اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رشوه میلیاردی قطری ها به فرانسه


وزیر خارجه فرانسه از فشار شدید قطر بر كشورش برای تغییر نظام سوریه و سرنگونی بشار اسد خبر داد و اعلام كرد كه سران قطر به نیكلا ساركوزی برای این كار رشوه میلیاردی پیشنهاد كرده‌اند.

وزیر خارجه فرانسه از فشار شدید قطر بر كشورش برای تغییر نظام سوریه و سرنگونی بشار اسد خبر داد و اعلام كرد كه سران قطر به نیكلا ساركوزی برای این كار رشوه میلیاردی پیشنهاد كرده‌اند.
 
 «رضوان الذیب» در روزنامه الدیار لبنان نوشت كه اطلاعات رسیده از بیروت حكایت از وعده میلیاردی قطر به سران فرانسه دارد تا این كشور تمام تلاش خود را برای انتقال پرونده سوریه به شورای امنیت به كار گیرد.
 
الدیار نوشت: اطلاعات رسیده از بیروت كه مسئولان فرانسوی اعلام كرده‌اند، حاكی است كه «آلن ژوپه به خبرنگاران فرانسوی همراه خود در سفرهای اخیر درباره سوریه اعلام كرده است كه پاریس تحت فشار قطر قرار گرفته است.»
 
ژوپه با بیان اینكه «بشار اسد در جایگاه خود باقی می‌ماند ولی مشكلات ادامه می‌یابد» فاش كرد كه كشورش تحت فشار قطر است تا نظام سوریه تغییر كند.
 
وزیر خارجه فرانسه افزود كه قطر به نیكلا ساركوزی وعده خرید سلاح‌های فرانسوی و جنگنده‌های «رافائل» و معاملاتی داده است كه میلیاردها دلار ارزش آن است اگر فرانسه در مقابل، موضع خود را [در شورای امنیت تشدید كند] و سقف مواضع خود را بالا ببرد و موفق شود پرونده سوریه را وارد شورای امنیت كند و بشار اسد را سرنگون كند.
 
به‌دنبال انتشار اخباری مبنی بر حمایت قطر از ناآرامی در سوریه، دیروز فعالیت سفارت قطر در سوریه به‌حال تعلیق درآمد. سفیر قطر، دمشق را ترك كرد و سفارت این كشور در سوریه تعطیل شد. گفته می‌شود حمله به سفارت قطر دلیل این امر بوده است.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
Reshve dadan, Reshve gereftan رشوه دادن، رشوه گرفتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت رشوه حسنی مبارک به نخست وزیر فرانسه افشا شد



 

ر

 

یک نشریه فرانسوی در شماره امروز چهارشنبه خود از ماجرای پرداخت رشوه حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر به فرانسوا فیون، نخست وزیر فرانسه پرده برداشت.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، نشریه "لو کانار آنشنه" چاپ پاریس گزارش داد: حسنی مبارک، رییس جمهوری فرانسه تمامی هزینه های تعطیلات کریسمس گذشته فرانسوا فیون نخست وزیر فرانسه را به عنوان هدیه به وی متقبل شده بود.

بنابر این گزارش، دفتر نخست وزیر فرانسه نیز دریافت این هدیه توسط فرانسوا فیون را تایید کرد.

به نوشته نشریه فرانسوی، دولت مصر هزینه تعطیلات سفر خانوادگی فرانسوا فیون به مصر را بین ۲۶ دسامبر تا دوم ژانویه متقبل شده بود.

این هزینه که به عنوان یک هدیه از سوی دولت حسنی مبارک به وی بود، شامل در اختیار گذاردن یک فروند جت شخصی به خانواده نخست وزیر فرانسه در سفر از شهر "اسوان" شمال مصر به "ابوسیمبل" در جنوب رود نیل بوده است.

در همین حال شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد که نخست وزیر فرانسه در جریان این سفر ملاقات رسمی نیز با حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر داشته است.

بر اساس این گزارش، در حالی این هدیه سفر رایگان کریسمس از سوی دولت حسنی مبارک به نخست وزیر فرانسه اهدا شده است که یک هفته بعد مصر شاهد خیزش مردم شد.

افشای این خبر اینک به عنوان اشتباه به دنبال اشتباه در دولت نیکلا سارکوزی در نزد افکار عمومی فرانسه جاری است.

دولت سارکوزی پس از روزها بحث و جدل بر سر سفر جنجالی میشل الیو ماری، وزیر امور خارجه فرانسه به تونس به هزینه و دعوت یکی از دوستان نزدیک به زین العابدین بن علی رییس جمهوری مخلوع این کشور، این بار از رانت خواری فرانسوا فیون دچار تنش شده است.../شبکه ایران