اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رفت و آمدهای آمانو به کوبورگ


مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یکی دو روز گذشته به هتل محل مذکرات رفت و آمد دارد و امروز یک‌شنبه برای دومین بار به کوبورگ آمد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یکی دو روز گذشته به هتل محل مذکرات رفت و آمد دارد و امروز یک‌شنبه برای دومین بار به کوبورگ آمد.
 
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دومین‌بار در دو روز گذشته به محل مذاکرات - هتل کوبورگ آمد. در عین حال برنامه دیدارهای آمانو با مقامات 1+5 یا ایران مشخص و اعلام نشده است.

روز گذشته اعلام شد که وی به درخواست لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به کوبورگ آمده و با وی دیدار کرده است اما این خبر از سوی منابع فرانسوی یا آژانس تایید نشد.

با توجه به نقش آژانس در راستی‌آزمایی اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق جامع و بحث نظارت‌ها و بازرسی‌ها در توافق، حضور و مذاکره میان آژانس و هیات مذاکره کننده ایران و دیگر مقامات 1+5 طبیعی است با این وجود حضور مستقیم و بی‌واسطه آمانو در محل مذکرات قابل توجه است.


ویدیو مرتبط :
هتل کوبورگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمانو وارد نيجريه شد



 

 

 

 

يوکيا آمانو، رييس جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي، که از دو هفته پيش کار خود را آغاز کرده است روز دوشنبه براي ديداري رسمي از کشور افريقايي نيجريه وارد ابوجا شد.

 

کشور نفت خيز نيجريه قصد دارد اولين راکتور هسته اي خود را با کمک روسيه بسازد.

 

به گزارش خبرگزاري فرانسه از ابوجا، آمانو در اين اولين سفر خود پس از ورود به ابوجا با گودلوک جاناتان، معاون رييس جمهوري ، و الحسن باکو زوما، وزير علوم، نيجريه ملاقات کرد.

 

وي به خبرنگاران گفت که با مقام هاي نيجريه در زمينه انرژي هسته اي و بويژه زيرساخت هاي لازم براي برنامه هسته اي گفت و گو کرده است.

 

وزير علوم نيجريه نيز که به تازگي از روسيه بازگشته است با اشاره به اين سفر تاکيد کرد که روسيه تاسيسات هسته اي نيجريه را خواهد ساخت. وي بدون هرگونه توضيح تاکيد کرد قرارداد مربوط به اين طرح را با روسيه امضا کرده است.

 

نيجريه با 150 ميليون نفر جمعيت هم اکنون فقط سه هزار مگاوات برق توليد مي کند و از اين نظر به شدت با مشکل رو به رو است.