اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایی: ناامنی‌ داعش 10 سال طول می‌کشد


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد پیوند زدن هر موضوعی به مساله تحریم ها گفت: تحریم ها بدون شک تاثیرگذار بوده ولی اینکه فکر کنیم نمی توانیم تحریم ها را خنثی کنیم و کنار بگذاریم برداشت درستی نیست.

خبرگزاری ایرنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد پیوند زدن هر موضوعی به مساله تحریم ها گفت: تحریم ها بدون شک تاثیرگذار بوده ولی اینکه فکر کنیم نمی توانیم تحریم ها را خنثی کنیم و کنار بگذاریم برداشت درستی نیست.

محسن رضایی امروز (پنجشنبه) در اولین کنفرانس بین المللی نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی در جمع خبرنگاران درمورد مدت زمان ناامنی های داعشی ها در منطقه افزود: به نظر می رسد این ناامنی ها بین پنج تا 10 سال طول بکشد.

وی همچنین در مورد احتمال توافق ریاض با یمن درخصوص مسائل منطقه ای نیز اظهار داشت: ریاض در تجاوز به یمن شکست خورده است و نتیجه ای جز نفرت و بدبینی برای عربستان در بین یمنی ها نداشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شکاف بین یمن و عربستان عمیق تر از قبل شده و عربستان راهی ندارد مگر از طریق دیپلماسی موضوعات را حل و فصل کند.

رضایی خاطرنشان کرد: این مذاکرات باید میان یمنی ها با یمنی ها صورت گیرد و یمنی ها خودشان سرنوشت کشور خود را به دست گیرند و اگر کشورهای منطقه قصد مداخله در این موضوع را داشته باشند تنها باید از مداخلات نظامی جلوگیری کنند.

رضایی در مورد ناامنی های به وجود آمده در منطقه نیز اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران مردمی کردن امنیت پیام انقلاب بود و تا زمانی که امنیت مردمی شود آسیبی به کشورها وارد نخواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ناامنی ها در سوریه، عراق و حضور داعشی ها برای آن است که در این کشورها همانند ایران امنیت مردمی نشده است. در لبنان به دلیل مردمی شدن امنیت مشاهده می کنیم که نه آمریکا و نه رژیم صهیونیستی کاری نمی توانند انجام دهند.

وی درخصوص اثرگذاری بسیج دانشجویی در صدور انقلاب نیز گفت: بسیج دانشجویی برآمده از دفاع مقدس است و بهتر از هر کسی می تواند سخنگوی انقلاب باشد.


ویدیو مرتبط :
مقام مسئول: تکمیل طرح‌ های ریلی 100 سال طول می کشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ با داعش ۳۰ سال طول می‌کشد



اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش


 اخبار بین الملل  - جنگ با داعش ۳۰ سال طول می‌کشد

«لئون پانه تا» وزیر دفاع سابق آمریکا گفت، به عقیده او جنگ با داعش دامنه ای 30 ساله خواهد داشت و احتمال دارد به کشورهای دیگر مانند لیبی، نیجریه، سومالی و یمن کشیده شود.

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری در ادامه افزود: «پانه تا» که با روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» مصاحبه می کرد ضمن انتقاد از سیاست های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت: مسلح نکردن شورشیان میانه روی سوری در مراحل ابتدایی درگیری ها در این کشور یک اشتباه بوده است.

گروه داعش در کنار جبهه النصره و چندین گروه تروریستی و تکفیری دیگر توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه و چند کشور دیگر غربی و همچنین هربی منطقه خاورمیانه برای ایجاد درگیری در سوریه سازماندهی و. تسلیح شد.

براساس آخرین گزارشض های نیویورک تایمز› بیشترین تسلیحات پیشرفته و نیمه سنگین داعش پیش از حمله به عراق از تولیدات کارخانه های آمریکایی تامین شده است.

پانه تا درباره اوباما گفت: منطق رئیس جمهوری کنونی آمریکا بیشتر به یک حقوقدان شبیه است تا یک رهبر پرشور.

وی که مدتی وزارت دفاع را در دولت اوباما برعهده داشت یکی از سیاستمداران مورد احترام است. او وضعیت کنونی را ناشی از تصمیم های رئیس جمهوری آمریکا در مدت سه سال گذشته دانست.

وی همچنین از اوباما انتقاد کرد که به اندازه کافی به دولت عراق برای ماندن شماری از نیروهای آمریکایی در این کشور فشار وارد نکرده و به این ترتیب 'خلاء ی' را در این کشور بوجود آورده است.

پایگاه اینترنتی العربیه در پایان نوشت: پانه تا، ابراز امیدواری کرد که باراک اوباما در دو سال باقیمانده از ریاست جمهوریش به شکل یک رهبر ظاهر شود و با گروه های تندرو که بخش های بزرگی از عراق و سوریه را تصرف کرده اند وارد جنگ شود. 

 

 اخبار بین الملل - ایرنا