اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رضائی ‌در قم:آرمان‌های اولیه انقلاب...



 

رضایی

 

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آرمان‌های اولیه انقلاب باید درایران عملیاتی شود و تا انجام نشدن آن در داخل، طرح آن در خارج از ایران امری صرفا تبلیغاتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، محسن رضایی در نشست مشترك كه بین دبیر و مدیران مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسوولین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تبریك مناسبت‌های پیش رو اظهار داشت: دراینكه اسلام ما یك كاركرد بزرگی داشته است و حتی مخالفان ما چه مذهبی وچه غیر مذهبی به آن اعتراف دارند كسی تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

وی گفت: از زمانی كه حكومت اسلامی در ایران تشكیل شده است توجهات زیادی به دین اسلام شده است كه البته قبل از پیروزی انقلاب هم این توجه وجودداشت، ولی امروزه با گذشت ۳۰ سال انقلاب تفاوت‌های این توجه بسیار محسوس است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عده‌ای از این موضوع عصبانی هستند و به هر قیمتی می‌خواهند این حركت كه در حوزه اسلامی و انقلاب ایران شكل گرفته است با شكست مواجه سازند و با اینكه هر دو گروه تلاش‌هایی فراوانی انجام می‌دهند نتیجه نهایی باید در ایران رقم بخورد.

وی ادامه داد: اگر صحبت از آرمان انقلاب می‌شود و بحث‌هایی چون فداكاری، اداره ‌صحیح كشور، اقتصاد و صحبت از زندگی خوب برای مردم می‌كنیم این‌ها باید در ایران نمایش داده شود و عملكرد ما مشی جوامع دیگر باشد.

رضایی گفت: در حقیقت معجزه انقلاب اسلامی عمل به اسلام و حل مشكلات بود كه تا این كار در داخل انجام و عملیاتی نشود، طرح این مسائل در خارج از ایران صرفا امری تبلیغاتی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: از مهمترین قسم‌ها در قرآن، قسم به قلم و اندیشه است و این تفاوت و برجستگی معجزه پیامبر اسلام با معجزات پیامبران دیگر ادیان نشان می‌دهد.

وی گفت: تاثیری متقابلی از دین و سیاست باید در جامعه ایجاد شود و از هر یك از این دو مقوله برای تقویت دیگری استفاده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر ما در حكومت بتوانیم احكام فقهی اسلام را در تمامی زمینه‌ها ایجاد كنیم و اعمال ما متاثر از احكام شرعی باشد آن وقت اسلام رادر جامعه جاری وساری كرده‌ایم.


ویدیو مرتبط :
حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رضائی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر کوتاه رهبر انقلاب به قم



 

سفر کوتاه رهبر انقلاب به قم

 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله سید محمد شاهرودی نوشت: مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای جمعه شب گذشته مورخ 1389/9/12 در سومین سفر غیررسمی به شهر مقدس قم با حضرت آیت الله سید "محمد شاهرودی" از مراجع تقلید قم، در بیت ایشان دیدار و گفتگو نمودند.

 

به گزارش شیعه آنلاین، گفتنی است حضرت آیت الله سید "محمد شاهرودی" فرزند حضرت آیت الله سید "محمود شاهرودی" از مراجع سرشناس نجف اشرف است.

شایان ذکر است در این دیدار که در فضایی صمیمانه انجام شد، گفتگوهایی پیرامون موضوعات مختلفی همچون امور مربوط به حوزه ی علمیه و خاطراتی از مرحوم حضرت آیت الله حاج سید محمود شاهرودی و آثار ایشان صورت گرفت.

ناگفته نماند رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سفر با حضرت آیت الله حاج "میرزا مسلم ملکوتی" از دیگر مراجع قم و آیت الله خرازی نیز به طور جداگانه دیدار و گفتگوهایی انجام دادند..../شیعه آنلاین