اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«رضوانی بیست»، ابرخودروی ساخت خودروساز ایرانی + تصاویر



اخبار,اخبار گوناگون,خودرد رضوانی

با گذشت یک سال از معرفی نخستین طرح شرکت خودروسازی «رضوانی موتورز» مسوولان این شرکت اولین نمونه این ابرخودرو را به بازار عرضه کردند.

ابرخودرو شرکت رضوانی بر روی پلت فرم خودرو مسابقه‌یی Ariel Atom 3 شکل گرفته است.
نکته قابل توجه در ساخت این ابرخودرو که Rezvani Beast نامگذاری شده، استفاده از فیبرکربن در ساخت بدنه و اتاق سرنشینان است، به طوری‌ که این بخش بسیار شبیه کابین هواپیماهای نظامی شده است.


مهندسان شرکت رضوانی موتورز که توسط یک ایرانی در کالیفرنیا راه اندازی شده برای افزایش ضریب ایمنی و راحتی در سطح مسیر خیابان اقدام به افزایش وزن نمونه اصلی کرده‌اند. هم اکنون این خودرو پس از تغییرات انجام شده حدود 750 کیلوگرم وزن دارد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,خودرد رضوانی

 خودروی رضوانی

طبق اعلام شرکت سازنده، این خودرو با اصلاحات انجام شده بر روی موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری قادر است تا 500 اسب بخار انرژی تولید کند که این حجم عظیم انرژی نسبت به وزن پایین خودرو باعث شده تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن به عدد خیره کننده 2.7 ثانیه برسد.


طبق برآوردهای انجام شده توسط رضوانی موتورز، اولین محصول این شرکت حدود 165 هزار دلار قیمت خواهد داشت. این قیمت با توجه به رکوردهای قابل توجه این خودرو و حداکثر سرعت 266 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است ساخت هر دستگاه از این خودرو، بین هشت تا ۱۲ هفته زمان خواهد برد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,خودرد رضوانی

 فردیس رضوانی

 

رضوانی موتورز، یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه تولید خودروهای سوپر اسپرت خاص و گرانقیمت است که توسط فردیس رضوانی تاسیس شده و هم اکنون در حال کار بر روی جدیدترین سوپر اسپرت خود با نام «رضوانی بیست» ( Rezvani Beast) است.

 

فردیس رضوانی فعالیت حرفه‌ای خود را با طراحی و تولید خودروهایی مانند Vencer Sarthe آغاز کرد. او فرزند یک خلبان جنگنده‌ است و همین عامل علاقه او نسبت به طراحی هواپیما و خودروهای عجیب شده است. رویای او برای ساخت ابرخودروهای خاص با عملکرد متفاوت در نهایت منجر به بنیانگذاری شرکت خودروسازی و طراحی خودروی رضوانی شد. این شرکت برای اشخاص به‌صورت خصوصی خودرو طراحی می‌کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,خودرد رضوانی

 خودروی رضوانی

رضوانی تیمی قدرتمند از طراحان، تولید‌کنندگان و مهندسان را در اختیار دارد و از آنها در طراحی و ساخت خودروهای مسابقه پیشرفته استفاده می‌کند. سمیر سادیخوف یکی از طراحان برجسته تیم رضوانی است که تاکنون جوایز طراحی زیادی را از آن خود ساخته و به‌ دلیل طراحی خودروهای استون مارتین DBC و فراری Xezri به شهرت رسیده‌ است. سادیخوف طراح مشهور آذربایجانی، یک طراحی منحصر به فرد را برای ابرخودرو «رضوانی بیست» ارائه داده است.

اخبار,اخبار گوناگون,خودرد رضوانی

خودروی رضوانی

اخبار,اخبار گوناگون,خودرد رضوانی

خودروی رضوانی

اخبار,اخبار گوناگون,خودرد رضوانی

خودروی رضوانی

اخبار,اخبار گوناگون,خودرد رضوانی

 

اخبار گوناگون - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نماهنگ تصاویر،زندگینامه،وصیت نامه شهید مهدی رضوانی یکتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اثر هنری یک ایرانی دیوار برلین را برای همیشه جاویدان ساخت+تصاویر




اثر هنری یک ایرانی دیوار برلین را برای همیشه جاویدان ساخت+تصاویر
این هنرمند ایرانی تبار، روز گذشته از اثری هنری در برلین رونمایی کرد که به گفته هنرشناسان،این با ارزشترین یادبود برای زنده نگه داشتن خاطرات تلخ تاریخ است که امکان داشت برای این واقعه تاریخی به تصویر کشیده شود.
 یادگار عزیزی نمینی ( Yadegar Asisi) فرزند یک زوج ایرانی بود که در وین به دنیا آمد و تحصیلات تکمیلی خود را در آلمان گذراند و هم اکنون معمار ،استاد دانشگاه ، هنرمند و یکی از بزرگترین طراحان سراسرنما در دنیا می‌باشند.
شهرت این هنرمند ایرانی بیشتر به سراسرنما‌های غول پیکرش بر می‌گردد. وی هم اکنون در شهر برلین ساکن است.
همانطور که می دانید، یکی از آثار تاریخی و به یاد ماندنی اما تلخ کشور المان، دیواری است که بر اثر حوادثی تاریخی در وسط شهر برلین کشیده شده و شهر برلین را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد.
یادگار عزیزی، این هنرمند ایرانی تبار، روز گذشته از اثری هنری در برلین رونمایی کرد که به گفته هنرشناسان،این با ارزشترین یادبود برای زنده نگه داشتن خاطرات تلخ تاریخ است که امکان داشت برای این واقعه تاریخی به تصویر کشیده شود.
این هنرمند قهار تمامی وقایع ساخت این دیوار و جریاناتی که در پی آن پیش امد را در قالب تصویری پانوراما و عریض به صورت سراسر نمایی در یک محیط 360 درجه طراحی و به معرض دید عموم قرار داد..../روزگارنو


اخبار,اخبار فرهنگی,جدیدترین اخبار ایران

اخبار,اخبار فرهنگی,جدیدترین اخبار ایران