اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایی:آرامش اقتصادی به خانواده ها بازمی گردد/قالیباف: دولت اجتماعی تشکیل می دهم



انتخابات,محسن رضایی,قالیباف

رضایی در جمع مردم چهاردانگه

مسیر مذاکرات خارجی را تغییر میدهم/ آرامش اقتصادی به خانواده ها بازمی گردد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع مردم شهر چهاردانگه اسلامشهر از تغییر مسیر مذاکرات خارجی در صورت موفقیت در انتخابات خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات و مسائل کنونی کشور در حوزه اقتصاد، تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آرامش به خانواده ها به کار خواهم بست.

به گزارش خبرنگار مهر از اسلامشهر، محسن رضایی عصر امروز در جمع شهروندان چهاردانگه شهرستان اسلامشهر با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود در کشور اظهار داشت: هم اکنون اقتصاد کشور به شدت نیازمند اصلاح است، همچنین باید مدیریت کشور را نیز اصلاح کنیم.

این مسئول با اشاره به این مطلب که رئیس جمهور آینده باید عاقل، شجاع و برنامه ریز باشد، عنوان کرد: رئیس جمهور آینده باید به دنبال ایجاد سرمایه ده برابری از منابع نفتی و معادن کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه مسائلی از قبیل بیکاری و گرانی در کشور قابل حل است، افزود: بخشهای کشاورزی، صنعت و مدیریت و اداره شهرها نیاز به برنامه ریزی ویژه دارد.

منابع ملی به دست مردم برسد

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هم اکنون 50 درصد اعتبارات ، تسهیلات و وامها در تهران و مابقی در سایر شهرستانها هزینه می شود، گفت: این در حالیست که شهرهای حاشیه تهران مانند چهاردانگه فاقد هر گونه امکانات رفاهی برای شهروندان است، سوال اینجاست که چرا منابع ملی به دست مردم نمی رسد؟

رضایی بیان کرد: برای صد هزار شهروند چهاردانگه باید برنامه ریزی اساسی انجام شود، در واقع در این شهر مدیریت شهری حائز اهمیت است، محرومیت اینجا به خوبی احساس می شود، این در حالیست که این شهر تنها 10 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

وی در ادامه یادآور شد: شهرهای کشور نیازمند صاحب اقتصادی هستند نه صاحب سیاسی، هم اکنون استانداران و فرمانداران به دنبال سیاست هستند اما شهرها و شهرستانها نیازمند مدیریت اقتصادی است.

این مسئول اظهار داشت: باید مدیریت اقتصادی در کشور رونق گیرد، در این زمینه ایجاد کسب و کار خانگی و ارتقای سطح معیشت مردم و اشتغال جوانان، نیاز ضروری برای کشور محسوب می شود.

پرداخت وام قرض الحسنه کسب و کار و بدون سود به مردم

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بر ایجاد کسب و کار خانگی به خصوص در شهرهای محروم تاکید کرد و متذکر شد: تمامی خانه ها باید به کارگاه های تولیدی تبدیل شود، در این زمینه در دولت یازدهم به مردم وام کسب و کار به صورت قرض الحسنه ارائه خواهد شد و مهمتر اینکه پرداخت سود این وامها نیز بر عهده دولت خواهد بود.

رضایی بر ضرورت شکوفایی خلاقیت و استعداد جوانان به ویژه فارغ التحصیلان اشاره کرد و گفت: دانشجویان و بانوان در دولت یازدهم مورد توجه ویژه قرار می گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه از اجرای طرح " یارانه سبز" خبر داد و افزود: این یارانه ویژه کشاورزان و به منظور رونق کسب و کار و صنعت بخش کشاورزی است.

وی عنوان کرد: در دولت یازدهم نیز مانند دولت دهم یارانه به مردم پرداخت می شود، نمی توانیم زیر  تعهدات دولت قبلی بزنیم اما باید طوری برنامه ریزی شود که ثبات در کشور بوجود آید، یارانه 45 هزار تومانی فعلی موجب ایجاد تورم در جامعه شده است و باید مدیریت قابل قبولی در پرداخت یارانه ها اعمال شود.

ادامه مذاکرات خارجی به طور سازنده و متکی به منافع ملی و ارزشهای انقلاب

این مسئول به مساله سیاست خارجی نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز وارد تنش با آمریکا شده ایم، آنها دیدند که ما پیشرفت می کنیم به همین دلیل ما را تحریم و تهدید کردند اما مساله مذاکرات هسته ای برای کشور بسیار مهم است.

رضایی با اشاره به اینکه آمریکا و سایر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، در حال وقت کشی هستند، تاکید کرد: باید از این حالت خارج شده و تحریمها را خنثی کنیم، تاکنون مذاکرات همراه با تشدید تحریمها بود که باید در این زمینه مسیر مذاکرات را تغییر دهیم.

وی متذکر شد: در دولت آینده مذاکرات را ادامه می دهیم اما به طور سازنده، در واقع باید مذاکرات متکی به منافع ملی و ارزشهای انقلاب باشد

وقتی دولتمردان با هم دعوا می کنند از مردم چه انتظاری می رود؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مطلب که امروز فرهنگ برای جامعه بسیار مهم است، گفت: باید سطح زندگی مردم ارتقا یابد، هم اکنون در زندگی شهری آمار طلاق افزایش یافته است، البته دولتمردان ما نمی توانند زندگی کنند، در مجلس با هم دعوا می کنند، سی دی بلند می کنند، چه برسد به مردم! باید زندگی کردن را از مردم یاد بگیریم.

رضایی یادآور شد: هم اکنون اختلاف در جامعه زیاد شده است و این مساله به فرهنگ موجود در جامعه بر می گردد که باید اصلاح آن به صورت ریشه ای و از طریق آموزش و پرورش انجام شود، در این زمینه آموزش و پرورش باید ضعف خانواده ها در تربیت صحیح فرزندان را رفع کند.

آرامش را به خانواده ها بازمی گردانم

این مسئول ادامه داد: بحث فرهنگی بسیار مهم است و باید با برنامه ریزی دقیق، مدون و جامعه به حل مشکلات این حوزه پرداخت.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان به حل مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی در دولت خود اشاره کرد و گفت: باید آرامش به خانواده ها برگردد و در کشور ثبات بوجود آید، تلاش ما بر این است که با برنامه و مدیریت قوی، دولت فراگیر جامعه امید را در کشور شکل دهیم.

قالیباف در بوشهر:

دولت اجتماعی تشکیل می دهم/مشکلات اقتصادی کمر مردم را شکسته است

محمد باقر قالیباف گفت: روزی که توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتم همه مردم اقدامات ما را دیدند. سعی کردیم به آنچه که وظیفه داریم انجام دهیم، هر چند که شان مردم ما بیش از اینهاست. امروز نیز با همان کارنامه به شما عرض می کنم که این ظرفیت را داریم تا بتوانیم ظرف دو سال آرامش و ثبات را در عرصه های مختلف مخصوصا در عرصه های اقتصادی که امروز کمر مردم را شکسته و به خانواده ها فشار آورده برگردانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف عصر امروز در جمع بیش از دو هزار نفر از مردم بوشهر حضور یافت و به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه مدیریت کشور پرداخت.

قالیباف در ابتدای سخنان خود گفت: از اینکه توفیق حضور در جمع شما را پیدا کردم بسیار خوشحالم. خداوند را شاکرم که توفیق پیدا کردم درشب ولادت مولی الموحدین علی(ع) در جمع گرم و صمیمی شما مردم عزیز در خطه دلاورخیز بوشهر حضور پیدا کنم و این را برای خودم به فال نیک می گیرم.

وی ادامه داد: جا  دارد امشب که به نوعی شب پدرها نامیده می شود از همه فرزندان شهدا که در مزار پدران شهید خود حضور پیدا می کنند یاد کرده و به طور خاص به آن ها هم تبریک بگویم. دختران و پسرانی که جشن 13 رجب را در کنار مزار پدرانشان برگزار می‌کنند. همچنین باید تبریک بگویم به پدران شهدایی که امروز در جمع ما حاضرند و فرزند شهیدشان نیست تا این روز را به پدر تبریک بگویند. 

قالیباف با اشاره به ویژگی های تاریخی استان بوشهر تصریح کرد: بدون شک هرکجا که تاریخ بوشهر را ورق بزنید این استان از دلاورخیزی، قناعت، صفا، صمیمیت، شجاعت و شهامت توأم با صبر و مقاومت لبریز است. این خطه همیشه خطه دلاورخیزی بوده و امیدوارم این مردم ولایت مدار در روزهای پیش رو، همانند همیشه تاریخ، لبیک دیگری به امام و رهبری بگویند و حماسه بزرگ سیاسی را رقم بزنند.

 این به دست شما مردمی است که همیشه نشان دادید برای کشور، اسلام و انقلاب خود در صحنه هستید و انشاءالله در این نوبت نیز در صحنه حضور خواهید داشت. امیدوارم به حول و قوه الهی بتوانیم حماسه سیاسی را به گونه ای رقم بزنیم تا خون تازه‌ای به رگ‌های مدیریتی کشور وارد شود، برای دستیابی به پیشرفت و پایان دادن به نارسایی‌ها. 

قالیباف یادآور شد: اگر تقدیر الهی و خواست شما این گونه باشد که در دولت آینده حضور داشته باشم، بنده به کمک همه اقشار مردم و به فضل الهی بلافاصله آماده خواهم شد تا حماسه اقتصادی را همانند حرکت جهادی و اقدام  منطبق بر عقلانیت و معنویت محقق کنم. از این رو یک دولت اجتماعی با رویکرد جهادی و برخواسته از آحاد مردم تشکیل خواهد شد.

هدف انقلاب اسلامی این بود که مردم در تصمیم گیری ها و اداره کشور ایفای نقش کنند. همانطور که مردم در دفاع مقدس ایفای نقش کردند.

 وی تأکید کرد: باید با همان روحیه جهادی و با دولت اجتماعی برخواسته از متن مردم، کشاورزان، صنعتگران، کارگران، نخبگان، همه گروه ها و اقوام و همچنین همه کسانی که با سلایق مختلف دل در گرو خدمت به مردم و تضمین آینده کشور دارند، با کمک یکدیگر این حماسه اقتصادی را رقم بزنیم و به این مدیریت یکنواخت پایان دهیم. 

 وی افزود: امروز در همین استان و تمامی کشور در یک تضاد قرار گرفته‌ایم. از یک طرف معتقدیم کشوری هستیم که منابع فراوانی دارد و از حیث نیروی انسانی نیز بسیار توانمند است، اما متأسفانه وقتی به حوزه های اقتصادی، اجتماعی و زندگی مردم مراجعه می کنیم شاهد مشکلاتی هستیم.

با همه تلاش هایی که دیگران در گذشته انجام داده اند این مشکلات وجود دارد. البته ما در این شب عزیز به همه آن ها خداقوت می گوییم،  دست همه آن ها را می‌بوسیم و از همه آن ها تشکر می کنیم، اما با صدای رسا عرض می کنیم که تلاش های صادقانه آنها کفایت این مردم عظیم را نکرده است و شرایط اقتصادی و فرهنگی امروز ما حاکی از عدم کفایت در کارهاست.

 قالیباف یادآور شد: با این وجود ما این گونه می فهمیم که نیازمند یک مدیریت جدید هستیم و همچنین نیاز داریم تا مردم به صورت کاملا سازماندهی شده در صحنه حضور داشته و با تبلور عینی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها ایفای نقش کنند

اگر این اتفاق نیفتد، شاهد همین وضعیت فعلی برای جوانان بیکار خواهیم بود. درست است که نرخ بیکاری را 14 الی 15 درصد اعلام می کنند اما واقعیت آن است که امروز نرخ بیکاری در قشر جوان ما بالاتر از 30 درصد است.

همچنین در کنار این مسائل، بحث تورم و گرانی وجود دارد. قالیباف با اشاره به تدوین برنامه های  استانی خود عنوان کرد: درباره همین استان بوشهر ما بسیار مطالعه کرده‌ایم و برنامه های استانی را با کمک نخبگان برای هر  استان تنظیم کرده ایم. از این رو می دانم در حوزه مسائل رفاهی ، درمانی، مسکن و غیره چه مشکلاتی وجود دارد.

این در شرایطی است که مردم این استان، امروز بر منابع عظیم نفت و گاز کشور زندگی می کنند. این موارد چیزی جز مشکلات مدیریتی ، نبود یک رویکرد درست و نداشتن ساختار صحیح در ساختار نظام اداری و اجرایی کشور چیز دیگری نیست.

 او ادامه داد: بنده در یکی از برنامه های جدی خودم این وعده را به مردم دادم که اگر ما پهنه جنوب غرب ایران را در اولویت توسعه و پیشرفت قرار دهیم، تنها به این معنی نیست که فقط به این استان ها توجه کرده ایم، بلکه معنی این حرف از جهت منطق علمی و کاری این است که کشور را ساخته ایم.

از این رو در اولویت برنامه هایی که با کمک متخصصان و اندیشمندان هر استان تصویب شده، توسعه استان ها مورد توجه قرار گرفته است. حتما یکی از برنامه های من تمرکز زدایی از تهران است تا اجازه دهیم ظرفیت های استانی برای استان خود تصمیم بگیرند. حتی شما شاهدید که مردم این استان در حاشیه بزرگترین بندر دریایی که نعمت الهی در آن وجود دارد و امکان رزق حلال در بستر آب فراهم است، از عدالت برخوردار نیستند.

بنده کاملاً در جریان مسائل موضوع مربوط به بنادر و مشکلات معیشت امروز مردم این جا هستم چرا که حداقل زندگی این مردم به صورت کوتاه مدت از دریا تأمین می شود و به صورت کامل نسبت به آن آگاهی دارم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: این موضوعات از مسائلی است که در همان ماه های اولیه قابل ساماندهی است، چرا که بنده از قبل با عزیزانی که در این بنادر زندگی می کردند آشنایی داشته ام.

 وی با انتقاد از دو قطبی کردن استان بوشهر تأکید کرد: از یک سو بخش مدرن به همراه صنعت نفت و گاز وجود دارد و از دیگر سو بخش سنتی و کشاورزی در این استان مشغول است.

با این وجود بخش کشاورزی غریب افتاده است. امکانات فراوانی در این استان وجود دارد که برای كل کشور نعمت است، اما مردم خود استان محروم هستند و این از عدالت و مدیریت صحیح به دور است. نباید با این همه امکانات شاهد باشیم که مردم این خطه حتی برای مسائل درمانی خود به تهران و شیراز مراجعه کنند. 

 قالیباف افزود: در بحث مسائل اجتماعی همچون مسکن، اوقات فراغت، اعتیاد و ... با تجربه کاری که در سال های متوالی در بخش های مختلف داشته ام، همه باید تلاش کنیم تا مشکلات برطرف شود.  زمانی که توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتم و در روزهایی که در شهرداری تهران به مردم خدمت کردم، به این نکته آگاه بودم که با رویکرد مشخص، روحیه جهادی و مدیریت به دور از گرایش های سیاسی می توان به موفقیت رسید.

آن چه ما را از موفقیت باز داشته است رفتارهای سیاست زده در حوزه مدیریت است و باید به  این موضوع پایان دهیم.  وی با تأکید بر حضور مردم در عرصه های اجرایی ادامه داد: با وجود یک دولت اجتماعی با رویکرد جهادی و برخواسته از متن مردم، باید اتفاقی بیفتد که اگر امروز کشاورزان به دولت نگاه کردند احساس کنند کشاورزی را در دولت می بینند.

همچنین در حوزه های صنعت در اقشار مختلف و قومیت های متفاوت باید این اتفاق بیفتد که آن ها احساس کنند خود را در دولت می بینند، همان طور که در دفاع مقدس همه مردم خود را در عرصه دفاع دیدند، اما متأسفانه پس از دوران دفاع  مقدس مردم خود را در حوزه اقتصاد و عرصه تصمیم گیری ندیدند.

مردم در عرصه سیاسی فقط خود را در زمان رأی دادن دیدند، اما پس از آن که مردم رأی دادند دیگر کسی آنها را ندید و سیستمی نبود تا خواسته های آن ها را به درستی از دولت مطالبه کند. از این به بعد مردم بودند که به دنبال دولت می دویدند. ما باید با تشکیل دولت اجتماعی به معنای دولت برخواسته از همه اقشار، صنوف و تشکل های اجتماعی کاری کنیم تا این گروه ها تصمیم سازان و تصمیم گیران در عرصه مدیریت کشور باشند و به این ترتیب تحول جدی در کشور اتفاق بیفتد.

  وی تأکید کرد: به حول و قوه الهی و کمک شما مردم عزیز در این مسیر حرکت خواهیم کرد. بعد از خدا امید من به جوانان است که در بدنه دولت حضور دارند .

جوانان عزیز با غیرت و همت ، آمادگی جسمی و روحی و همچنین ظرفیت های علمی بالایی که از آن برخوردار هستند، موتور محرکه این مجموعه عظیم به شمار می روند. 

وی تأکید کرد: به همه جوانان این استان و همه جوانان کشور قول می دهم همچنان  که سه دهه قبل این فرصت برای بنده به عنوان یک روستا زاده که از هیچ پشتوانه ای برخوردار نبودم فراهم شد تا به برکت انقلاب اسلامی امروز خود را در معرض رأی مردم برای قوه مجریه بگذارم، این امید را برای تمامی جوانان کشور زنده کنم تا همه آنها احساس کنند که اگر ظرفیتی دارند، فرصت مناسب در اختیارشان قرار می‌گیرد.

باید میدان را باز بگذاریم و جلوی رانت بازی، حزب گرایی و گروه گرایی را ببندیم تا هرکس بر اساس لیاقت، ظرفیت خود و میزان خدمت صادقانه به مردم، بتواند در هر جایگاهی در شهر، استان و کشور خود خدمت رسانی کند. این وعده بنده به همه شما عزیزان است. 

 قالیباف تأکید کرد: از شما خواهش می کنم گذشته بنده را مطالعه کنید چرا که تاکنون هرکجا توفیق خدمت داشتم به کمک ارواح طیبه شهدا و همت شما جوانان وعده ای ندادم که نتوانسته باشم به آن عمل کنم.

امروز جمعیت حدود  ١٢ میلیونی در تهران حضور دارد. آنها در طول هشت سال گذشته حرف ها و قول های من را شنیده اند اما حتی در یک مورد نیز خلف وعده نکرده ام.  

وی تأکید کرد: روزی که توفیق خدمت در نیروی  انتظامی را داشتم همه مردم اقدامات ما را دیدند. سعی کردیم به آنچه که وظیفه داریم انجام دهیم، هر چند که شان مردم ما بیش از اینهاست. امروز نیز  با همان کارنامه به شما عرض می کنم که این ظرفیت را داریم تا بتوانیم ظرف دو سال آرامش و ثبات را در عرصه های مختلف مخصوصا در عرصه های اقتصادی که امروز کمر مردم را شکسته و به خانواده ها فشار آورده برگردانیم./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
دو سال آخر دولت دهم رشد اقتصادی منفی بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس جمهور : آرامش فضای اقتصادی و اجتماعی کشور؛ بزرگترین دستاورد دولت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ماه امسال را، از مهمترین مسائل پیش روی دولت دانست و افزود: دولت خود را مقید به قانون می‌داند و برای همه نهادهای مرتبط با انتخابات، احترام قائل است.

حسن روحانی در دیدار اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب، ایجاد آرامش در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور را بزرگترین دستاورد و سرمایه مهم دولت در دو سال گذشته خواند و گفت: دولت تمام تلاش خود را بکار گرفته تا به وعده های داده شده عمل کند که از جمله آنها کاهش تورم نقطه به نقطه 5/11 درصد و تورم دوازده ماهه 8/13 درصد است.
 
رییس جمهور خروج از رکود را یکی دیگر از اقدامات دولت برای انجام وعده‌ها برشمرد و افزود: خروج از رشد اقتصادی منفی و رسیدن به رشد اقتصادی مثبتِ 3 در سال نود و سه، نشانه بارز خروج از رکود است و امیدواریم امسال نیز رشد مثبت اقتصادی ادامه یابد.
 
وی با تأکید بر اهتمام دولت برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، افزایش نوزده درصدی صادرات غیر نفتی و ایجاد تعادل نسبی میان واردات و صادرات را از علائم حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: البته دولت در دو سال گذشته با موانع و چاله های بزرگی مواجه بوده است که یکی از این چاله ها پرداخت یارانه های نقدی است.
 
روحانی با تأکید بر لزوم حذف تدریجی یارانه ها، مسکن مهر را یکی دیگر از چاله‌های بزرگ پیش روی دولت یازدهم برشمرد و افزود: بدهی‌های دولت که از دوره قبل بجا مانده بود یکی دیگر از موانع دولت یازدهم بوده است.
 
رئیس جمهور در جمع بندی عملکرد اقتصادی دولت، آن را بطور نسبی موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: ما در دوران جدید پساتحریم نیازمند طراحی جدید هستیم تا ضمن تأکید بر درون زا بودن، بتوانیم منابع و سرمایه های جدید خارجی، و فناوری جدید را نیز جذب کنیم.
 
وی اهتمام بر حقوق شهروندی و رعایت حقوق همه اقوام و مذاهب را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و با اشاره به رتبه علمی شانزدهم ایران در دنیا افزود: در دو سال گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی فعال شده است و امسال 1500 میلیارد تومان وام در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار می گیرد.
 
رئیس جمهور در خصوص عملکرد دولت یازدهم در سیاست خارجی، جمع بندی مذاکرات هسته‌ای با هدایت‌های مقام معظم رهبری را مهم ترین دستاورد در این عرصه خواند و خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای، هیچگاه منفعل نبود و مستقل و شجاعانه از منافع ملی، عزت ملی و قدرت دفاعی کشور دفاع کرد و کار بزرگی را انجام داد.
 
روحانی حفظ فناوری هسته‌ای و تجاری سازی آن، لغو قطعنامه های قبلی شورای امنیت در مورد ایران، برداشته شدن تحریم های مالی و اقتصادی بعد از اجرای توافق و خروج پرونده ایران در ده سال آینده از شورای امنیت را از دستاوردهای مذاکرات هسته ای برشمرد و گفت: اکنون به مرحله‌ای رسیده ایم که نام آن را باید «بازدارندگی حقوقی» گذاشت.
 
وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سلامت، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ماه امسال را، از مهمترین مسائل پیش روی دولت دانست و افزود: دولت خود را مقید به قانون می داند و برای همه نهادهای مرتبط با انتخابات، احترام قائل است.
 
به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار، رئیس جمهور گزارشی از اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف، در دو سال گذشته ارائه کرد.

 

اخبار سیاسی - ایسنا