اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایی: 110 هزار تومان یارانه می دهیم


فرمول ما این است که از آن جا که 45 هزار تومان تعهد دولت گذشته بوده و ما نباید تعهدات دولت های گذشته را زیر پا بگذاریم چرا که بی ثباتی ایجاد می کند 45 هزار تومان را پرداخت می کنیم و بقیه را تا 110 هزار تومان به صورت تولیدی به مردم می دهیم.

 خبرگزاری مهر: محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رویکرد ما در شبکه 4 سیما در پاسخ به کارشناسان برنامه در این باره که مهمترین میثاق بین مردم و مسئولان از نظر وی چیست و مردم و مسئولان چه وظایفی نسبت به قانون اساسی دارند گفت: اولین میثاق ما با خداست و این که به غیر از خدا کسی را نپرستیم و حتی تابع نفس خودمان هم نباشیم و اگر ما به مهمترین میثاق بین دولت و قانون اساسی وفادار باشیم ولی خدا پرستی نداشته باشیم باز هم اشکال وجود دارد.

وی با اشاره به این که مهمترین میثاق قانون اساسی است بیان کرد: کسانی که 35 سال پیش مجموعه قانون اساسی را فراهم کردند افراد اندیشمند و با سوادی بودند و دلیلی ندارد که چنین میثاقی را بعد از 100 سال قانون اساسی و این که به رای مردم نیز رسیده است نادیده بگیریم.

رضایی خاطر نشان کرد: این قانون خوبی است و اولین مسئله این است که در اجرای قانون تبعیض قائل نشویم. حقوق ملت ایران حقوق اساسی است و باید در عصر جدید یک بازگشت رجوعی به مردم داشته باشیم و بعضی از اصول که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. خود قانون اساسی را باید رئیس جمهور اجرا کند و در اجرا ابهام وجود دارد. آیا رئیس جمهور می تواند خارج از مجلس این کار را انجام دهد. قانون مجلس ابزاری است که رئیس جمهور می تواند قانون اساسی را اجرا کند.

وی با اشاره به این که رئیس جمهور باید برای خلاء هایی که در قانون وجود دارد باید قانون تهیه کند گفت: ما برای کلیه اصولی که مغفول مانده در مجلس قانون تهیه می کنیم البته بعضی از قوانین نیاز به تهیه قانون خاصی ندارند مانند عدالت در روحیه آزادی که در همین حد روحیه باقی مانده و درخت آزادی هیچ گاه در کشور ما کاشته نشده و این تنها یک حس و آرمان خواهی است و نمی توانیم تمام خواسته های ملت ایران را در سطح آرمانخواهی محدود کنیم. آزادی یک قانون است که در قانون اساسی آمده اما نهادینه نشده است.

رضایی گفت: ما کمتر حرف می زنیم و بیشتر به دنبال اصولی از قانون اساسی هستیم که نهادینه نشده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها و پرداخت 110 هزار تومان یارانه به مردم گفت: اولین مشکلی که هدفمندی یارانه ها داشت این بود که هدفش شفاف نشده و معلوم نشد می خواهیم برای شفاف سازی قیمت ها و یا برای جبران آن ها این کار را انجام دهیم. و از آنجا که این مسئله به خوبی تعریف نشد در اجرا و قانون مشکل ایجاد کرد.

وی افزود: هدفمندی دارای دو هدف است یکی آن که شفاف سازی صورت گیرد و دیگر این که از این ناحیه فشار هایی که وارد شده جبران شود و مفهوم جبران این نیست که پولی را به جامعه تزریق کنیم که گرانی ایجاد می کند. جبران باید واقعی باشد و نه اسمی و این در حالی است که دوستان ما جبران اسمی ایجاد کرده اند که اگر واقعی بود پولی که به دست مردم می رسید با گرانی همراه نمی شد.

وی تاکید کرد: فرمول ما این است که از آن جا که 45 هزار تومان تعهد دولت گذشته بوده و ما نباید تعهدات دولت های گذشته را زیر پا بگذاریم چرا که بی ثباتی ایجاد می کند 45 هزار تومان را پرداخت می کنیم و بقیه را تا 110 هزار تومان به صورت تولیدی به مردم می دهیم.

رضایی گفت: بر این اساس قبل از این که تقاضا بالا برود اول عرضه و خدمات بالا می رود و به این ترتیب پول یارانه ضد تورمی عمل می کند و مشکل اشتغال را نیز حل می کند و به طور مثال اگر از ابتدای سال 93 این طرح را اجرا کنیم از فروردین تا شهریور ماه 45 هزار تومان و از شهریور به بعد 110 هزار تومان به مردم پرداخت می شود. بر این اساس در طول 6 ماه پول به روند تولید رفته است و بعد از آن به دست مردم می رسد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره ملاک انتخاب وزیر آموزش و پرورش گفت: من به خودم و دیگران اجازه می دهم که پست های سیاسی را با نگاه سیاسی انتخاب کنند ولی اجازه نمی دهم پست های سرنوشت ساز که می خواهد آینده کشور را رقم بزند با ضوابط جناحی و دوستی ببندیم.

وی افزود: آموزش و پرورش یعنی آینده ایران. آیا ما به خاطر خودمان آینده فرزندانمان را به خطر بندازیم. من پای سیاست را از آموزش و پرورش بیرون می کشم. سیاست بیش از حد وارد حوزه هایی شده که به جای درست کردن یک چشم چشم دیگر را کور کرده است.

رضایی گفت: کسی را برای وزارت آموزش و پرورش را انتخاب می کنم که مشکل معلمین روستاها و دانش آموزان را می داند. آموزش و پرورش بدنه وسیعی دارد و 700 هزار معلم در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند. وزیری که انتخاب می کنیم باید بتواند این کار را انجام دهد. یک بخش عظیمی از بودجه کشور به آموزش و پرورش می رود و باید توزیع عادلانه وجود داشته باشد. وزیر باید مسئولیت پذیر باشد و اگر می خواهد وارد عرصه های انتخاباتی شود باید از دو سال قبل استعفا دهد.

وی در باره اقداماتش برای فرهنگیان گفت: اولین مسئله شغل و درآمد آن هاست خانم دبیری گله می کرد که حقوقش کم است و با 20 سال سابقه کار تنها 670 هزار تومان دریافت می کند. با محاسبه بنده در طول یک سال قدرت خرید این خانم 300 هزار تومان کاهش یافته است. ما کاری می کنیم که معلمین دغدغه ای به غیر از درس دادن نداشته باشند. ممکن است در بعد مسائل پولی سیاستی را داشته باشیم ولی نگرانی مسکن معلمین را به طور کامل حل می کنیم.

رضایی درباره اولویت های برنامه هایش در سیاست خارجی خاطر نشان کرد: وضعیت ما در سیاست خارجی مانند بوکسوری است که آمریکایی ها در مقابل ما یک پایشان را در خاورمیانه و پای دیگر را در اروپا گذاشته اند. ما اگر می خواهیم به میدان بازی برویم و اگر نمی خواهیم در مقابل گارد نظامی آن ها وارد درگیری نظامی شویم باید استراتژی قیچی را اجرا کنیم درحال حاضر عده ای می گویند که اگر با آمریکا مذاکره کنیم مشکل حل می شود و عده ای دیگر بر این باوراند که نباید کوتاه بیاییم و باید مقاومت کنیم. هر دوی این نظریه ها اشکال دارد.

وی تاکید کرد: این طور نیست که وحدت آمریکایی ها با کشورهای غربی قابل شکست نباشد ما امکانات فراوان داریم که آن ها را از ژست کاذبانه خارج کنیم و باید اقداماتی انجام دهیم که مذاکره شکل گیرد.

وی تاکید کرد: 300 نفر از دیپلمات ها را آماده می کنیم که از تیم مذاکره کننده ایران حفاظت کنند چرا که این پیچیده ترین مذاکره در دنیاست که یک کشور جهان سومی در مقابل کل دیپلماسی دنیا می نشیند. ما دیپلماسی را جدی می گیریم و با بسیج دیپلمات ها کاری می کنیم که مذاکره کننده های ایران قوی باشند.

وی افزود: مسئله دیگر خود طرح است باید کاری کنیم که عزت ملی ایران حفظ شود و حرفمان را قبول کنند. حداقل ها و حداکثرهایی تعریف کنیم که البته این طرح را فعلا نمی توانم مطرح کنم و بعد از مسئولیت آن را با رهبری مطرح می کنیم و پای میز مذاکره اعلام خواهم کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: باید با اجرای کارآمدی اقتصادی این اعتقاد را در ذهن آمریکایی های ایجاد کنیم که اگر مذاکره با ایران شکل نگیرد دچار مشکل می شوند. ما از یک طرف نباید ماجرا جویی و از طرف دیگر ساده اندیشی کنیم.

رضایی با اشاره به این که ممکن است با یک کشور به صورت هم زمان تعامل و چالش داشته باشیم اظهار داشت: ما می توانیم در مسئله هسته ای محیط زیست و مواد مخدر با آمریکا مذاکره کنیم. رهبری در موضوع هسته ای اجازه این مذاکره را دادند باید در بقیه موارد از ایشان کسب اجازه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تانک های آمریکایی در سوریه و اردن غباری ایجاد کرده اند که 11 استان کشور را تحت تاثیر قرار داده و ما برای جبران آن نیازمند 4 میلیارد دلار هستیم که آمریکا می تواند نصف آن را بپردازد. همچنین در مقابله با قاچاق ما در مرزهای کشورمان با مبارزه جوانان شهیدهای زیادی می دهیم و این شهدا به دلیل آن است که جوانان اروپایی زندگی راحت تری داشته باشند. سازمان ملل می گوید پول ندارد اما آمریکا و اروپا پول دارند و مفهوم موازنه نسبی همین است.

وی درباره کاهش ارزش پول ملی و تورم در کشور بیان کرد: گرانی در ایران دو علت ساختاری و تاریخی دارد. در ایران هیچگاه گرانی زیر 10 درصد نبوده یعنی تک رقمی نشده است. چاره اندیشی برای گرانی ها به روش ساختاری است و به تولید بازمی گردد. تولید ملی در کشور ما با مسائلی مواجه شده که کشش آن کم است و باید کشش تولیدی را به طریقی درست کنیم که سفته باز ها نتوانند با کار آفرینان رقابت کنند. مگر این که کسی بخواهد سر گردنه مسیر تولید را با پول عوض کند.

رضایی گفت: گرانی را یک اژدهای 5 سر می دانم که تا کنون هر کسی آمده نتوانسته مشکلی را حل کند و یک سر اژدها باقی مانده. اژدها زمانی مهار می شود که 5 سر کنترل شود. من هیچ زمانی را مثل آقایان دیگر تعیین نمی کنم این زمان ها غیر علمی است اما هدفگذاری ها را در زندگی مردم تعریف می کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راهکار عملیاتی برای مشکل ساختاری را این طور عنوان کرد که چه کسی گفته است سوداگری ها نباید مالیات بدهد. یک اقتصاد زیرزمینی ایجاد شده که مالیات نمی دهد. نباید کسانی مثل جمشید بسم الله باشند که کسانی فکر کنند مشکل از اوست اکنون همه به دنبال 3 هزار میلیارد رفتند اما اگر رقم های کوچک را جمع کنیم بسیار بزرگ می شود در حقیقت باید بازار را سامان دهیم و به جای اصلاح قیمت ها باید بازارهای اساسی را اصلاح کنیم. برای فرش چای و برنج شرکت هایی درست می کنیم که واسطه ها را کاهش دهند.

وی با اشاره به این که یارانه سبز می دهم که هر کشاورزی خود را از سنتی به پیشرفته تبدیل کند اظهار داشت: این اقدام باعث صرفه جویی در آب و پیشرفت می شود اکنون روستاها تبدیل به خانه ی سالمندان کشور شده اند و یارانه سبز باعث می شود که جوانها در روستاها بمانند. هزینه تصمیم گیری های غلط 10 برابر بیشتر حیف و میل است و حیف و میل 10 برابر بیشتر از مفاسد اقتصادی است.

رضایی با بیان این که باید رابطه دولت و مردم را بازتعریف کنیم اظهار داشت: این رابطه اکنون برای فضای سیاسی و امنیتی یعنی برای بقا خوب است ما یک استراتژیک بقا داریم و یک پیشرفت و اکنون در کشور مشکلی برای بقا وجود ندارد از این مرحله عبور کرده ایم و وارد حوزه ای به نام زندگی شده ایم. چرا من می گویم سلام بر زندگی و یا ابوالفضل من معتقدم همه باید برای زندگی مردم بسیج شویم.

وی افزود: اکنون موقع رسیدن به زندگی مردم است. مگر می شود اگر بخواهیم یک اقدام اساسی در زندگی مردم و اقتصادی ایجاد کنیم ساختار اساسی در اداره کشور را تغییر ندهیم باید یک برنامه مشخصی داشته باشیم و به طور واقعی دولت را درست کنیم.

وی تاکید کرد: باید مردم را وارد اداره کشور کنیم به آن ها اختیارات بدهیم و پای دولت را از اقتصاد خارج کنیم. ایالت های اقتصادی راه بیندازیم مدیریت محلی ایجاد کرده و همه اختیارات را به شوراها بدهیم. آب و برق باید دست شوراها باشد. البته این طور که اکنون شورای شهر و شهرداری اداره می شود را قبول ندارم. آن ها یک دولت کوچک در شورای شهر و شهرداری ایجاد کرده اند. از ملت ایران تقاضا می کنم مسئله شوراها را جدید بگیرند و باید فکری کنیم صدا و سیما نیز انتخابات شوراها را پوشش دهد.

وی در این باره که چگونه می توان راهکاری اندیشید که رقابت بین نامزدها بعد از انتخابات به دسته بندی ها تبدیل نشود گفت: من دو توصیه هم به خودم و هوادارانم و هم نامزدهای دیگر دارم که قانون و اخلاق را جدی بگیریم در بعضی از کشورها قانون کافی است و به طور مثال در غرب اخلاق معنی ندارد اما در کشور ما اخلاق باید بیش از جاهای دیگر در کنار قانون باشد.

رضایی تصریح کرد: من به همین دلیل در جناح های سیاسی وارد نشده و به هیچ ائتلافی نپیوستم چرا که نمی خواستم تعهدی حتی به دوستانم بدهم که نتوانم اجرا کنم. حتی در مناظره ها نیز از هر 8 کاندیدا دفاع کردم. ما در آرزو و صحبت خیلی جلو هستیم اما نمی توانیم آرزوها را تبدیل به روش رفتاری و ارزش کنیم. اخلاق در انتخابات باید تبدیل به ارزش شود که اگر اجرا نشد صدای همه بلند می شود. ما می خواهیم فرهنگ قانون پذیری و عمل به قانون را نهادینه کنیم و باید از خودمان شروع کنیم.

وی درباره صنعت کشاورزی نیز گفت: باید صنعت و خدمات در کشاورزی کنار هم بگذاریم. صنعت باید هدفمند باشد و اگر صنعت را در جای واقعی خود قرار دهیم سهم کشاورزی کامل می شود.

وی با بیان این که به 8 مورد یارانه سبز می دهیم گفت: قیمت های واقعی کشاورزی یارانه می خواهند کسانی که کشتشان را مکانیزه کنند صنایع تبدیلی ایجاد کنند اصلاح بذر و خاک داشته و دام ها را صنعتی کنند نیز یارانه می گیرند. بیمه محصولات کشاورزی نیز که اخیرا صدمات زیادی وارد کرده یارانه دریافت می کند.

وی همچنین در خصوص آموزش عالی نیز گفت: آموزش عالی از نظر کمی یک تحول بزرگ پیدا کرده است ما در ابتدای انقلاب 175 هزار دانشجو داشتیم که سالانه 50 هزار دانشجو وارد می شد و 36 هزار نفر فارغ التحصیل می شدند. اکنون این رقم از مرز 4 میلیون نفر گذشته و با فوق دیپلم ها 20 میلیون نفر فارغ التحصیل داریم. در حقیقت یک سرمایه عظیم انسانی ایجاد شده که از ظرفیت شغلی کشور سرریز شده است.

رضایی گفت: مشکل ما این است که دانشجویی که از دانشگاه بیرون می آید آماده شغل نیست و بین دانشگاه صنعت و کشاورزی فاصله زیادی وجود دارد. این فاصله را در علوم پزشکی نداریم و من اعلام کردم که یک سال قبل از فارغ التحصیل شدن دانشجویان شغلشان را معلوم می کنیم.

وی تاکید کرد: فضای فرهنگی دانشگاه ها را نیز به هیچ وجه به این شکل قبول ندارم. فضا بسته است و باید آزادی و نشاط ایجاد کنیم. جامعه سنگین شده و باید تقویت شود. من خودم را فدایی این کار می کنم و در معرض نقد و فشار قرار می دهم. آماده ایم که ملت ایران را به سمت پروردگار پرواز دهیم.

رضایی در پایان اظهار داشت: از ملت بزرگ ایران تقاضا می کنم سرباز خود را در این مسیر کمک کنند هرچند ایده های بزرگی را فراهم کرده ام اما این کار با کار کارشناسی و ضمانت اجرایی بوده است و اگر راه بیفتیم پشت سر ما پشتوانه حقوقی و حمایت های نظام وجود دارد که مشکلات را حل کنیم.


ویدیو مرتبط :
پرداخت سالانه 10 هزار میلیارد تومان یارانه برای آرد و ن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضایی:یارانه از شهریور 93 ،صد و ده هزار تومان/طنین شعار «عارف متشکریم»در ورزشگاه/ بیانیه ولایتی/واکنش جلیلی به کلمه ظرفیت



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

محسن رضایی: از عارف و حدادعادل استفاده خواهم کرد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به کناره گیری غلامعلی حداد عادل از عرصه انتخابات از ایشان به عنوان فردی بااخلاق یاد کرد.

محسن رضایی در گفتگو با مهر با اشاره به کناره گیری غلامعلی حداد عادل و محمد رضا عارف از عرصه انتخابات گفت: دکتر حداد عادل آدم بااخلاقی بوده و آقای عارف نیز انسان نجیبی هستند که اگر در صحنه می ماندند خوب بود ولی حالا هم که تشخیص دادند و کنار رفتند تشخیص شان مربوط به خودشان است.

وی تصریح کرد: با این حال من از هر دو این افراد در دولت خودم استفاده خواهم کرد، همچنین نیروها و برنامه هایشان را هم مورد استفاده قرار خواهم داد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر استفاده از افراد کارآمد همه دولتهای گذشته، بیان داشت: هر کسی که نظام و رهبری را قبول داشته باشد و آدم باعرضه ای هم باشد در دولت خود از او استفاده خواهم کرد.


محسن رضایی: از شهریور 93 صد و ده هزار تومان یارانه می دهیم
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نمی توانیم تعهدات دولت گذشته را زیر پا بگذاریم تاکید کرد: اگر مرحله دوم هدفمندی را از ابتدای سال 93 آغاز کنیم تا شهریور ماه 45 هزار تومان و از شهریور ماه هر ماه 110 هزار تومان پرداخت خواهد شد.
به گزارش مهر محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رویکرد ما در شبکه 4 سیما در پاسخ به کارشناسان برنامه در این باره که مهمترین میثاق بین مردم و مسئولان از نظر وی چیست و مردم و مسئولان چه وظایفی نسبت به قانون اساسی دارند گفت: اولین میثاق ما با خداست و این که به غیر از خدا کسی را نپرستیم و حتی تابع نفس خودمان هم نباشیم و اگر ما به مهمترین میثاق بین دولت و قانون اساسی وفادار باشیم ولی خدا پرستی نداشته باشیم باز هم اشکال وجود دارد.
وی با اشاره به این که مهمترین میثاق قانون اساسی است بیان کرد: کسانی که 35 سال پیش مجموعه قانون اساسی را فراهم کردند افراد اندیشمند و با سوادی بودند و دلیلی ندارد که چنین میثاقی را بعد از 100 سال قانون اساسی و این که به رای مردم نیز رسیده است نادیده بگیریم.
رضایی خاطر نشان کرد: این قانون خوبی است و اولین مسئله این است که در اجرای قانون تبعیض قائل نشویم. حقوق ملت ایران حقوق اساسی است و باید در عصر جدید یک بازگشت رجوعی به مردم داشته باشیم و بعضی از اصول که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

خود قانون اساسی را باید رئیس جمهور اجرا کند و در اجرا ابهام وجود دارد. آیا رئیس جمهور می تواند خارج از مجلس این کار را انجام دهد. قانون مجلس ابزاری است که رئیس جمهور می تواند قانون اساسی را اجرا کند.
وی با اشاره به این که رئیس جمهور باید برای خلاء هایی که در قانون وجود دارد باید قانون تهیه کند گفت: ما برای کلیه اصولی که مغفول مانده در مجلس قانون تهیه می کنیم البته بعضی از قوانین نیاز به تهیه قانون خاصی ندارند مانند عدالت در روحیه آزادی که در همین حد روحیه باقی مانده و درخت آزادی هیچ گاه در کشور ما کاشته نشده و این تنها یک حس و آرمان خواهی است و نمی توانیم تمام خواسته های ملت ایران را در سطح آرمانخواهی محدود کنیم. آزادی یک قانون است که در قانون اساسی آمده اما نهادینه نشده است.
رضایی گفت: ما کمتر حرف می زنیم و بیشتر به دنبال اصولی از قانون اساسی هستیم که نهادینه نشده است.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها و پرداخت 110 هزار تومان یارانه به مردم گفت: اولین مشکلی که هدفمندی یارانه ها داشت این بود که هدفش شفاف نشده و معلوم نشد می خواهیم برای شفاف سازی قیمت ها و یا برای جبران آن ها این کار را انجام دهیم. و از آنجا که این مسئله به خوبی تعریف نشد در اجرا و قانون مشکل ایجاد کرد.
وی افزود: هدفمندی دارای دو هدف است یکی آن که شفاف سازی صورت گیرد و دیگر این که از این ناحیه فشار هایی که وارد شده جبران شود و مفهوم جبران این نیست که پولی را به جامعه تزریق کنیم که گرانی ایجاد می کند. جبران باید واقعی باشد و نه اسمی و این در حالی است که دوستان ما جبران اسمی ایجاد کرده اند که اگر واقعی بود پولی که به دست مردم می رسید با گرانی همراه نمی شد.
وی تاکید کرد: فرمول ما این است که از آن جا که 45 هزار تومان تعهد دولت گذشته بوده و ما نباید تعهدات دولت های گذشته را زیر پا بگذاریم چرا که بی ثباتی ایجاد می کند 45 هزار تومان را پرداخت می کنیم و بقیه را تا 110 هزار تومان به صورت تولیدی به مردم می دهیم.
رضایی گفت: بر این اساس قبل از این که تقاضا بالا برود اول عرضه و خدمات بالا می رود و به این ترتیب پول یارانه ضد تورمی عمل می کند و مشکل اشتغال را نیز حل می کند و به طور مثال اگر از ابتدای سال 93 این طرح را اجرا کنیم از فروردین تا شهریور ماه 45 هزار تومان و از شهریور به بعد 110 هزار تومان به مردم پرداخت می شود. بر این اساس در طول 6 ماه پول به روند تولید رفته است و بعد از آن به دست مردم می رسد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

طنین شعار «عارف متشکریم» در ورزشگاه دستغیب/«شیرازی یک کلام، روحانی والسلام»

شعارهای «دکتر کلید و رو کن دنیا رو زیر و رو کن»، «شیرازی یک کلام، روحانی والسلام»، «برای فتح خیبر یک یا حسین دیگر»، «همراه با خاتمی، اصلاحات روحانی» ،«کرامت انسانی، اصلاحات روحانی» و «سلام بر شهیدان، درود بر اصلاحات» در ورزشگاه شنیده می‌شد.

همزمان با سفر روحانی به شیراز، «شعار عارف متشکریم» در ورزشگاه شهید دستغیب این شهر طنین‌انداز شد.

به گزارش فارس، حسن روحانی با دو ساعت تاخیر و در حالی که طرفدارانش به خاطر معطل ماندن بسیار خسته شده بودند، لحظاتی مانده به اذان مغرب امروز وارد ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شد.

تعدادی از اعضای ستاد و هواداران روحانی با پوشیدن لباس بنفش یا بر دوش انداختن شال‌های بنفش در ورزشگاه حضور داشتند.

شعارهای «دکتر کلید و رو کن دنیا رو زیر و رو کن»، «شیرازی یک کلام، روحانی والسلام»، «برای فتح خیبر یک یا حسین دیگر»، «همراه با خاتمی، اصلاحات روحانی» ،«کرامت انسانی، اصلاحات روحانی» و «سلام بر شهیدان، درود بر اصلاحات» در ورزشگاه شنیده می‌شد.

تعدادی از شهروندان شهرستان‌های مرودشت، آباده، کازرون، عشایر قشقایی، لر و کوهمره و برخی شهرهای دیگر نیز توسط ستاد انتخاباتی روحانی در فارس به ورزشگاه آورده شده بودند.

همچنین شعار «سلام بر خمینی درود بر روحانی» توسط جمعیت همخوانی شد.

در برنامه اعلام شده ساعت 6 برای حضور روحانی در ورزشگاه اطلاع‌رسانی شده بود اما برنامه با حداقل دو ساعت تاخیر آغاز شد و سرودهای انقلابی و حماسی انتخاباتی و سرود یار دبستانی چند بار در ورزشگاه پخش شد.

در این برنامه حسن روحانی به محض ورود به ورزشگاه بیان کرد: ما برای رسیدن به توسعه و آبادانی کشور باید از تمام اقوام استفاده کنیم و در کنار یکدیگر باشیم.

وی تصریح کرد: در دولت «تدبیر و امید» زن و مرد به طور مساوی در کنار یکدیگر قرار دارند، اشتغالزایی پایدار و توجه به مشکلات اشتغال نیز به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی رفع موانع تولید را مهمترین عامل توسعه دانست و گفت: توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و صنعت نیز جز اولویت‌کاری است.

روحانی بیان کرد: نگرش به مسئله جوانان در عرصه‌های اجتماعی و مبنا قرار دادن توجه به این سرمایه اصلی ملی به عنوان فرصت در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، باید تغییر اصولی پیدا کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اعتماد به جوانان نیز گفت: پیگیری و استمرار شیوه‌های ارتباط مستقیم مسئولان با جوانان، به منظور بازسازی اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت و مدیریت کلان کشور در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار دارد. 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بیانیه دکتر ولایتی به مناسبت پیروزی تیم ملی:آرزو می‌کنم پیروزی وشادی همراه همیشگی ملت صبور ایران باشد

دکتر علی اکبرولایتی با صدور بیانه ای پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان را به همه ایرانیان تبریک گفت.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر علی اکبر ولایتی دقایقی پیش با صدور بیانه ای پیروزی تیم ملی کشورمان در برابر تیم ملی فوتبال لبنان و جدی تر شدن صعود ایران به جام جهانی2014 برزیل را نشانه اعتماد به نفس ملی و سرزندگی ایرانیان دانست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، ضمن ستایش تلاش جوانان ایرانی در خلق این پیروزی آرزو کرد پیروزی، شادی و نشاط همراه همیشگی ملت صبور ایران باشد.

ولایتی در این بیانیه تاکید کرده است: در طول تاریخ، «ایمان به خدا، اعتماد به نفس و تلاش خستگی ناپذیر» ملت بزرگ ایران، نشان افتخار ملی ایران بوده است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جلیلی با اشاره به کنایه هایی که به او درباره واژه «ظرفیت» می زنند:شعارم آزادکردن ظرفیت هاست

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه برخی فقط به تهدیدها نگاه می‌کنند، گفت: برای گام بزرگ باید توجه بیشتری به داشته‌های خود داشته باشیم. اگر از ظرفیت‌ها ارزیابی دقیق کنیم، خیلی از مجهولاتمان را می توانیم حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی در برنامه پاسخ به جوانان شبکه سوم سیما با اشاره به استفاده از لفظ ظرفیت در همه سخنرانی هایش، گفت:بحث‌هایی که من مطرح کردم و شاید هم خیلی تکرار شده و بعضی میگویند این چیست که مدام می گویی. من اگر شعار انتخاباتیم‌ را یک جمله بخواهم بگویم، آن "آزادکردن ظرفیت‌هاست"

وی با بیان اینکه ما در کشورمان توانمندی‌ها و فرصت‌ها و استعدادهای زیادی داریم که یکی از بزرگترین‌ آنها جوانان هستند، افزود:جوان انرژی بالایی دارد که اگر از آن استفاده شود، بهره‌های بسیاری می‌بریم. هنر دولت باید این باشد که توانمندی و استعداد جوانان را مدیریت کند تا نه تنها مشکلات را حل کند بلکه به شکل حداکثری از آن استفاده شود.هرجوانی باید حس کند بیشترین ظرفیتش در کشور شکوفا شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم پیشرفت کنیم، این پیشرفت به صورت فردی امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در انتخابات معمولا دنبال قهرمان می‌گردند که یک نفر بیاید مسائل را حل کند. اگر این نگاه دقیق‌تر شود و این باور را داشته باشیم که برای حل مشکلات، همه باید پای کار بیایند و همه ناجی کشور باشند، این فکر میتواند کشور را به جلو ببرد. مگر یک فرد چقدر می‌تواند توان داشته باشد؟ باید آن فرد یک مجموعه و 70 میلیون ایرانی را فعال کند.

جلیلی تصریح کرد:اگر بخواهیم کشور رو به پیشرفت باشد، باید همه قوا و حتی فراتر از قوا و نهادهای عمومی و دستگاه های دیگر پای کار بیایند و با آهنگ واحد کار کنند.

جلیلی که می گفت سه قوه نقش بسیار مهمی در قانون اساسی برای حرکت به سمت پیشرفت کشور دارند، اظهار داشت: مجلس در حقیقت مصوباتش فصل الخطاب است و همه باید آن را انجام دهند.رئیس جمهور باید با قوای دیگر تعامل داشته باشد و قانون را اجرا کند. قانون با همه ضعف‌هایش اگر اجرا شود بسیار بهتر از این است که تعلل صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی برای همه قوا حدود و شرح وظایفی تعریف شده است، گفت:باید در همین چارچوب ها حرکت کرد.همکاری و محبت را با صرف قانون و بخشنامه نمی‌توان ایجاد کرد. در شورای عالی امنیت ملی هم که با دوستان دولت و مجلس بودیم، اکثر تصمیمات ما با اجماع بوده است و اکثراً همه توافق می‌کردند.

جلیلی در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به پرسشی درباره نگاه دولت وی به ورزش قهرمانی، اظهار داشت:باید به ورزش قهرمانی بهای جدی داد. اما چند ملاحظه دارم که شاید متفاوت با روند موجود باشد. وقتی می گوییم ورزش قهرمانی، موضوع ورزش بیشتر جوانان هستند؛ همه جوانان باید شامل این موضوع شوند.

وی گفت:چرا قایقرانی را به جای اینکه در شهرهای شمالی و جنوبی تقویت کنیم، به جایش یک دریاچه مصنوعی در تهران ایجاد کنیم و به زور برخی را بخواهیم آموزش دهیم. البته نمی گویم کاری که در تهران شده بد است اما باید تمرکز بیشتر روی شهرهای شمالی و جنوبی کشور باشد که جوانان آنجا با قایق بزرگ شده‌اند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از دلایلی که برخی در دنیا با ما مقابله می کنند این است که میگویند چرا از ما کپی برداری نمی کنید و حرف خودتان را می زنید و کار خودتان را می‌کنید، گفت:ما در نظام آموزش و پرورش از همان دبستان باید این موضوع را به عنوان یک اصل بپردازیم که فرزندان ما با تفکر بیشتر از حفظ کردن مانوس شوند. این موضوع راهکارهای آموزشی دارد.

وی افزود:امتیاز و مزیت نسبی امروز ما فرهنگ ماست و باید از این امتیاز استفاده کرده و آن را به کشورهای دیگر منتقل کنیم. فرهنگ هرچه هنرمندانه‌تر منتقل شود برد و تاثیر و ارزشش بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت هنر دربیان انتقال مفاهیم مورد نظر انقلاب اسلامی، به ساخت فیلم «تنهای‌تنهای‌تنها» که در جشنواره فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفت، اظهار داشت: این فیلم را یک جوان 25 ساله در بوشهر با کمک صداوسیما ساخته است و خیلی زیباتر از من از حقوق هسته‌ای کشورمان دفاع کرده است. اگر ما به این ظرفیت‌های جوانان و همه ظرفیت‌ها به موقع و بخوبی بها بدهیم، شکوفایی‌هایی ایجاد می شود که نواقص را پوشش می‌دهد.دبیر شورای عهالی امنیت ملی کشورمان ، افزود:از موضوع هسته‌ای فقط من نباید به طور دیپلماتیک دفاع کنم، بلکه باید هنرمندان ما با زبان هنر دفاع کنند. می‌خواستیم از این فیلم استفاده کرده و فیلم تنهای‌تنهای‌تنها را به خانم اشتون بدهیم که نگاه کند.وی تاکید کرد:ترجیع‌بند همه برنامه‌های انتخاباتی من "آزادسازی ظرفیت‌هاست" دولت باید اولا مانع انفعال ظرفیت‌ها شود و ثانیا مانع انحراف آن گردد.

وی با بیان اینکه هرچه مفاهیم هنری به اسلام ناب نزدیک‌تر می‌شود، جاذبه‌های بیشتری ایجاد می‌کند، اظهار داشت: پرفروش‌ترین فیلم‌ها در منطقه سریال‌هایی است که مفاهیم بلند را مطرح کرده و در این زمینه می‌توان به فیلم‌هایی همچون مریم مقدس، حضرت یوسف و مختار اشاره کرد.

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به پرفروش بودن آژانس شیشه‌ای، ادامه داد: دولت نه تنها باید مانع نشود، بلکه باید در جهت تعالی هنر و بروز این ظرفیت‌نیز کمک کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی در رابطه با دانشگاه و صنعت و کاربردی کردن پژوهش‌های دانشگاه دارید، گفت: یکی از برنامه‌های اساسی ما همین نکته است و ما در دانشگاه دو نوع سرمایه‌گذاری داریم؛ یکی در قالب تاسیس رشته و دانشکده و دانشگاه و سرمایه‌گذاری دیگر که بسیار مهم‌تر است، خود جوان دانشجوست که 4 سال از بهترین دوره زندگی‌اش را در دانشگاه سپری می‌کند از این رو اگر این‌ها منتهی به یک فرجام درست نشود، موجب تأسف است. در صورتی که باورم این است که برای تک تک آنها باید برنامه داشت.

جلیلی با اشاره به بخش صنعت آن را ملموس‌تر و عینی‌تر از بحث‌های علوم انسانی دانست و گفت: یکی از مبناهای برنامه‌ریزی برای دولت آینده باید این باشد که اقتصاد صرفا بر اساس ثروت دنبال نشود بلکه بر اساس دانش باشد. هرچند کسی که صرفا در سازوکار اقتصادی پول دارند را نفی نمی‌کنیم و می‌تواند به تولید ثروت کمک کند، اما حالت بهتر این است که جوانان بتواند با دانش خود تولید ثروت کند و آن موقع خود جوان نیز کارآفرین خواهد شد.

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی کشورهای دنیا برای جوان ما که در دانشگاه‌های خوب تحصیل می‌کند برنامه‌ریزی کرده تا آنها را جذب کند، گفت: حالا ما چطور نمی‌توانیم برای جوان خود برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به بحث علوم انسانی تصریح کرد: فرهنگ ما عامل قدرت و افتخار ماست و از این رو دانشجویان رشته‌هایی همچون تاریخ و جامع‌شناسی بسیار ظرفیت دارند.

جلیلی ادامه داد: در بررسی‌های دقیق متوجه شده‌ایم که هزینه‌هایی که در بودجه هر سال برای پژوهش‌های علوم انسانی در نظر گرفته می شود چند صد میلیارد است درحالی که اگر همین را به فارغ‌التحصیلان علوم انسانی بدهیم با یک سازوکاری همچون تأسیس شرکت برای انجام کارهای مطالعاتی می‌تواند شکل مطلوبی پیدا کند و اینکه می‌گویند این ظرفیت‌ها چیست، در همین جا مشخص و ظرفیت‌ها آزاد می‌شود.

وی در خصوص نگاهش به موضوع زنان هم با بیان اینکه یکی از تمایزات انقلاب اسلامی و گفتمان اسلام ناب و فرهنگ اسلامی ایرانی، نقش و اهمیت بسزایی است که به جایگاه زنان داده می‌شود، گفت: در نظام غربی اگر مطالعه دقیق شود، نگاه آنها به زن چگونه است؟ آنها یک نگاه کاملا مبتنی بر نظام سرمایه‌داری دارند. به زنان به عنوان یک نیروی کار صرف استفاده می شود که باید از آن حداکثر استفاده را کرد تا چرخ سرمایه‌داری لنگ نشود اما ما علاوه بر اینکه به نقش حضور زن در جامعه اعتقاد داریم، یک نقش محوری برایش در مهمترین سلول جامعه یعنی خانواده قائل هستیم. زن خانه‌دار نباید دغدغه‌های اقتصادی و مالی داشته باشد.

وی گفت: اعتقادم این است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در جامعه داریم و باید نگاهمان به حل مساله عوض شود. ما باید به داشته‌ها توجه جدی کنیم. برخی فقط به تهدیدها نگاه می‌کنند. برای گام بزرگ باید توجه بیشتری به داشته‌های خود داشته باشیم. اگر از ظرفیت‌ها ارزیابی دقیق کنیم، خیلی از مجهولاتمان را می توانیم حل کنیم.

مهر/فارس/خبرآنلاین