوولان پرسپولیس با اسون گوران اریکسون نیز گفت: «اریکسون مربی بزرگی است واگر واقعا به پرسپولیس بیاید می تواند به این تیم کمک کند اما به نظرم باید از حمید استیلی حمایت شود. هر جا که استیلی را می بینم به او می گویم که مربی بزرگی می شود و فقط کمی به تجربه نیاز دارد و باید حمایت شود. استیلی در بدترین شرایط ممکن نتایج خوبی گرفته و هوادارن پرسپولیس نباید او را در این وضعیت تنها بگذارند.»

فتح الله زاده درباره انتخابات آتی فدراسیون فوتبال گفت: «برای انتخابات فدراسیون فوتبال نقشه دارم؛ اگر آقای کفاشیان در این دوره کاندیدا نشوند، در انتخابات برای ریاست فدراسیون ثبت نام خواهم کرد. البته این موضوع زمان زیادی نمی برد و تا دو هفته آینده قطعا مشخص خواهد شد.»


منبع: ورزش3



ویدیو مرتبط :
رقابت انتخاباتی چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سپاهان در تدارک قهرمانی،استقلال و تراکتور در انتظار معجزه مروری بر رقابت های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال



 

سپاهان در تدارک قهرمانی،استقلال و تراکتور در انتظار معجزه

مروری بر رقابت های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال

در هفته پایانی لیگ برتر سپاهان در تدارک برگزاری جشن قهرمانی‌ است و استقلال و تراکتورسازی امیدوار به حماسه آفرینی مس سرچشمه هستند تا شاید به طور معجزه آسایی قهرمان شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

لیگ برتر یازدهم روز جمعه با مشخص شدن تیم قهرمان به پایان می‌رسد. این در حالی است که شانس سپاهان برای قهرمانی بیش از تراکتورسازی و استقلال است.

 

زردپوشان اصفهانی فقط در صورت شکست مقابل مس سرچشمه سقوط کرده قهرمانی را از دست می‌دهند که بسیار دور از ذهن است. اگر این اتفاق هم بیفتد تراکتورسازی و استقلال برای قهرمان شدن نیاز به برتری پرگل دارند  چرا که تفاضل گل سپاهان بالاست.

 

در پایین جدول با سقوط تیم‌های شاهین بوشهر، شهرداری تبریز و مس سرچشمه خیال تیم‌های انتهای جدولی به ویژه پرسپولیس و هواداران میلیونی‌اش راحت شد.

 

نگاهی به 9 دیدار هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ برتر می‌اندازیم.


* داماش گیلان- شهرداری تبریز؛ حریف بی‌انگیزه، شاگردان تارتار

شهرداری تبریز با تساوی خانگی هفته گذشته برابر مس سرچشمه، سقوطش به دسته اول مسجل شد و خیال هواداران پرسپولیس بحران‌زده را هم از بقا در لیگ راحت کرد. بازیکنان شهرداری در این بازی انگیزه‌ای ندارند اما در آن سوی میدان شاگردان مهدی تارتار برای رسیدن به رده هفتمی می‌جنگند. آنها اگر پیروز نشوند ممکن است مکان نهمی خود را هم از دست بدهند.

 

* راه آهن -شاهین بوشهر؛ دایی به دنبال هشتمی در لیگ

راه آهن بعد از شکست دادن پرسپولیس در لیگ برتر ماندگار شد و اکنون شاگردان دایی برای رسیدن به رتبه‌ای آبرومند‌تر تلاش می‌کنند و حریف آنها نیز شاهین سقوط کرده و بی‌انگیزه است. اگر شانس با دایی یار باشد ممکن است راه آهن با پیروزی مقابل شاهین به رده هشتم جدول هم برسد. این اتفاق در صورتی می‌افتد که تیم‌های بالایی راه‌آهن پیروز نشوند.

 

*مس کرمان - ذوب آهن؛ نبرد دو تیم متفاوت

نتیجه دیدار دو تیم مس و ذوب آهن شاید فقط برای مربیان و مدیران این دو باشگاه مهم باشد. ذوب آهن در این بازی به دنبال تثبیت مقام ششمی خود در لیگ برتر است و مس کرمان هم می‌خواهد تلاش کند از رده دوازدهم به مکان هفتم برسد البته نتایج بازی‌های دیگر هم برای مس کرمان مهم است. به هر حال این دو تیم صنعتی در شرایط کاملا متفاوتی هستند، مس از نظر مالی در شرایط مناسبی است اما ذوب آهن باشگاهی با بدهی میلیاردی و مشکلات مالی است.

 

* سایپا - نفت آبادان؛ دوئل آقای گلی

نبرد تیم‌های هفتم و هشتم جدول برای این است که این دو تیم یک یا دو پله در جدول صعود کنند. سایپا در صورت پیروزی در این بازی و توقف ذوب آهن می‌تواند ششم شود ولی نفت آبادان اگر در این بازی پیروز شود به رده هفتم می‌رسد. این بازی دوئل دو گلزن برتر لیگ هم هست. کریم انصاری‌فرد و فونیکه‌سی هر دو 20 گل زده‌اند و در صدر جدول گلزنان قرار دارند. اگر یکی از آنها در این بازی بتواند گلی به ثمر برساند به تنهایی عنوان آقای گلی لیگ یازدهم را تصاحب خواهد کرد. هرچند آنها رقیب کهنه‌کاری به نام رضا عنایتی 18 گله را هم در پشت سر دارند اما بعید است عنایتی بتواند سه گل بزند.

 

* فولاد خوزستان - پرسپولیس؛

دو تیم قرمزپوش لیگ در شرایط نابسامانی قرار دارند. مجید جلالی بعد از شکست هفته قبل برابر ملوان گفت که دیگر صلاح نیست در فولاد بماند. فولادی‌ها که مدت‌هاست رنگ برد را ندیده‌اند و روی نوار ناکامی‌ها گام برمی‌دارند وضعیت‌شان به وحشتناکی پرسپولیس نیست؛ دنیزلی در 7 دیدار اخیر 5 باخت و یک مساوی در کارنامه‌اش داشته است. از سوی دیگر این تیم پرطرفدار در سه بازی آخرش در لیگ برتر با دریافت 4 گل شکست خورده است. باید دید که فولاد می‌تواند سیزدهمین شکست فصل را به آنها تحمیل کند یا دنیزلی و پرسپولیس این مرتبه به خودشان آمده‌اند به دنبال کسب یک پیروزی یا حداقل شکست با گل‌های کمترند.

سرخپوشان تهرانی اگر در این بازی پیروز شوند حداکثر می‌توانند به رده نهم برسند. دنیزلی پس از بازی با سایپا تمرینات را تعطیل کرد و به دلیل آنچه که بیماری اعضای خانواده‌اش اعلام شده بار دیگر راهی ترکیه شد.

 

* استقلال - نفت تهران؛ نفت آسیایی می‌شود یا آبی‌ها قهرمان؟

برخی بازیکنان و همین طور بهتاش فریبا مربی استقلال می‌گویند 2 درصد شانس قهرمانی دارند. آبی‌پوشان فقط در صورتی می‌توانند قهرمان شوند که سپاهان از مس سرچشمه شکست بخورد و تراکتورسازی نتواند ملوان را ببرد و آنها هم 6 گل به نفت تهران بزنند.

نفت تهران در این فصل با حسین فرکی شگفتی ساز شد و هنوز شانس آسیایی شدن دارد. شاگردان فرکی اگر بتوانند استقلال را شکست دهند و فجرسپاسی از صبا امتیاز بگیرد در آن صورت نفت در دقیقه 90 به آسیا می‌رسند. فصل گذشته نفت در ثانیه‌های پایانی در لیگ برتر ماندگار شد و شاید در این فصل در بازی آخر به آسیا برسد. هرچند نفت تاکنون در لیگ برتر نتوانسته استقلال را شکست بدهد. برای استقلالی که قهرمان جام حذفی شده نایب قهرمانی هم بهتر از سومی است.

 

* سپاهان - مس سرچشمه؛ هت تریک قهرمانی؟

سپاهان برای هت تریک قهرمانی در لیگ برتر کار سختی پیش رو ندارد. زرد پوشان اصفهانی باید مس سرچشمه آخرین تیم جدول را که از هفته‌ها پیش سقوطش مسجل شده را شکست بدهند. مسی‌ها هفته گذشته تراکتورسازی را متوقف کردند تا سپاهانی‌ها خیلی حریف‌شان را دستکم نگیرند. شرفی و شاگردانش چیزی برای از دست دادن ندارند و بدون استرس بازی خواهند کرد. مس سرچشمه 5 بازیکن اصلی خود را در این بازی به دلیل مصدومیت و محرومیت ندارد. همین مسایل باعث شده اصفهانی‌ها خود را برای سومین قهرمانی متوالی سپاهان و چهارمین قهرمانی در 11 دوره این مسابقات، آماده کنند. سپاهان با یک مساوی هم قهرمان است.

 

* تراکتورسازی - ملوان؛ ملوان نایب قهرمانی را از قلعه‌نویی می‌گیرد؟

تراکتورسازی مثل استقلال شانس کمی برای قهرمانی دارد اما قلعه‌نویی دوست ندارد هفته آخر از استقلال عقب بماند و نایب قهرمانی‌ را با سومی عوض کند و استقلال و مظلومی را بالای سرخود ببیند. ملوان این روزها مشکلات مالی زیادی دارد ولی برای دفاع از اعتبارش قطعا مقابل تراکتورسازی با تمام توان بازی خواهد کرد. دو تیم از فصول گذشته رابطه چندان مناسبی با هم نداشته‌اند. شاید پورغلامی تراکتورسازی را از نایب قهرمانی دور کند.

 

* فجرسپاسی - صبای قم؛ بازی خداحافظی گواردیولای ایرانی

عبدالله ویسی که الگوی مربیگری‌اش پپ گواردیولا بود مثل او که از بارسلونا جدا شد او هم از صبا جدا خواهد شد و این هفته آخرین باری است که ویسی را سرمربی صبا می‌بینیم. ویسی که دوست دارد با افتخار از صبا برود تلاش می‌کند فجر سپاسی را شکست و این تیم را آسیایی تحویل استان قم بدهد.

با این حال محمود یاوری پیر فوتبال ایران مربی‌ای نیست که به سادگی در خانه بازنده شود. شاید فجرسپاسی هم که از بقا در لیگ برتر خوشحال است با متوقف کردن صبا مقام چهارمی را در لیگ تغییر بدهد و نقشی در انتخاب چهارمین سهمیه آسیایی ایران داشته باشد.

 

گفتنی است، برنامه مسابقات هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ برتر به شرح زیر است:

*جمعه 22 اردیبهشت 91

راه آهن – شاهین، ورزشگاه اکباتان، ساعت 17

داماش گیلان – شهرداری تبریز، ورزشگاه شهید عضدی رشت، ساعت 17

سایپا – نفت آبادان، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت 17

مس کرمان – ذوب آهن، ورزشگاه باهنر کرمان، ساعت 17

فولاد خوزستان – پرسپولیس ،ورزشگاه الغدیر اهواز، ساعت 18

سپاهان- مس سرچشمه، ورزشگاه فولادشهر، ساعت 19:20

تراکتورسازی تبریز- ملوان انزلی، ورزشگاه یادگار امام(ره)، ساعت 19:20

فجرسپاسی – صبای قم، ورزشگاه حافظیه شیراز، ساعت 19:20

استقلال- نفت تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت19:20

 

ورزش3