اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضایت 98 درصدِی از طرح امنیت اخلاقی!


رئیس پلیس تهران با اشاره به جمع آوری نمادهای شیطان پرستی از برخورد قاطع با فروشندگان این نمادها خبر داد.

سردار حسین ساجدی نیا اظهار داشت: عده ای از افراد دانسته و یا ندانسته اقدام به حمل و استفاده از نمادهای شیطان پرستی در سطح شهر می کنند. پلیس ابتدا به این افراد تذکر و در صورت تداوم حمل نمادها با آنها برخورد می کند.

وی با بیان اینکه شهروندان به ویِژه جوانان باید بدانند که استفاده از اینگونه نمادها ممنوع است، ادامه داد: پلیس مراکز تولید و فروش نمادهای شیطان پرستی را شناسایی و پلمپ کرده و با این پدیده برخورد قاطع می کند.

رییس پلیس تهران با اشاره به برخورد قاطع پلیس با عفاف ستیزان تصریح کرد: اجازه نمی دهیم عده ای عفاف ستیز جو شهر و جامعه را متشنج کرده و با پوشش نامناسب امنیت اجتماعی را به خطر اندازند. در طرح جدید امنیت اخلاقی خوشبختانه مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند و هیچگونه برخوردی میان ماموران و عفاف ستیزان به وجود نیامد.

ساجدی نیا با بیان رضایت 98 درصدی مردم از اجرای طرح امنیت اخلاقی گفت: با اجرای این طرح خوشبختانه بسیاری از ناهنجاری ها کاهش یافته است و شاهد ارتقا امنیت اخلاقی و اجتماعی در سطح معابر هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
طرح فوق العاده امنیت اخلاقی - زور گیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال اجرای طرح امنیت اخلاقی در آمریكا !



 

جنجال اجرای طرح امنیت اخلاقی در آمریكا !

 

پلیس نیویورك به زنانی كه دامن كوتاه می پوشند تذكر می دهد

جنجال اجرای طرح امنیت اخلاقی در آمریكا !

در پی افزایش موارد تجاوز جنسی به زنان در منطقه ای در شهر نیویورك پلیس این شهر در برخی موارد به زنانی كه لباس های نیمه عریان بر تن كرده و در پارك ها و اماكن عمومی تردد می كنند ، تذكر می دهد كه بهتر است دامن های بلند تر یا لباس های مناسب تر بپوشند و این مساله سبب ایجاد نزاع بین برخی مدافعان حقوق زنان و پلیس شده است.

به نقل از روزنامه " دیلی میل " پلیس نیویورك در پی بروز بیش از 10 مورد تجاوز جنسی به زنان در پارك اسلوپ این شهر در نزدیكی منطقه اعیان نشین بروكلین در 6 ماه گذشته ، به زنانی كه با پوشیدن دامن های كوتاه و لباس های نیمه عریان در اماكن عمومی ظاهر می شوند تذكر می دهد كه مراقب خود باشند و ترجیحا لباس های مناسب تری بپوشند تا از حمله مردان تجاوزكار در امان باشند.

ظاهرا دلیل تذكر پلیس نیویورك به زنانی كه لباس نیمه عریان می پوشند این حقیقت است كه بیشتر زنانی كه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودند لباس های نیمه عریان و دامن های بسیار كوتاه بر تن داشته اند .

در همین زمینه " پاول براون " رییس پلیس نیویورك به وال استریت ژورنال گفت: « پلیس به زنان نمی‌گوید چه چیزی را نپوشند، بلکه  پلیس تنها به این زنان می گوید که افراد متجاوز بیشتر به زنانی حمله کرده‌اند که دامن‌های کوتاه و لباس نامناسب به تن داشته‌اند. "

وال استریت ژورنال از زبان یكی از زنانی كه در این منطقه به دلیل پوشش خود مورد تذكر پلیس قرار گرفته می نویسد :‌"‌  پلیس به لباس من اشاره کرد و گفت: آیا فکر نمی‌کنی که دامنت کمی کوتاهه؟ او همچنین به لباس‌های زنان دیگر اشاره کرده و گفت که آنها بخش زیادی از بدن خود را عریان گذاشته‌اند."

این زن ساكن نیویورك به وال استریت ژورنال می گوید که پلیس به وی گفته است که پوشش وی باعث می‌شود تا تجاوزکنندگان بتوانند به راحتی وی را هدف قرار داده و مورد آزار قرار دهند.  

با وجود توجیه اقدام پلیس نیویورك از سوی رییس پلیس این شهر و حتی حمایت برخی شهروندان از این اقدام پلیس ، اما برخی نهادها و انجمن ها از این اقدام پلیس انتقاد كرده و آن را دخالت در حریم خصوصی شهروندان و آزادی های فردی شهروندان می دانند .  

"جسیکا سیلک "عضو گروه "سیف اسلوپ " (نام گروهی كه در اعتراض و برای مقابله با تجاوزها شكل گرفته است ) ‌می گوید که چنین تعاملاتی بین پلیس و شهروندان کاملاً نامناسب است و پیام آن نباید این باشد که "شما نباید دامن بپوشید" ، بلکه پیام این اقدام پلیس باید این باشد که "راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله آنها از خودتان محافظت کنید."

نیویورك یكی از بزرگ ترین و شلوغ ترین شهرهای جهان و قلب اقتصادی آمریكا است كه موضوع امنیت در این ابر شهر همواره یكی از دغدغه های مقامات و مسئولان شهری و امنیتی و حتی دولت آمریكا بوده است . در برخی مناطق فقیر نشین این شهر گاه برای دزدی های ناچیز حتی موارد متعددی از قتل نیز صورت می پذیرد.

سال گذشته ( 2010) قریب به 1400مورد تجاوز در شهر نیویورك به وقوع پیوسته است .

در روزهای گذشته گروهی از زنان نیویورك با پوشیدن لباس های عریان و با انجام تظاهرات در این شهر نسبت به اقدام پلیس در دادن تذكر به زنانی كه لباس های نیمه عریان می پوشند اعتراض كرده اند.../تحلیل:عصرایران