اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایی: مذاکرات هسته‌ای وارد فرآیند بسیار سختی خواهد شد/یارانه‌ها شیرینی خود را از دست داده است



اخبار,مذاکرات هسته‌ای,یارانه ه


اخبار سیاسی - رضایی در جمع خبرنگاران:
مذاکرات هسته‌ای وارد فرآیند بسیار سختی خواهد شد/ به دولت کمک می‌کنم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دولت چه از من کمک بخواهد و چه نخواهد به آنها کمک خواهم کرد، گفت: از این پس مذاکرات هسته‌ای وارد یک فرآیند و دوره بسیار سختی خواهد شد لذا باید از نظرات کارشناسان برای پیش بردن این پروژه ملی به خوبی استفاده شود.

به گزارش فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه خودم می‌دانم دولت چه از من کمک بخواهد، چه نخواهد، به او کمک کنم.

وی افزود: کمک به دولت و کمک به مجلس، کمک به ملت ایران است و بحث انتخابات ریاست جمهوری به اتمام رسیده و بعد از انتخابات همه باید با یکدیگر همکاری کنند، کسی از من کمکی نخواسته است اما اگر آنان از بنده کمک هم نخواهند، به آنها کمک می‌کنم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت داخلی و خارجی کشور، گفت: مهمترین اولویت این است که فعلاً مذاکرات را چون وارد مرحله سختی شده‌ایم، بتوانند با مراقبت بیشتری پیگیری کنند، بخش سهل و آسان مذاکرات هسته‌ای به اتمام رسیده است و از این پس وارد یک فرآیند و دوره بسیار سختی خواهد شد لذا مراقبت و استفاده از نظرات کارشناسان کشور برای اینکه این پروژه ملی را بتوانند به خوبی پیش ببرند، مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس خاطر نشان کرد: لایحه بودجه سال 1393 کل کشور، یک بودجه احتیاطی است. ما انتظار داریم که دولت با شروع اقتصاد مقاومتی بتواند جهشی در بخش تولید ملی و اشتغال ایجاد کند، بودجه 93 در چارچوب احتیاط و نوعی وضعیت فعلی کشور تدوین شده و امیدواریم کارشناسان و مسئولان دولت هر چه سریعتر طرح‌های بهتری در راستای جهش در بخش تولید ملی و اشتغال ارائه دهند و به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم پس از اینکه دولت جایگاه خودش را در اداره کشور به خوبی پیدا کرد بتواند وارد این مرحله هم شود، ما باید به آینده کشور خوشبین باشیم ولی اقتصاد، تحول بیشتر از آنچه که در لایحه بودجه آمده، می‌خواهد. نیاز به ابتکارات جدیدی در شرایط تحریم داریم که امیدواریم دولت به این نتیجه برسد.

رضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای نمایندگی مجلس فکری کرده‌اید یا نه، توضیح داد: الان جای بحث‌های سیاسی نیست، الان باید همه به دولت کمک کنیم.

رضایی در پایان درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: این نوع پرداخت یارانه‌های نقدی تورم را در کشور بالا می‌برد و آن شیرینی اول خودش را هم دیگر از دست داده است. معتقدم حتما باید به مردم پول نقد پرداخت شود اما پول نقدی که برای آنان اشتغال ایجاد و ثروت تولید کند، این پول یکبار مصرفی که جز تورم نتیجه دیگری به دنبال ندارد، این شیوه پرداخت پول نقد باید تغییر کند.

اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
محسن رضایی گفتگوی ویژه خبری (مذاکرات هسته ای)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقچی وارد وین شد/آصفری : سکوت وزارت خارجه درباره درخواست حضور یک نماینده مجلس در مذاکرات هسته‌ای



سفر عراقچی به وین , دیدار عراقچی با آمانو

عراقچی وارد وین شد/ دیدار با آمانو ۱۵:۳۰ به وقت تهران/ارائه رویکرد جدید ایران به آژانس

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان برای دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لحظاتی پیش وارد وین شد و قرار است رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس را ارائه کند.

 سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان که صبح امروز (دوشنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اتریش سفر کرده، لحظاتی پیش وارد وین شد.

قرار است عراقچی ساعت 13 به وقت محلی (15:30 به وقت تهران) به مدت یک ساعت در مقر آژانس با آمانو دیدار و گفت‌وگو کند.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار حضور دارند.

عراقچی محور گفت‌وگوهایش با آمانو را ادامه همکاری‌ها با آژانس و ارائه رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس و حل و فصل ابهامات و سؤالات فیمابین ایران و آژانس برشمرد و عنوان کرد: در این گفت‌وگوها درباره آخرین وضعیت مذاکرات با ١+٥ نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

پس از این ملاقات، دوازدهمین دور مذاکرات فنی ایران و آژانس به مدت 2 روز به ریاست هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها و رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برگزار خواهد شد. این مذاکرات ساعت 15 به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود.

یازدهمین دور مذاکرات ایران و آژانس پنجم مهر ماه در محل دفتر نمایندگی دائم ایران در آژانس برگزار شده بود.

مذاکرات امروز ایران و آژانس دومین مذاکره بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم است. 10 دور مذاکره قبلی در دولت دهم برگزار شده بود.

*مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 چهارشنبه و پنجشنبه در وین
مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم آبان) در وین برگزار و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست تیم کارشناسی ایران را برعهده دارد و همانگونه که عراقچی اعلام کرد: کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت، تجارت و صنایع، و راه و مسکن، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی این هیئت را همراهی می‌کنند.

براساس توافقات حاصله در مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 (آمریکا،‌ آلمان،‌ فرانسه، انگلستان،‌ روسیه و چین) در ژنو که طی روزهای 23 و 24 مهر ماه (15 و 16 اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است 16 و 17 آبان (7 و 8 نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم 6 کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.

 

سفر عراقچی به وین ,حضور نماینده مجلس در مذاکرات هسته‌ای


آصفری :سکوت وزارت خارجه درباره درخواست حضور یک نماینده مجلس در مذاکرات هسته‌ای

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت خارجه درباره درخواست مجلس برای حضور یک نماینده در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هنوز اقدامی انجام نداده و سکوت کرده است.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به درخواست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از وزارت خارجه برای حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با 1+5، اظهار داشت: وزارت امور خارجه هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

وی افزود: وزارت خارجه درباره درخواست مجلس سکوت کرده و مخالفت یا موافقت خود را هم درباره این موضوع اعلام نکرده است، البته ما در این زمینه به وزیر خارجه تذکر داده‌ایم اما متأسفانه آقای طریف هیچ پاسخی به تذکر ما هم ندادند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یاداور شد: بسیار متأسف هستیم که نمی‌دانیم وزارت امور خارجه به چه دلیلی از یکی از نمایندگان مجلس برای حضور در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دعوت نمی‌کند تا ببینیم در مذاکرات ایران با 1+5 چه می‌گذرد.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس، منتخبان ملت ایران هستند و باید به طور دقیق در جریان روند مذاکرات هسته‌ای قرار گیرند، تصریح کرد: حضور نمایندگان مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، هیچ منعی ندارد.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: باید رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را پیگیری می‌کرد که متأسفانه او هم پیگیری نکرده است البته تفاوتی هم ندارد، ما هم به عنوان نماینده مجلس، آن را پیگیری کردیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم./فارس