اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رطوبت در خوزستان از مرز 90 درصد گذشت


معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: به دنبال تداوم شرجی در خوزستان، میزان رطوبت در آبادان در صبح روز شنبه به 92 درصد رسید.

خبرگزاری ایرنا: معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: به دنبال تداوم شرجی در خوزستان، میزان رطوبت در آبادان در صبح روز شنبه به 92 درصد رسید.

علیرضا غلامپور در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: میزان رطوبت در شادگان 85 درصد، ماهشهر 83 درصد، هندیجان 77 درصد، اهواز 76 درصد، دزفول 71 درصد و گتوند 66 درصد اعلام شده است.

وی افزود: بررسی نقشه های آینده نگری در تراز میانی جو تا اواسط هفته، امواج پایدار و در سطح زمین نیز نفوذ سامانه کم فشار، تداوم وضعیت شرجی را نشان می دهد.

غلامپور ادامه داد: در مناطق شرق و شمالی استان در بعد از ظهرها، افزایش ابر و احتمال رگبار، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه و در مناطق جنوب، مرکز و غرب، احتمال تند باد لحظه ای همراه با گرد و غبار محلی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته آبادان با 44 و دهدز با 22 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد: حداکثر دمای امروز (شنبه) اهواز به 45 و فردا صبح حداقل به 31 درجه سانتی گراد برسد.

پدیده شرجی از اوایل مرداد ماه و با شدت و تداوم بیشتری نسبت به سال های گذشته، خوزستان را فرا گرفته است و در برخی نقاط خوزستان از مرز 90 درصد نیز گذشت.

گرد و غبار نیز در استان از اواسط هفته گذشته آغاز شد و با فعال شدن تعدادی از کانون های داخلی، گرد و غبار در تعدادی از شهرها به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید.


ویدیو مرتبط :
مسی از مرز 300 گل گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رطوبت خوزستان از 80 درصد گذشت


مدیرکل هواشناسی خوزستان از رطوبت 87 درصدی ماهشهر طی امروز خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان از رطوبت 87 درصدی ماهشهر طی امروز خبر داد.

کوروش بهادری، اظهار کرد: امروز یکشنبه پدیده غالب در استان بالا بودن رطوبت و شرجی است؛ شهرهای ماهشهر، آبادان، هندیجان و اهواز دارای بیشترین میزان رطوبت در استان هستند که در این میان ماهشهر با 87 درصد دارای بیشترین رطوبت در استان است.

وی ادامه داد: همچنین امروز آبادان با 82 درصد، هندیجان با 78 درصد و اهواز با 51 درصد بیشترین میزان رطوبت را در استان داشته​اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت و شرجی تا آخر هفته جاری ادامه دارد و از فردا، دوشنبه در نواحی شرقی استان احتمال افزایش ابر را خواهیم داشت.

بهادری افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با 50 درجه سانتیگراد و ایذه با 24 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم​ترین و خنک​ترین نقاط استان گزارش شدند. حداکثر دمای امروز اهواز نیز به 48 و حداقل دمای فردا به 31 درجه سانتیگراد می​رسد.