اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رفع نقص فنی در دو ایستگاه متروی تهران


مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از رفع نقص فنی در دو ایستگاه مترو خبر داد و گفت: این مشکل که بدلیل قطع برق صورت گرفته بود با تلاش نیروهای این شرکت مرتفع و مسافرگیری در ایستگاههای قائم (عج) و نوبنیاد از سرگرفته شد.

خبرگزاری ایرنا: مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از رفع نقص فنی در دو ایستگاه مترو خبر داد و گفت: این مشکل که بدلیل قطع برق صورت گرفته بود با تلاش نیروهای این شرکت مرتفع و مسافرگیری در ایستگاههای قائم (عج) و نوبنیاد از سرگرفته شد.

احسان مقدم روز یکشنبه افزود: بدلیل نقص فنی ایجاد شده در سیستم برق در دو ایستگاه قائم (عج) و نوبنیاد در خط سوم ناوگان مترو تهران دچار اختلال درمسافرگیری شده بودند.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان بدلیل نقص فنی ایجاد شده اعلام کرد: تمام تلاش مهندسان و کارگران شرکت بهره برداری مترو تهران برای رفع این مشکل در دو ایستگاه یادشده به کار گرفته شد.

ایستگاه قائم در خط سه مترو تهران قرار گرفته و دارای 37 کیلومتر طول تا ایستگاه آزادگان است و جنوب غرب تهران را به شمال شرق متصل می کند.


ویدیو مرتبط :
بهره برداری از 4 ایستگاه جدید متروی تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وحشت در ایستگاه متروی تهران!



دستگیری مرد روانی در مترو

پسر جوانی كه وارد یكی از ایستگاه‌های مترو‌ی تهران شده و با رها كردن سگ، برای مسافران و كاركنان، ایجاد رعب و وحشت كرده بود، دستگیر شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 رسیدگی به این پرونده روز هفتم تیر هنگامی در دستور كار ماموران كلانتری 118 ستارخان تهران قرار گرفت كه نماینده حقوقی متروی تهران با حضور در مركز پلیس علیه یك پسر جوان و سه عضو یك خانواده كه با رها كردن سگ در ایستگاه مترو راه ورود و خروج مسافران و كاركنان آنجا را بسته و با تخریب شیشه‌های محل، برای مردم رعب و وحشت ایجاد كرده بودند، شكایت كرد.

در پی این شكایت با دستور بازپرس توفانی، رییس شعبه 12 دادسرای ناحیه 2 تهران ماموران كلانتری 118 ستارخان تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری مهاجمان آغاز كردند.

 

وحشت در ایستگاه متروی تهران

ابتدا ماموران با حضور در این ایستگاه مترو به تحقیق از كاركنان آنجا پرداختند و معلوم شد، چند روز پیش مرد جوانی پس از درگیری با ماموران حراست مستقر در مترو به آنها حمله كرده و قصد جانشان را داشته‌ است كه در همین موقع دو جوان دیگر نیز در حالی كه یكی از آنها یك قلاده سگ همراه داشته، وارد ایستگاه مترو شده و راه را بر كاركنان و مسافران بسته‌اند.

در ادامه مرد مهاجم با رها كردن سگ در محوطه ایستگاه باعث رعب و وحشت مسافران شده و سپس به سمت دختر جوانی حمله كرده كه ماموران با وی درگیر شده و دختر مسافر را نجات داده‌اند.

در حالی كه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت ماموران اطلاع یافتند متهمان فراری حوالی میدان آزادی تهران زندگی می‌كنند.

 

دستگیری چهار متهم

به این ترتیب، دو روز پیش ماموران مستقر در متروی تهران همراه ماموران كلانتری 118 ستارخان با ورود به مخفیگاه متهمان، آنها را شامل پدر و دو فرزندش و یك مرد جوان دیگر، دستگیر كردند.

متهمان با انتقال به كلانتری 118 ستارخان در بازجویی به تناقض گویی پرداختند. این در حالی بود كه بازبینی دوربین‌های مداربسته در ایستگاه متروی تهران نشان می‌داد مرد میانسال و یك پسر جوان در حال رها كردن سگ در میان مسافران و كاركنان مترو بوده‌اند و یكی از دو جوان دیگر كشیك می‌داده و دیگری در حال تخریب شیشه واگن‌های قطار مترو بوده است.

متهمان در ادامه ادعا كردند، دیوانه‌اند و روز حادثه متوجه اعمال خشونت آمیز خود نبوده‌اند.

معاینات پزشكی قانونی نشان داد فقط مرد میانسال مشكل روحی و روانی داشته و سه جوان دیگر در سلامت كامل روانی‌ به سر می‌برند.

به این ترتیب با دستور قضایی مرد میانسال به یكی از بیمارستان‌های روانی تهران منتقل شد و سه جوان دیگر دوباره بازجویی شدند.

 

اعتراف جوان خشمگین

یكی از متهمان كه علی نام داشت و با رها كردن سگ در ایستگاه مترو باعث ایجاد ناامنی و رعب و وحشت برای مردم شده بود، گفت: چند روز پیش از حادثه مقابل ایستگاه مترو منتظر برادرم بودم كه یكی از كاركنان مترو به حضور طولانی من اعتراض كرد و بر سر همین موضوع با هم درگیر شدیم.

وی اضافه كرد: به همین دلیل درصدد انتقام‌ بودم تا این كه تصمیم گرفتم با رها كردن سگ در ایستگاه مترو، برای مسافران ایجاد مزاحمت كنم. ابتدا یك سگ خیابانی را تحویل پدر دیوانه یكی از دوستانم دادم و با ادعای این كه پسرانش در مترو دعوا می‌كنند، او را به سمت مترو فرستادم.

وی اضافه كرد: او با رها كردن سگ در ایستگاه مترو باعث وحشت كاركنان و مسافران شد و خودم نیز به مدت پنج دقیقه سگ را در سالن حركت مسافران رها كرده و باعث وحشت مردم شدم.

وی گفت: ماموران حراست و پلیس مترو درصدد دستگیری من و مهار كردن سگ بودند كه، دوستانم كه دو برادر بودند به كمكم آمدند و مرا فراری دادند.

در پی اعتراف این متهم، یكی از همدستان وی نیز در بازجویی اعتراف كرد شیشه واگن مترو را شكسته و دیگری خود را بی‌گناه دانست.

بنا بر این گزارش، علی ـ متهم ردیف اول ـ به اتهام اخلال در نظم عمومی، ایجاد مزاحمت، سلب آسایش و تخریب اموال عمومی، تهدید و ارعاب مردم با رها كردن سگ در مترو همراه دو متهم دیگر از سوی بازپرس توفانی، رئیس شعبه 12 دادسرای ناحیه دو تهران روانه زندان شدند.

تحقیقات تكمیلی از متهمان ادامه دارد. افرادی كه از متهمان شكایت دارند، می‌توانند به دادسرا یا كلانتری 118 ستارخان مراجعه كنند./جام جم آنلاین