اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رطوبت در آبادان و خرمشهر به 98 درصد رسید


رطوبت هوای شهرهای آبادان و خرمشهر در ساعات نخستین روز دوشنبه به 98 درصد رسید و باعث ایجاد پدیده مه گرفتگی، کاهش دید و قطعی جریان برق برخی از مناطق شهر آبادان شد.

خبرگزاری ایرنا: رطوبت هوای شهرهای آبادان و خرمشهر در ساعات نخستین روز دوشنبه به 98 درصد رسید و باعث ایجاد پدیده مه گرفتگی، کاهش دید و قطعی جریان برق برخی از مناطق شهر آبادان شد.

مه گرفتگی در جنوب خوزستان باعث کاهش دید افقی و کندی تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی منطقه شده و برخی از شناورهای صییادی و باری نیز مجبور به لنگر انداختن در دهانه اروند رود و بنادر ساحلی شدند.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آبادان روز دوشنبه به ایرنا گفت:حداکثر رطوبت هوا طی 24 ساعت گذشته در آبادان به 98درصد رسید.

سیعد ابراهیمیان میزان رطوبت فعلی آبادان را 89 درصد اعلام کرد و افزود:کمترین میزان رطوبت هوا طی 24 ساعت گذشته نیز 21 درصد گزارش شده است.

وی علت بروز این پدیده را حاکمیت جریانات جنوبی و مرطوب از خلیج فارس و افزایش رطوبت هوا در شهرهای آبادان و خرمشهر دانست و اظهار داشت:با توجه به نقشه های پیش یابی خطوط جریان، این وضعیت تا اواخر هفته در منطقه ادامه می یابد.

ابراهیمیان افزود:آسمان آبادان و خرمشهر تا 24 ساعت آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار و مه رقیق، جهت باد جنوب غربی تا جنوب شرقی و سرعت وزش باد نیز 20 تا 30 کیلومتر و حداکثر تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی اظهار داشت:بیشینه هوای آبادان با دو درجه کاهش نسبت به روز گذشته به 44 درجه و کمینه 25 درجه سانتی رسید.

رییس اداره هواشناسی آبادان گفت:دید افقی در شهرستان آبادان بین سه تا شش کیلومتر و حداقل دید افقی در صبحگاه به کمتر از یک کیلومتر خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
آبادان و خرمشهر ABADAN

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رطوبت هوا در خوزستان به 75 درصد رسید


از صبح امروز با آغاز روند افزایش رطوبت نسبی در استان خوزستان، میانگین رطوبت هم اینک در شهرهای مختلف استان به مرز 75 درصد رسیده است.

خبرگزاری فارس: از صبح امروز با آغاز روند افزایش رطوبت نسبی در استان خوزستان، میانگین رطوبت هم اینک در شهرهای مختلف استان به مرز 75 درصد رسیده است.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: از بامداد امروز روند افزایش رطوبت نسبی در شهرهای استان آغاز شده است و بیشترین رطوبت به شهرستان ماهشهر با 74 درصد تعلق دارد.

مسعود دهملایی با اشاره به بیشترین شهرهای خوزستان از نظر شرجی و رطوبت افزود: رادار اهواز 56 درصد، بستان 45 درصد و گتوند با 39 درصد بیشترین میزان رطوبت نسبی را در خوزستان به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: بررسی نقشه های پیش یابی در سطح زمین همچنان استقرار زبانه کم فشار را تا چند روز آینده نشان می‌دهد و در سطوح فوقانی جو نیز زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای بر روی استان قرار دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان خاطر نشان کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در ارتفاعات و نیمه شمالی نیمه ابری با احتمال رگبار خفیف و پراکنده همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار یا مه رقیق جهت باد، غربی تا جنوب شرقی سرعت باد، 10 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود شهرستان اهواز به دلیل وجود رطوبت کافی در جو، امروز دمای هوای بیش از 45 درجه سانتیگراد را تجربه نکند.